Toon posts:

P4 1,7Ghz vs P3 900 Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een:
Pentium 4 1,7Ghz
256 MB RIMM geheugen, 400Mhz
Asus P4T Moederbord
Creative GeForce2 MX 200 (die gebruik maakt van de nVidia detonator drivers)

mijn vriend heeft een:
P3 900 Mhz
640 MB DDR geheugen
Moederbord type: ??
Asus GeForce 2 MX 400+ zelf een Blue Orb cooler erop gezet.

Nu blijkt dus dat ik bij oude spellen gigantisch meer frames per secondes haalt dan hij, denk aan spellen als Unreal Tournament en Quake3, enz.

Maar bij de nieuwere spellen, zoals F1 2001, Aliens vs Predator 2, haalt hij gewoon 10 frames per seconde meer dan ik !!

Hoe kan dat nu?

Ik heb alle benodigden patches geinstalleerd (denk ik!), zoals de intel 850 chipset herkenning, fast IDE storage driver.

Er gebeurt ook iets vreemds wanneer ik de nieuwste detonator drivers van nVidia installeer (vanaf 22.40). Op mijn PC staat mijn beeld te flikkeren bij het booten en duurt het opstarten veel langer dan bij de drivers die ik nu gebruik (detonator 12.90).
Bij mijn vriends pc (P3 900) daar staat gewoon detonator 22.80 drivers op en daar doen ze het perfect!

Ik weet echt niet waar deze problemen vandaan komen ... is het niet zo mijn PC sneller moet zijn??

Ik hoop dat er iemand is die een idee heeft wat er mis is.

Greetz
Gogy

Verwijderd

heb je al eens 3dmark scores vergeleken? je mag aannemen dat jouw pc veel sneller hoort te zijn

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
UT heeft geen zware videokaart nodig maar maakt meer gebruik van je cpu en geheugen

de nieuwere spellen maken veel meer gebruik van je videokaart en die van jou is dus slechter.
Dat is de verklaring

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart is niet echt slechter. Ze hebben exact dezelfde specificaties, alleen bij de Asus GeForce2 MX 400 zit er een TV Out put op. Het enigste verschil wat er is met videokaarten is die blue orb cooler !! Maar het lijkt me sterk dat ie daardoor sneller zal draaien dan mijn computer.

Verwijderd

de MX400 van je vriend is sneller dan jouw MX200, dat speelt ook mee.

En een P4 is in verhouding niet 800Mhz sneller dan een P3 900Mhz, Een p4 moet je ongeveer gelijken met een p3 1300/1400Mhz (als deze zou bestaan.)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 17:35 schreef Gogy het volgende:
Mijn videokaart is niet echt slechter. Ze hebben exact dezelfde specificaties, alleen bij de Asus GeForce2 MX 400 zit er een TV Out put op. Het enigste verschil wat er is met videokaarten is die blue orb cooler !! Maar het lijkt me sterk dat ie daardoor sneller zal draaien dan mijn computer.
de mx-400 is echt wel een stuk sneller dan een mx-200 hoor!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 15 november 2001 17:42 schreef SMulTiE het volgende:

[..]

de mx-400 is echt wel een stuk sneller dan een mx-200 hoor!
duhhh :)
die is indd nog een hap rapper.

Krijgt je cpu misschien veel te warm ?
Als een P4 te warm krijgt zet ie de handrem aan :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Dit scheelt echt een heleboel
Een MX200 is qua snelheid ongeveer gelijk aan een gewone TNT2.
UT maakt flink gebruik van de CPU, andere games weer juist van de VGA-kaart.
De MX200 heeft een 64-bits databus, de MX400 een 128-bits databus, behoorlijk crap dus

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Het is al gezegd, maar de MX400 is VEEL sneller dan de MX200.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:23

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Joh een MX200 draait met lagere frequenties dan een MX400, vandaar ook een andere naam, 't is heus niet alleen die TV-out.

En idd, die oude spellen hebben meer voordeel bij rekenkracht en de nieuwe profiteren van een snellere grafische kaart, dus op zich is't niet zo vreemd.

Wat wél vreemd is, is dat geflikker bij jou! Dat lijkt mij niet normaal :?

.. wat je misschien es kunt doen, is het volgende:

Download NVmax, een overclock-tool voor NVidia based grafische kaarten. Wat voor jou nu zo mooi is aan dit progje, is natuurlijk niet alleen het feit dat je de boel er mee kunt overclocken (of vernielen) .. maar vooral omdat het een optie bezit, waarmee je je systeem ontdoet van ALLE GeForce-driverbestanden die nu op jouw systeem draaien. Je kunt namelijk niet ff "un-install" selecteren voor je driver. Met dit tool lukt dat wel.

Nah en als ie dus ECHT weg is, installeer dan even een recente driver, welke je ook daadwerkelijk bij NVidia hebt gedownload! .. dus niet één of andere leaked beta-versie.

bronnen:

www.nvmax.com
www.nvidia.com

Suc6 ermee! :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 15 november 2001 17:05 schreef Gogy het volgende:
Ik heb thuis een:
Pentium 4 1,7Ghz
256 MB RIMM geheugen, 400Mhz
Asus P4T Moederbord
Creative GeForce2 MX 200 (die gebruik maakt van de nVidia detonator drivers)
Zonde dat mensen zo besparen op hun videokaart, in dit systeem vindt ik dat minimaal een Geforce2 PRO moet. Echt die mx is de handrem op jouw P4.

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
oude spellen maken meer gebruik van cpu kracht, wat dus jouw punt is (in vergelijking met je vriend) maar hij heeft een snellere 3d kaart wat dus een hoop uitmaakt in nieuwe games omdat deze de nieuwe funcites van dergelijke kaarten gebruiken.

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
erm mx400 <-> mx200, das een redelijk verschil in specs te noemen........ die is dus wel degelijk een goedkoper model...

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik ff flink doorspaar en er een geforce3 inzet dan loopt alles weer als een trein?

Verwijderd

Met een GF2 MX400 of sneller looptie die compu van je vriend er ook uit hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, CPU wordt niet te warm hoor, die blijft mooi op dezelfde temp. hangen ... heb er ook niet voor niks een cooler opzitten die tot een P4 2.0Ghz kan koelen

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Op donderdag 15 november 2001 18:52 schreef Gogy het volgende:
Dus als ik ff flink doorspaar en er een geforce3 inzet dan loopt alles weer als een trein?
Dat is wel te verw88 ja :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 18:07 schreef caesartje het volgende:
oude spellen maken meer gebruik van cpu kracht, wat dus jouw punt is (in vergelijking met je vriend) maar hij heeft een snellere 3d kaart wat dus een hoop uitmaakt in nieuwe games omdat deze de nieuwe funcites van dergelijke kaarten gebruiken.
volgens mij had ik dit al gezegd

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1