Waar zit die radiateur?

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-08 16:51
Ik wilde me ook wel eens aan het waterkoelen gaan wagen.
Dus ik vandaag vol goede moed naar een autosloperij geweest om daar een (kachel-)radiateur te halen.
Ik stap het terrein op, vraagt me een "niet fris uitziende man" waarvoor ik kom. Ik antwoord hem dat ik op zoek naar een kachelradiateur. Welk type? Dat maakte me niet zoveel uit.ga maar op de hoop, daar mag je er ergens eentje uithalen, kun je zo meenemen

Dus ik stap op "de hoop" af, op zoek naar een radiateur. De hoop was trouwens niets anders als een verzameling van brikken die af en toe gestapeld waren. Maargoed, ik wist helemaal niet waar ik zo'n ding moest vinden. (!?!) Ik heb wat gezocht onder de moterkap vlak onder de vooruit aan de achterkant van het dashboard, maar daar kon ik niet vinden.
De man kon ik niet meer vinden dus ik ben maar weer naar huis gegaan.

Moraal van het verhaal: waar zit de (kachel-) radiateur in een auto? Als ik de volgende keer daar weer naartoega wil ik wel weten waar ik moet zoeken.

:)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:12
Vraag het aan die gast? :o

• schizofreen
Op donderdag 15 november 2001 17:47 schreef Phreak het volgende:
Vraag het aan die gast? :o
die gast was dus opeens spontaan verdwenen, anders vroeg ik het hem wel

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 00:50
volgens mij is dat per merk verschillend....

ik hoorde dat die van een VW Polo erg makkelijk eruit te halen is

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 22:58

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Euhm dat ding zit toch recht achter de voorbumper ? Bij me broers Ford iig wel en ik d8 bij de meeste auto's als het nie allemaal was.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:40

Kettrick

Rantmeister!

Voorin, achter de grill zitten ze meestal :)

Verwijderd

waarom volg je niet gewoon alle radiateurbuizen?
één van deze buizen moet aangesloten zijn op de kachelradiateur :)

• schizofreen
Op donderdag 15 november 2001 17:57 schreef RoeLz het volgende:
ja maar dat zijn van die enorme grote lompe dingen (soms wel een halve meter breed)

hier op GoT zie je wel eens mensen met vrij kleine radiateurs. (25 bij 15 cm) Maar dat zijn dus kachelradiateurs. Maar waar die zitten...?..

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 21:38
VW polo :?

binnenkort ff een van de straat rijden met mn scoot en dan ff naar de sloop (als z'n auto totaal los is) om de kachel radiator eruit te halen (en waarschijnlijk ook om mn scoot weg te brengen). :)

Verwijderd

meestal zitten ze onder het dashboard en zitten ze in een pvc omhulsel met luchtgeleidingsbuizen er aan vastgemaakt.
achter de middenconsole kan ook.

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Weet je wel waar je aan begint?
De radiator zit achter de grille en is dus afhankelijk van de auto een aardig groot geval.
De kachelkraan is hooguit een warmtewisselaar welke je niet los kan gebruiken.
Je zult dus het complete koelsysteem inc. de waterpomp en expansievat er uit te moeten halen. Vergeet vooral de ventilator niet te monteren.......

An 11 is a 10 that swallows

• schizofreen
Op donderdag 15 november 2001 18:16 schreef hobbjet het volgende:
meestal zitten ze onder het dashboard en zitten ze in een pvc omhulsel met luchtgeleidingsbuizen er aan vastgemaakt.
achter de middenconsole kan ook.
dus ik moet in de auto gaan zitten wrikken enzo. Niet onder de moterkap?

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 18:16 schreef Muttley het volgende:
Weet je wel waar je aan begint?
De radiator zit achter de grille en is dus afhankelijk van de auto een aardig groot geval.
De kachelkraan is hooguit een warmtewisselaar welke je niet los kan gebruiken.
Je zult dus het complete koelsysteem inc. de waterpomp en expansievat er uit te moeten halen. Vergeet vooral de ventilator niet te monteren.......
? wat lul je echt

hij wil de VERWARMINGSRADIATUER... je weet wel dat ding om warme voeten te krijgen :P

achter de middencosole dus

maar dat is al gezegd

Verwijderd

dus ik moet in de auto gaan zitten wrikken enzo. Niet onder de moterkap?
[/quote]

juist ja :)

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een kachelradiateur zit vaak NIET onder de motorkap maar "achter" het dashboard, meestal aan de passagierszijde.
Probeer eens onder het dashboard te voelen naar een "luchtbuis" en deze te volgen.
Kijk anders hier: http://citroenbx.fol.nl/kachelradiateur/kachelradiateur.htm
voor het uitbouwen van een kachelradiateur bij een Citroen BX (Veel vertegenwoordigd op de sloop :) ).

