Liteon 16x op PIO4 werkt superslecht

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:18

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb mijn LiteOn 16x als master op een IDE zitten saampjesAfbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/loveys.gif met een Pioneer 105S DVD. Als ik een 1op1-copy maak van DVD naar mijn LiteOn gaat mijn Burner steeds op Burnproof Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/noloveys.gif.

Dit probleem komt volgens mij doordat mijn Burner op PIO4 staat :? Ik vind het allemaal maar heel wazig, hoe krijg ik mijn Burner van PIO4 af? Tijdens het booten (BIOS) wordt mijn burner al herkend als PIO4-device :'(

Volgens mij is deze vraag echt al 1000x geweest, alleen de search vond niet echt veel.

20*350ZO45°

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
op hoeveel x brand je die cd dan?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 17:05 schreef jadjong het volgende:
op hoeveel x brand je die cd dan?
16 speed, maar zover ik weet was een Pioneer 105S 1 van de beste in het bijhouden van een burner, dus dat is het probleem dan toch niet lijkt me. Dat mijn Burner op PIO4 staat zit me een beetje dwars.

20*350ZO45°

Verwijderd

Helaas ondersteunt de 16x10x40 geen UDMA33 dus PIO4 is het hoogste... Bij de 24x10x40 hebben ze er pas eens een UDMA33 compatible van gemaakt. Maar dat zou ook geen pronleem moeten wezen, de doorvoer snelheid van PIO4 is meer dan voldoende voor die 2500 KB/s voor het branden @16x.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:13
Het gaat ook niet om de doorvoersnelheid, maar om de CPU belasting...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zitten ze soms op dezelfde controller?

Verwijderd

Je moet altijd DMA aanzetten in Windows, doe je dit niet, zal die buffer constant heen en weer springen

Verwijderd

Had ik ook....je moet je firmware flashen. Down te loaden op de site van LiteOn

Verwijderd

Het is errug moeilijk 16speed bij te houden voor een DVD of CD-ROM speler. Als er 1 vuiltje, stofje of krasje op zit, dan leest-ie het telkens opnieuw. Probeer eens in je brandprog de "readretry" op 0 te zetten. Met muziek kan je dan een probleempje krijgen, met data zal het wel mee vallen.
Probeer ook eens je brander op IDE-poort 1 master en DVD op IDE-poort 2 slave te zetten.
Ennuh.... Liteon 16x geen UDMA33?......ow, wel vreemd...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 17:15 schreef Bigs het volgende:
Zitten ze soms op dezelfde controller?
Yep, maar dat had ik in mijn 1e post toch al gezegt :?
Op donderdag 15 november 2001 17:18 schreef TweakGuy het volgende:
Je moet altijd DMA aanzetten in Windows, doe je dit niet, zal die buffer constant heen en weer springen
Die heb ik inderdaad aangezet.
Op donderdag 15 november 2001 17:18 schreef carens het volgende:
Had ik ook....je moet je firmware flashen. Down te loaden op de site van LiteOn
Ik ben een meukposter van T.Net, en test de Firmware's meestal voordat ik ze online zet, heb dus de nieuwste.

20*350ZO45°

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op donderdag 15 november 2001 17:42 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Yep, maar dat had ik in mijn 1e post toch al gezegt :?
[..]
als je 1 op 1 wil copieeren van cd/dvd speler naar brander, kan je het beste alle 2 op een andere ide zetten :)
dus b.v. de dvd op ide1 slave en de brander op ide2 master ofzo :)
dit is omdat ze alle twee dezelfde kabel willen gebruiken als je ze op 1 kabel zet,en dan moet de 1 afentoe op de ander wachten :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1