Toon posts:

WOL en HACKERS???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe pc kopen, met deze pc wil ik een klein netwerkje beginnen (samen met m'n huidige), ik wil het internet dus delen.

Ik vroeg me af :
als ik de pc die ik rechtstreeks aan het internet hang een WOL mogenlijkheid geef, of dit niet ideaal is voor hankers.

zei kunnen dan mooi die pc aanzetten, um hacken en afsluiten als ze klaar zijn met hacken.

en dan nog iets, hoe werkt WOL samen met een pc die beveiligt is met een bios wachtwoord, of een windows login wachtwoord?

Verwijderd

WOL zorgt alleen dat je PC aangaat als je hem uitgezet hebt.
Hij blijft dus mooi hangen bij het bios-paswoord.
Als je de pc vanuit standby wekt, dan kun je het meestal schudden, aangezien windows dan om een paswoord vraagt, maar tegelijkertijd al draaie en dus te hacken is.

Waaromzou je eigenlijk WOL aanzetten op een netwerkkaart die rechtstreeks met het kabel/adsl-modem is verbonden?
Levert alleen maar risico's op, en ik ken geeneen programma dat een pc kan wakker maken via een netwerkkaart over het internet.

WOL= Wake on LAN, dus via netwerk.
WOR kan wel (Wake On Ring), aangezien je pc gewoon kan reageren op een binnengekomen telefoonsignaal omdat er een nummer is gedraaid om je pc te wekken. (een van de 4 isdn-lijnen die je kunt krijgen, is hiervoor ideaal...)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb chello, dus nix te maken met isdn.

maar eigenlijk heb je wel gelijk. als ik internet wil delen heb ik 1 pc nodig met 2 netwerk kaarten, als ik WOL alleen aan zet aan de kant van m'n LAN dan hebben hackers mooi ut nakijken, want die kaart die aan het internet hangt heeft dan geen WOL.

TOCH??

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je hebt waarschijnlijk toch maar 1 WOL connector op je mobo, dus dan hang je alleen die van je lan daaraan.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op donderdag 15 november 2001 19:27 schreef BBL the 2nd het volgende:
en ik ken geeneen programma dat een pc kan wakker maken via een netwerkkaart over het internet.
bij mijn netwerkkaart zat anders een progje waarmee je een 'magic packet' kan sturen om je computer wakker te laten worden. heb het alleen nooit uitgeprobeerd...

Maak je eigen poll

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

:?

Wat is het nut van WOL als je ook een biospass gebruikt ??
Pagina: 1