IBM DTLA 307030: al 2x kapot

Pagina: 1
Acties:

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Vorig jaar op de HCC een IBM DTLA 307030 gekocht... werkte prima.

tot een halfjaar later, begint ie "kgg kgg kgg"-geluiden te maken halverwege opstarten windows (2000), en doet verder niks meer, bij rebooten precies hetzelfde: tot halverwege opstarten merk je niks, dan kgg kgg kgg

nieuwe gekregen

alleen nu, weer halfjaar later, krijgt die 2e PRECIES hetzelfde...

ik heb nu niet meer zo'n vertrouwen in de IBM DTLA 307030... maar mn geld terugkrijgen zal wel niet willen...

iemand enige tips ivm andere hd krijgen, of wat de oorzaak kan zijn?
(ik heb een Abit KT7-raid)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb dus dezelfde HDD, echter nog geen problemen mee gehad.
Nu ik steeds meer mensen over hun IBM schijfje hoor klagen zit ik hier met mijn vingers gekruist!

Staat je pc op de grond?? Veel mensen hebben dat en trappen er (bewust of onbewust) regelmatig tegen aan... Gaat ie erg snel van ratelen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Ach denk zo, 3 keer is scheepsrecht (oid).
Gewoon weer naar IBM sturen, met duidelijk verzoek tot het toesturen van een hd uit een andere serie.

And The Only One

Verwijderd

Ik heb mijn IBM 307045 ook pas opgestuurd, van andere tweakers hoorde ik dat zij eenzelfde schijf als mij hadden.

Deze hadden ze opgestuurd en ze kregen er nu een 60gb voor terug, omdat die andere niet meer leverbaar was.

Gewoon weer opsturen dus, krijg je misschien wel een 40gb.

• wicher|IA
Op donderdag 15 november 2001 18:05 schreef speedysplaza het volgende:
Ik heb mijn IBM 307045 ook pas opgestuurd, van andere tweakers hoorde ik dat zij eenzelfde schijf als mij hadden.

Deze hadden ze opgestuurd en ze kregen er nu een 60gb voor terug, omdat die andere niet meer leverbaar was.

hmz, zou idd mooi zijn als ik eentje uit een nieuwere serie krijg, die huidige serie vertrouw ik dus niet meer zo... als ie kapot gaat krijg ik wel een nieuwe, maar geeft steeds veel gedoe en lang wachten

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 18:09 schreef wicher het volgende:

[..]

hmz, zou idd mooi zijn als ik eentje uit een nieuwere serie krijg, die huidige serie vertrouw ik dus niet meer zo... als ie kapot gaat krijg ik wel een nieuwe, maar geeft steeds veel gedoe en lang wachten
Zoek maar eens naar: IBM DTLA 307045, dan vind je die reacties op mijn vraag vast wel.

• wicher|IA
Op donderdag 15 november 2001 18:05 schreef speedysplaza het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://orangeweb.nl/wicher/edit

:? :? :? hoe kan dit nou weer? vreemd geval van dubbelpost
Op donderdag 15 november 2001 18:10 schreef speedysplaza het volgende:

[..]

Zoek maar eens naar: IBM DTLA 307045, dan vind je die reacties op mijn vraag vast wel.
nu ff geen tijd meer, maar zodra ik weer tijd heb kijk ik
ik kwam dat topic net idd al wel tegen (na het posten van deze)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 15 november 2001 17:56 schreef CrashOne het volgende:
Ik heb dus dezelfde HDD, echter nog geen problemen mee gehad.
Nu ik steeds meer mensen over hun IBM schijfje hoor klagen zit ik hier met mijn vingers gekruist!

Staat je pc op de grond?? Veel mensen hebben dat en trappen er (bewust of onbewust) regelmatig tegen aan... Gaat ie erg snel van ratelen.
Hmmmzzzz
ik ken niet veel mensen die tegen hun pc kast trappen ze

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Ik heb zelf ook de DTLA 307030

Van de HCC vorig jaar.
Maakt sinds een paar maanden ook erg vreemde geluiden.
Op een gegeven moment had ik een BSOD, na opstarten ging winxp schijf checken en er zaten bad sectors op!

Dat kan toch niet, bad sectors is iets uit de tijd van de 21 MB schijven met een sector tabelletje erop geplakt met welke sectors uit de fabriek af al slechts waren.

Ik heb tot 26 november garantie, lijkt mij wel dat dit daaronder valt toch?

Gekocht bij Powerline overigens... iemand idee hoe ze daar met zulke dingen omgaan?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 13:44
ik heb ook een IBM DTLA 307030 gehad,
kon hem een maand goed gebruiken toen hij ook KGG KGG KGG ging doen..... vervolgens probeerde ik 'm te formatten, en hij bleef vastlopen op de format.

heb hem toen omgeruild voor een Seagate Barracuda II 30.6
want er waren geen IBMs meer :o

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Hiero ook abit KT7, met IBM DTLA 307030, hij doet het bij mij nu al zo'n 10 maanden perfect, vind hem alleen een beetje veel herrie maken als die bezig is :(

M'n nieuwe Maxtor 5400 80 Gb hoor je helemaal nie :D

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

hier zijn al zoveel topics over geweest ... use the search please

als je ontevreden bent over je bestaande en (nog) werkende ibm verkoop 'm dan in het tweedehands circuit aan een 'onwetende' en koop iets van en de concurrent, maar zeur niet zo allemaal :(
;)
Pagina: 1