Ik heb momenteel op een win2k machine proxy plus geinstalleerd, de bedoeling is dat ik via meerdere clients (3) mail kan versturen via smtp. Ontvangen is geen probleem.Wie kan me helpen? Mischien is er een ander alternatief voor ?
mailen via smtp werkt dus niet, alleen vanaf de server
Verwijderd
je moet vanaf een client naar poort 25 op een SMTP server kunnen connecten. Probeer dit eerst eens via telnet. Als dit lukt dan moet het ook vanuit je mail kunnen. Zo niet dan moet je je proxy iets anders configuren dat je naar een externe smtp server kan connecten. Dit is meestal wel voorgeconfigureerd op een proxy (SMTP protocol).
Zorg dat je vanaf je clients mag relaye op je smtp server.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Verwijderd
Ik heb dus ditzelfde probleem. Kan vanaf mijn server gewoon emailen, zowel ophalen als versturen.
Kan vanaf mijn workstation dus niet smtp-en maar wel ophalen. Krijg een malding van outlook dat hij geen reply krijgt van de sending smtp server.
Heb geen smtp server (IIS) draaien en gebruik RRAS om internet te sharen.
Kan iemand me vertellen wat ik in G#DS naam fout doen of moet instellen. Ik snap er echt niets van.
PS:
Via telnet lukt het wel vanaf de workstaion.
Kan vanaf mijn workstation dus niet smtp-en maar wel ophalen. Krijg een malding van outlook dat hij geen reply krijgt van de sending smtp server.
Heb geen smtp server (IIS) draaien en gebruik RRAS om internet te sharen.
Kan iemand me vertellen wat ik in G#DS naam fout doen of moet instellen. Ik snap er echt niets van.
PS:
Via telnet lukt het wel vanaf de workstaion.
Welke internet verbinding deel je via de proxy?
Bij @home bijvoorbeeld is het de gewoonte om "MAIL" als smtp server in te vullen, maar dat werkt alleen als je direct op de @home lijn zit. NAT of Router ertussen en je moet met mail.home.nl werken, of het IP van de mailserver opgeven.
Bij @home bijvoorbeeld is het de gewoonte om "MAIL" als smtp server in te vullen, maar dat werkt alleen als je direct op de @home lijn zit. NAT of Router ertussen en je moet met mail.home.nl werken, of het IP van de mailserver opgeven.
Pagina: 1