Toon posts:

Heroes III Map Playtesten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er zin om mijn heroes III map te playtesten? Je kan hem hier downloaden op voorwaarde dat je mij laat weten wat je er van vond en hoe ik hem beter kan maken.

-EDIT:
Oja, als het niet lukt om hem te downloaden moet je gewoon SHIFT ingedrukt houden voordat je op de link klikt.

Als je hem binnen hebt, moet je hem in de '/Maps' directory van heroes III plaatsen. Vervolgens start je heroes op en zoek je bij S(mall) maps naar 'Fantasy Cave'.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Waarvoor is dit een map ????

Verwijderd

Topicstarter
Heroes of Might and Magic III.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de map een stuk moeilijker gemaakt, misschien dat er nu mensen zin hebben om hem uit te proberen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ga hem eens bekijken :).

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 21:09
Ik zal hem ook eens downloaden en spelen

Verwijderd

Zal eens kijken wat je er van gemaakt heb ;)

Verwijderd

Topicstarter
Relaxed dat er eindelijk wat mensen willen testen. Het is mijn eerste map ooit, dus ik ben benieuwd hoe hij bevalt.

• Stoomboot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
hmm zal HOMM 3 ook weer es uit de kast halen :D

#Clan-of-Nine irc.sorcery.net - zelluf!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als hard-core Heroes of Might and Magic fan zal ik 'm ook eens bekijken. :)

Overigens, hebben we zin in Heroes 4? Ja! Nog een paar maanden wachten mensen. :9~

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Op maandag 19 november 2001 13:41 schreef Lord Daemon het volgende:
Als hard-core Heroes of Might and Magic fan zal ik 'm ook eens bekijken. :)

Overigens, hebben we zin in Heroes 4? Ja! Nog een paar maanden wachten mensen. :9~
wanneer is de release nou ?

...

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

http://www.hmm4.com/
So the official release date for now is "March 2002"

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb 'm gespeeld en ik heb een hele berg tips voor je map, maar nu moet ik weg - ik denk dat ik ze vanavond nog wel post.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik best veel kritiek ga leveren - het is allemaal opbouwend bedoeld. :)

<LI>Zorg voor een verhaal. Een intro-verhaaltje dat je ziet als je de map selecteert in het hoofd menu zou al een stuk helpen. Je kan dit dan verder uitwerken met timed events - laat iedere paar dagen een nieuw stukje verhaal verschijnen, of zet events op de World Map voor als je er over heen loopt. Dat maakt de map speciaal en leuk.</LI>
<LI>Maak de map minder symmetrisch. Je hebt nu in elke hoek van de map exact hetzelfde, en dat is saai. Zorg voor meer variatie, zowel onder als bovengronds.</LI>
<LI>Het hele onder-de-grond stuk is op dit moment een beetje nutteloos. Je hoeft om de map te winnen alleen de mensen boven de grond te verslaan, dus waarom zou je ooit naar onderen gaan?</LI>
<LI>Het begin is te saai. Het stuk land waar je begint is te klein, en je kan er te weinig doen. Het is leuk als je in het begin wat kan exploren, en wat verschillende dingen te doen hebt.</LI>
<LI>Het begin is uberhaupt een belangrijk punt. Die mines (ore en wood) die je per se nodig hebt om ooit units te kunnen bouwen zijn verdedigd door level 2 units die te sterk zijn om met je begin units aan te kunnen. Dit is op de lagere moeilijkheden geen probleem, want dan heb je genoeg resources om sowieso al die unit-gebouwen te bouwen, maar op Impossible (waar ik normaal op speel) en waarschijnlijk ook op Hard heb je gewoon te weinig. Alleen door extra resources te kiezen als starting bonus en door de autosave te laden totdat ik de tweede week ore kreeg uit de mill kwam ik aan genoeg ore om ooit units te kunnen bouwen - het was dus pas op dag 8 dat ik mijn eerste pikemen kon bouwen, en toen was ongeveer al mijn ore en wood op (ik kon niets meer bouwen, niet eens een market place) en ik kon nog steeds die units voor die mijnen niet aan. Impossible mag best moeilijk zijn, maar op deze wijze kan je nooit meer dan 10 archers en 11 pikemen hebben voordat de tegenstanders komen, en die komen dan met 20 keer zo grote legers. :) Wat kan je hier aan doen? Leg in het begin wat wood en ore neer.</LI>
<LI>Maar uberhaupt over de moeilijkheidsgraad: ook op Normal werd ik uiteindelijk, na 5 sieges door 2 keer zo sterke legers als ik zelf had die ik allemaal won, in de pan gehakt. En ik ben echt niet zo slecht. 3 vs 1 op een kleine map is gewoon te moeilijk als ze allemaal super makkelijk bij je kunnen komen. Daarom zou ik de map bovengronds wat aanpassen. Minder water, meer bergen, en zorg dat het voor sommige computers veel moeilijker is om bij jou te komen dan voor anderen. (Doordat ze eerst langs de anderen moeten bijvoorbeeld.) Zet dan in de beneden wereld een, niet met hen ge-allyde, tegenstander neer, en een of andere door creatures bewaakte artifact die je moet krijgen om het level uit te spelen. Dat werkt een stuk beter denk ik.</LI>

