[SuSE 7.0] problemen na installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Ik heb gisteren SuSE 7.0 geinstalleerd op mn nieuwe hdd IBM (40 GB, 7200 rpm :9), maar het is niet helemaal vlekkeloos gegaan ;(

Ten eerste, hij wil niet booten vanaf de schijf, dus ik moet het steeds via de 2e CD doen :( Als ik 'lilo' intyp op de prompt zegt ie 'warning: device 0x0305 exceeds 1024 cylinders limit. geo_comp_addr: cylinder number is too big (4080 > 1023).

Verder doen de muis (logitech mouseman optical op usb) en de monitor nogal vreemd: na de configuratie met SaX werkt de muis, maar het beeld is 2 centimeter ofzo naar links verschoven :( (SaX slaat de instelling van het beeld blijkbaar niet op ofzo). Na de configuratie met SaX2 is het beeld goed, maar de muis werkt niet |:(

Weet iemand hoe ik deze problemen moet oplossen?

[edit]
ohja, nog iets: linux (die zo 'stabiel' is) loopt vast als ik screen properties kies in KDE :(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goh ziet hier nu met een zelfde soort fout...ik had dual boot gemaakt ook op mij IBM 40Gb...Zeurde om psies hetzelfde en nu krijg ik windows er niet op omdat die die partities niet ondersteunt :( dus loopt vast of krijg leuk de melding..Met format c: MEDIUM TYPe blaat...

Wieowie heeft hier een oplossing voor????

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 15 november 2001 17:19 schreef marcusk het volgende:

Ten eerste, hij wil niet booten vanaf de schijf, dus ik moet het steeds via de 2e CD doen :( Als ik 'lilo' intyp op de prompt zegt ie 'warning: device 0x0305 exceeds 1024 cylinders limit. geo_comp_addr: cylinder number is too big (4080 > 1023).
Open, als root, de file /etc/lilo.conf en zet daar , ergens bovenaan: lba32, save de file, draai daarna het commando lilo en je hebt als het goed is, die cd niet meer nodig...
Verder doen de muis (logitech mouseman optical op usb) en de monitor nogal vreemd: na de configuratie met SaX werkt de muis, maar het beeld is 2 centimeter ofzo naar links verschoven :( (SaX slaat de instelling van het beeld blijkbaar niet op ofzo). Na de configuratie met SaX2 is het beeld goed, maar de muis werkt niet |:(
De muis werkt totaal niet ?
Weet iemand hoe ik deze problemen moet oplossen?
[edit]
ohja, nog iets: linux (die zo 'stabiel' is) loopt vast als ik screen properties kies in KDE :(
'If it breaks, you get to keep both pieces' :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10
In de help en documentatie van SuSE staat toch gewoon dat je bootpartitie beneden de 1024 cyl. moet liggen? In dat geval een kleine bootpartitie invoegen en daarop de bootloader zetten.

• marcusk
Op donderdag 15 november 2001 19:39 schreef moto-moi het volgende:
Open, als root, de file /etc/lilo.conf en zet daar , ergens bovenaan: lba32, save de file, draai daarna het commando lilo en je hebt als het goed is, die cd niet meer nodig...
das gelukt, maar nu zegt ie "can't put boot sector on logical partition 0x307" ;(
De muis werkt totaal niet ?
nope
'If it breaks, you get to keep both pieces' :)
daar heb ik wat aan ;)

• marcusk
ik heb de nieuwe versie van lilo geinstalleerd (zie http://sdb.suse.de/en/sdb/html/new_lilo.html), en nu werkt ie :) de problemen met de muis en het scherm zijn ook opgelost. ik had waarschijnlijk gewoon iets verkeerd gedaan in SaX. nu internet nog fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23
Welkom in de wondere wereld die linux heet. Je moet soms gewoon het nodige handwerk verrichten, dat is nou eenmaal niet anders.... Het is geen windhoos hoor, die alles zonder dat je het zelf weet veranderd en aanpast.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Pagina: 1