Toon posts:

Zijn deze geluidskaarten full-duplex?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij MyCom kan ik voor fl. 30,- een PCI 16 bits OEM kopen. Of een Creative PCI 128 voor fl. 55,-. Of zelfs een Creative 5.1 OEM voor fl. 99,-.

Zijn al deze kaarten full-duplex of vanaf welke kaarten zijn geluidskaarten full-duplex geworden?

Daarnaast vraag ik mij af; als ik niet zo vaak spellen speel, maar wel een Geforce-kaart heb om alle spellen te spelen. Is het dan echt noodzakelijk om een duurdere geluidskaart te hebben, of kan ik volstaan met een 16 bits?
Het maakt niet uit of het geluid verrot klinkt; het gaat er vooral om of alle spellen er wel mee overweg kunnen, of dat ze meer eisen dan zo'n 16-bits dingetje.

edit:
het gaat hierbij om soundblaster kaartjes

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Naja... Mijn SB 16 ASP (zo'n 5 jaar oud geloof ik, zat nog in me 386) kon al full duplex aan. De meeste niet-software emulated kaarten kunnen full duplex aan.

Forget your fears...
...and want to know more...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij zijn tegenwoordig bijna alle kaarten (zeker PCI) full duplex, alleen over de kwaliteit daarvan kan ik je niets zeggen. Heb hier nog een aantal oude ISA kaarten (Crystal3D ofzo, SB16, ...) en die zijn ook al allemaal full duplex ...

hoe wil je trouwens dat wij weten of die kaarten fullduplex zijn als je niet eens een merk, maar alleen een globaal type post?? En als je het merk weet, ga dan ff naar de fabrikant z'n site voor specificaties ... :)

verder kunnen spellen gewoon omgaan met geluidskaarten die door DirectX (DirectSound) ondersteund worden, en die ondersteuning is er in ieder geval vanaf de SBPro ISA of de SB16 ISA ofzo ... misschien zelfs nog wel eerder :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!