Ik hoop dat je er iets aan hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zorg voor een verhaal. Een intro-verhaaltje dat je ziet als je de map selecteert in het hoofd menu zou al een stuk helpen. Je kan dit dan verder uitwerken met timed events - laat iedere paar dagen een nieuw stukje verhaal verschijnen, of zet events op de World Map voor als je er over heen loopt. Dat maakt de map speciaal en leuk.
Ik ben erg slecht in het verzinnen van verhalen, dus dit zal er niet in zitten. Ik zou wel wat meer events erin kunnen gooien. Misschien wat miniquests.
Maak de map minder symmetrisch. Je hebt nu in elke hoek van de map exact hetzelfde, en dat is saai. Zorg voor meer variatie, zowel onder als bovengronds.
Klopt, maar dit heeft een doel. De bedoeling is dat iedere speler aan het begin dezelfde opbouw heeft, dit kun je het beste doen door iedereen hetzelfde te geven.

Ondergronds valt toch wel mee? Afgezien van de town lokaties, vind ik het ondergronds redelijk gevarieerd.
Het begin is te saai. Het stuk land waar je begint is te klein, en je kan er te weinig doen. Het is leuk als je in het begin wat kan exploren, en wat verschillende dingen te doen hebt.
Mee eens, hier moet wat aan gedaan worden. Ik had sowieso geen small map moeten kiezen, je kunt er te weinig ideeën in kwijt.
Het begin is uberhaupt een belangrijk punt. Die mines (ore en wood) die je p
er se nodig hebt om ooit units te kunnen bouwen zijn verdedigd door level 2 units die te sterk zijn om met je begin units aan te kunnen. Dit is op de lagere moeilijkheden geen probleem, want......
Ik speel voornamelijk op normal, ik heb de problemen op hard/impossible dus niet zien aankomen. Het is mij op normal trouwens wel gelukt, moeilijk maar uiteindelijk kon ik de sieges wel onder controle houden.

Bedankt voor de kritiek, ik zal kijken wat ik aan mijn map kan doen.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Klopt, maar dit heeft een doel. De bedoeling is dat iedere speler aan het begin dezelfde opbouw heeft, dit kun je het beste doen door iedereen hetzelfde te geven.
Tja, dat is op zich wel belangrijk, maar vooral als je alle spelers zelf kan spelen. Omdat drie van de spelers toch per se computer-spelers zijn maakt het niet zo veel uit of ze wel of niet hetzelfde beginnen.

Veel succes met het bouwen van je map. Small is trouwens inderdaad vrij small. :)

Pagina: 1