Verwijderd

ik heb hem uit een seat ibiza deze zit wel onder de moterkap maar is met een koevoet goed te vetwijderen gewoon de fan kapot slaan |:( en eruit rossen wel een stuk slang laten zitten

zit dus tegen het schudboard in het midden achterin,
is mooi klein 20x15 cm past plat in de lengte in de meeste huisen, ik heb het al klaar.
[off topic]moet alleen nog een koelblok wie o wie [off topic]

8-)

Verwijderd

Waarom Zo moeilijk?

neem gewoon van de Sloop een Scooter Radiateur.

das nog kleiner qua aansluitingen ook :)

suc6

Verwijderd

er zijn alleen niet zoveel scooters op de sloop en je meot er dan ook vaak voor betalen :r

[edti]
meot: moet moet zijn????
[edit]

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Een oude Opel Corsa is ook een mooi slachtoffer : Als je de slangen in de motorruimte en de onderkant van het dashboard weghaalt en daarna 6 schroefjes losdraait heb je 'm te pakken. En hij is van koper ;) zo ziet ie er (half ingebouwd) uit :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/coolbox/coolbox04.jpg

Ik heb er 25,= voor betaald. Waar de kachelradiator zit bij andere auto's kan je inderdaad heel makkelijk achterhalen door de slangen te volgen in de motorruimte, er gaan twee slangen door de tussenwand, daar in de buurt zit de kachelradiator achter het dashboard.

Concrete Loop Watercooling

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Op donderdag 15 november 2001 18:20 schreef clvy82 het volgende:
? wat lul je echt

hij wil de VERWARMINGSRADIATUER... je weet wel dat ding om warme voeten te krijgen :P
:?

En hoe denk je dat die werkt?
En buiten dat, als je het al zo goed weet, de plaats is geheel afhankelijk van het type auto. Dus geef dan ook bruikbare tips en niet zomaar wat losse kreten zoals hij zit daar. Er zitten daar meer onderdelen en de vraag was juist hoe hij er uit ziet.

An 11 is a 10 that swallows

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Op donderdag 15 november 2001 18:51 schreef Muttley het volgende:

[..]

:?

En hoe denk je dat die werkt?
En buiten dat, als je het al zo goed weet, de plaats is geheel afhankelijk van het type auto. Dus geef dan ook bruikbare tips en niet zomaar wat losse kreten zoals hij zit daar. Er zitten daar meer onderdelen en de vraag was juist hoe hij er uit ziet.
Muttley, een auto heeft vaak 2 radiatoren, eentje achter de grille om de motor te koelen, de andere (kleine) dus in het dash die het warme koelwater juist gebruikt om het interieur mee te verwarmen. De grote radiator voorop is zeker bruikbaar (met 2 200W TEC's :P ) maar hij is dus op zoek naar die andere.

Concrete Loop Watercooling

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27
Ik rij dagelijks langs Den Dolder, daar zitten ergens 5 autoslopen naast elkaar. De "americanen" zijn te duur, 2 vroegen er 50 voor. Iemand deed het niet omdat het te moeilijk was om zo'n ding eruit te halen.
Maar jullie hebben het heel gemakkelijk als ik het zo lees. Doe ik iets fout, of moet ik dan met een schroevendraaier aankomen??? >:)

• schizofreen
Op donderdag 15 november 2001 20:57 schreef Bredend het volgende:
Ik rij dagelijks langs Den Dolder, daar zitten ergens 5 autoslopen naast elkaar. De "americanen" zijn te duur, 2 vroegen er 50 voor. Iemand deed het niet omdat het te moeilijk was om zo'n ding eruit te halen.
Maar jullie hebben het heel gemakkelijk als ik het zo lees. Doe ik iets fout, of moet ik dan met een schroevendraaier aankomen??? >:)
idd, gewoon zelf doen, dan vragen ze er niets, tot weinig voor
Het eruit halen is het meeste werk en daar betaal je voor. Die radiateur op zich zelf is echt niet veel waard hoor.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 18:42 schreef FreeRider het volgende:
Een oude Opel Corsa is ook een mooi slachtoffer : Als je de slangen in de motorruimte en de onderkant van het dashboard weghaalt en daarna 6 schroefjes losdraait heb je 'm te pakken. En hij is van koper ;) zo ziet ie er (half ingebouwd) uit :

