Toon posts:

Moederbord aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oud moederbord in een kast gezet deze helemaal aangesloten nou stuit k alleen op 1 probleem |:( bij dit moederbord zitten geen boekjes en er staat ook volgens mij verder geen naam op. Hoe kan k er nu achter komen waar k de plugjes van het Hd ledje, de power en resetknop etc moet plaatsen en hoe deze komen te staan.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Manual zoeken op het internet. Als je aangeeft welk moederboard en type het is, dan heeft er misschien iemand hier nog wel een oud handleidinkje.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Wat voor moederbord heb je??

Als je dat weet, dan kan je nog wel een manual downloaden.....

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nergens een naam of iets vinden alleen op de chips staat intel en k weet dat het een P166 is maar verder heb k dr geen gegevens van en k zie ook nergens een naam staan??

• Frankie02
Als je hem aanzet, zie je onderin even snel je datum vd bios, en een lange code met letters en cijfers. Daaruit valt ook de naam van de maker v.h. moederboard uit te halen.

Aanzetten moet lukken want bij een oud type zit de aan/uit schakelaar met een kabel vast aan de voeding ipv op/aan het moederboard.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 18:11 schreef Frankie02 het volgende:
Als je hem aanzet, zie je onderin even snel je datum vd bios, en een lange code met letters en cijfers. Daaruit valt ook de naam van de maker v.h. moederboard uit te halen.

Aanzetten moet lukken want bij een oud type zit de aan/uit schakelaar met een kabel vast aan de voeding ipv op/aan het moederboard.
dat ga k dat ff proberen bedankt

Verwijderd

Topicstarter
het geen wat daar staat is 112396-081596-2A59GA1A-SJCi430VX-00 en daar van is SJC wit en het andere grijs.
Nu heb k nog een tweede probleem hij zegt "floppy disk fail (40)" hij zit wel goed aangesloten weet iemand misschien ook wat dit is in elk geval vast heel erg bedankt

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 15 november 2001 18:43 schreef Maurice16 het volgende:
Nu heb k nog een tweede probleem hij zegt "floppy disk fail (40)" hij zit wel goed aangesloten weet iemand misschien ook wat dit is in elk geval vast heel erg bedankt
Blijft het lichtje op je floppydrive continu branden?
Als dat zo is zit je kabel verkeerd om.

Verwijderd

Topicstarter
nee hij gaat wel ff aan maar dan zegt ie floppydrive fail (40)

Verwijderd

Dan heb je de Fdisk kabel verkeert om aangesloten!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:10

sus

is druk :+

Heb ff wat onderzoek gedaan met die BIOS-string die je hebt gegeven:

Mobo:
Abit Socket 7
Intel Triton VX chipset

kan alleen het typenummer zo snel ff niet vinden, ga nog ff verder kijken voor je

[edit]

Heb hem al, je hebt het volgende mobo:
Abit PR5
Intel Triton VX chipset
Socket7 based

Nu kan je op www.abit.com.tw op zoek naar alle gegevens van je bord.

Verwijderd

alles staat altijdt op het mobo zelf!!!

• sus

sus

Op donderdag 15 november 2001 19:37 schreef The_Beyond het volgende:
alles staat altijdt op het mobo zelf!!!
Dat is niet waar. Ik heb hier een moederbord waar helemaal niets op staat, zelfs geen FCC-ID.

Ook met de BIOS-string kan ik hem niet achterhalen, tis een onbekend merk.

Dus, 't staat er niet altijd op. Al moet ik wel zeggen dat ik altijd dacht dat Abot het er wel opzette

• Frankie02
Op donderdag 15 november 2001 19:29 schreef suspicious het volgende:
Heb ff wat onderzoek gedaan met die BIOS-string die je hebt gegeven:

Mobo:
Abit Socket 7
Intel Triton VX chipset

kan alleen het typenummer zo snel ff niet vinden, ga nog ff verder kijken voor je

[edit]

Heb hem al, je hebt het volgende mobo:
Abit PR5
Intel Triton VX chipset
Socket7 based

Nu kan je op www.abit.com.tw op zoek naar alle gegevens van je bord.
Suspicious heeft al wat zoekwerk gedaan zie ik. Inderdaad het is een Abit moederboard. Nu effen de handleiding opzoeken en downloaden en je kunt alles aansluiten. Suc6.

• sus

sus

Op donderdag 15 november 2001 19:58 schreef Frankie02 het volgende:

[..]

Suspicious heeft al wat zoekwerk gedaan zie ik. Inderdaad het is een Abit moederboard. Nu effen de handleiding opzoeken en downloaden en je kunt alles aansluiten. Suc6.
Zelfs de handleiding heb ik ff opfgezocht. www.abit.com.tw is nl. uit de lucht, vandaar.

Hier kan je hem downloaden:

Hierzo :)

Als je da+ hebt, dan kan je de link copy-pasten, hij ondersteund resume. Laat wel ff weten als je hem eraf hebt geplukt, dan kan ik hem weer verwijderen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Frankie02
Op donderdag 15 november 2001 20:37 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Move HA -> PMG
Waarom verplaatsen?? Volgens mij kan deze topic zelfs dicht.
Pagina: 1