Elsa Gloria Quadro kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 21:39
mijn vader moet werken met CAD enzo, en een tijdje geleden moest hij een tekening van 60MB openen. de comp gaf toen zwart beeld ofsoiets.

Nou werd hem wijsgemaakt dat je een Gloria moest kopen.. omdat het dan aan de videokaart zou liggen etc.

Volgens mij is dat onzin, of niet?

En is het dan nodig om een Gloria te kopen? Waarvoor zijn die dingen precies?

Mijn vader heeft nu een Matrox G400 32 Dual Head erin zitten.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Quadro kaarten (of dat nou Synergy of GLoria kaarten zijn, van Elsa) hebben drivers die het mogelijk maken dat CAD en 3D programma's zoald AutoCad 2000, Pro/ENGINEER, Maya, 3D studio en dergelijke direct de hardware van de kaart kunnen gebruiken, dus hardware T&L en het renderen van de objecten.

Kost ook wel wat, de kleinste Quadro kaart kost 600,- (en dan heb je eigenlijk een GeForce MX200) tot 2500,- voor een quadro versie van de GeForce 2.)

Als je vader een tekening van 60 MB niet kan openen, dan zou ik eerst maar eens softwarematig proberen het probleem op te lossen (nieuwe drivers, servicepacks voor de CAD software ?, of misschien meer RAM in de PC?) voordat je pa geld gaat lappen voor een Quadro-kaart.

[EDIT] Je vermeldt niet wat voor tekening het is. Als de 60 MB puur bestaat uit geometrie (en dus niet deels uit textures) dan kan ik me goed voorstellen dat een PC over z'n nek gaat. 60 Mb aan polygonen is namelijk wél veel!

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 21:39
geometrie, hij zegt tegen me 'solid modeling'.

dus eerst wat ram erin proppen??

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 15 november 2001 18:29 schreef RelaXXinG het volgende:
geometrie, hij zegt tegen me 'solid modeling'.

dus eerst wat ram erin proppen??
1) welke software gebruikt je vader voor het bekijken van het CAD model ?
2) gaat het om een 'finite element' model ? Dus een surface mesh en een 3D mesh ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Moet je maar is kijken onder ocm er zijnw el manieren om je geforce om te bouwen naar een quadro zodat ie veel beter beeld geeft en ook dat soort bestanden aan kan. (moet je alleen wel solderen op de kaart maar ach. een tweakers doet ook wat)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 15 november 2001 20:30 schreef _subzero_ het volgende:
Moet je maar is kijken onder ocm er zijnw el manieren om je geforce om te bouwen naar een quadro zodat ie veel beter beeld geeft en ook dat soort bestanden aan kan. (moet je alleen wel solderen op de kaart maar ach. een tweakers doet ook wat)
Sub, je haalt 2 dingen door elkaar: er is een 'mod' (nou ja, het weghalen van signaalfilters dus) voor een betere beeldkwaliteit op hoge resoluties, en er is een mod waarmee je, na het flashen met een BIOS van een quadro kaart je kaart omtovert tot een quasi Elsa Quadro kaart.

Maat ik kan helaas niet met zekerheid zeggen of een Quadro kaart wel de oplossing biedt! Het kan ook makkelijk nog aan andere faktoren liggen.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een 3d model van zo'n 60 MB is zo f#cking groot dat je er een flinke bak geld tegenaan moet smijten om er behoorlijk mee om te kunnen gaan (lees VEEL RAM, een snelle proc en een heel erg behoorlijke videokaart).
Om te proberen zou ik een GF 2/3 ergens vandaan zien te halen en eens te kijken hoe dat werkt (eventueel met gehackte ELSA drivers, kun je meteen zien wat een Quadro nog extra zou kunnen doen). Het enige HARDWAREMATIGE verschil tussen een GF (64 MB) en een Quadro is de snelheid van de geheugenchips, de rest is softwarematig (drivers). Je KAN dus met een overgeklokte GF2 met Quadro drivers dezelfde resultaten halen als met een echte Quadro. IMHO is een echte Quadro alleen interessant voor een bedrijf dat afhankelijk is van de support op die kaart, ik vind het particulier niet het geld waard wat ze er voor vragen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik had (toen ik nog een gf1ddr had) em gemod naar een quadro en dat werkte perfect :)

scheelt ook weer een bom duiten ;)

mzzl

Verwijderd

Same here: ik heb een GeForce 2 Ultra van Elsa gemod is nu Gloria3 en het werkt super!
Pagina: 1