[afbeelding]

Ik heb er 25,= voor betaald. Waar de kachelradiator zit bij andere auto's kan je inderdaad heel makkelijk achterhalen door de slangen te volgen in de motorruimte, er gaan twee slangen door de tussenwand, daar in de buurt zit de kachelradiator achter het dashboard.
whehe je bent afgezet 'k heb p'cies dezelfde geeneens er zelf uit hoeven te halen voor maarliefst 20 piek !! ;) :P

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 17:57 schreef RoeLz het volgende:
Die moet je dus juist niet hebben, want die radiateur is 100 bij 50 cm ofsow.. het beste kan je onder de moterkap van een Fiat Uno / Mazda kijken, en dan dan aan de achterkant (dus aan de andere kant van het dashboard)!

• ReseTTim
  • Laatst online: 07-08 09:42

ReseTTim

Chocolate addicted

stel je gaat morgen weer en je woont dichtbij omg. amsterdam/rotterdam haal er ook eentje voor mij plz. btw wel compleet koper moet ie zijn!!

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 21:45 schreef Trigger het volgende:

[..]

whehe je bent afgezet 'k heb p'cies dezelfde geeneens er zelf uit hoeven te halen voor maarliefst 20 piek !! ;) :P
ik heb er lekker nix voor betaalt! .. heb 'm bij die sloopert over de schutting gegooit.. en toen heeeeel snel opgehaald! :)

ik was wel snel weg, want ik moet er niet aan denken zo'n kudde slopers achter me aan te hebben! ielk! :)

Verwijderd

Zijn er nog bepaalde kachel radiateurs die het heel goed doen? Of zijn ze allemaal hetzelfde?

Verwijderd

de koperen radiateuren presteren iig het beste .. en voor zo ver ik weet zit die zeker in een Honda Civic .. voor een overzicht van alle radiateuren moet je hier ff kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:51

Whuzz

Dodgeball!

Nog even een goeie: Suzuki Alto.
Sloop het dashbord er af, nou ja, zover dat je hem een stuk los kunt trekken (Bij de voorruit zitten kapjes die er af kunt wippen, daaronder zitten schroeven).
Onder het dashbord zie je een groot wit huis, de kachel. Dat huis zit met 4 boutjes/moertjes van aan het schutbord (= metaal dat motorcompartiment van passagiersruimte scheid). Haal deze 4 boutjes los en je kunt het hele huis er zo onderuit rukken. Haal eerst wel even de leidingen los in de motorruimte! Deze leidingen zitten achterin de motorruimte en gaat het schutbord in. Je kunt ze niet missen, zijn er 2 vlak naast (boven) elkaar. Gewoon even de leidingen eraf trekken.

Als je het huis er uit hebt moet het huis open. Dit gebeurt door een aantak metalen klipjes eraf te wippen met een schroevendraaer ofzo. Alle klipjes los, trek jet het huis zo uit elkaar en zie je de radiator zitten. Die kun je er zo uittrekken met wat beleid.

Suc6!

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Volgens de autoboer kan je bij een mercedes ( *D ) dat ding er zo uittrekken, die zitten gewoon voor het grijpen onder de motorkap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 07-08 09:42

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 17 november 2001 00:18 schreef Bredend het volgende:
Volgens de autoboer kan je bij een mercedes ( *D ) dat ding er zo uittrekken, die zitten gewoon voor het grijpen onder de motorkap...
jah maar hebbie het dan wel over een verwarmings rad. ?? denk het nie!!

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stelletje techneuten hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Dat moet je aan die autoboer vragen. Maargoed, ik ga maandag maar weer op de fiets naar die knakkers toe en vraag ik ze alle 4 of ik het zelf mag doen, dan gan ik naar de metaalverwerking en neem daar ff een paar koperen vaten mee. Het is daar aan de Forhnseweg (ofzo) echt 1 groot wahalla voor de casemodder.
BTW, werkt [url="http://wag_ff"]dit[/url] ook?
Pagina: 1