Er is meer niet dan wel

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:02
Ik heb blijkbaar teveel vrije tijd. Ooit heb ik samen met een collega uitgevonden dat er meer niet is dan dat er wel is.

Voorbeeld: Als je dit leest, staat er maar één ding voor je neus: een monitor. Er staat geen roodlederen driezitsbank voor je, er staat geen kok voor je die wentelteefjes bakt, er staat geen antieke sportauto met racestrepen etc...

Er staat maar één ding wel en er staan oneindig veel dingen niet.

Dus: Er is meer niet dan wel.

(Nee echt, ik ben niet rijp voor een dwangbuis!)

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Voorbeeld: Als je dit leest, staan alle dingen naast je behalve 1 ding... de monitor staat NIET naast je.
Er staat wel een bank naast je, er staat wel een kopje naast je

Er staat maar één ding niet en er staan oneindig veel dingen wel.

Dus: Er is meer wel dan niet. :P

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:19

Hu9o

Schokkend

Als je dit leest staat er een monitor voor je neus. Misschien staat er achter die monitor wel een muur en staat er achter die muur wel een rode lederen bank, een sport wagen, een ijswagen, enz.

Conclusie: Niks is er niet.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Op donderdag 15 november 2001 17:08 schreef Hu9o het volgende:
Als je dit leest staat er een monitor voor je neus. Misschien staat er achter die monitor wel een muur en staat er achter die muur wel een rode lederen bank, een sport wagen, een ijswagen, enz.

Conclusie: Niks is er niet.
en hoe kan je weten of dat er allemaal staat als je recht naar de monitor kijkt... je zegt zelf dat er misschien wel iets achter die monitor staat... :+

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Natuurlijk is er meer niet dan wel. Er zijn eindig veel dingen wel, en er zijn oneindig veel dingen niet. (Bijvoorbeeld een vliegtuig met 26783985 zitplaatsen, een vliegtuig met 26783986 zitplaatsen, ....)

Is dit een interessante these?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Lijkt me nogal logisch. Te logisch om een topic over te starten |:(

Verwijderd

Uit bescherming voor ons brein zien we meer dingen niet dan we dingen wel zien.

Anders branden we door ;)

Voor mij is dat wat er wel is al meer dan genoeg.
- er zijn teveel boeken
- er zijn teveel films
- er zijn teveel games
- er is teveel geschiedenis
- er is teveel filosofie
- er is teveel religie
- de ruimte is te groot
- er is teveel om op te noemen, etc.

Boeie, geniet ervan.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Als er meer wel was dan niet zou je zwaar dood gaan aan een overdosis informatie die over je heen komt. :)

Verwijderd

Er zijn eindig veel dingen wel
Er zijn oneindig veel priemgetallen. Er is een bak met daarin 1 liter water. Daarin zit onder andere 0.5 liter water, en 0.25 liter water, 0.125 liter water, enz. Er zijn oneindig veel ideeen in mijn hoofd, zoals bijvoorbeeld een groene driehoek met het getal 37 erop geschreven, een rode, enz..

Oh en wat betreft die monitor van MetalStef: ik heb thuis een monitor met nul roodlederen driezitsbanken erachter, diverse met nul koks die wentelteefjes bakken (o.a. eentje met nul koks die 17 wentelteefjes met suiker bakken), kortom een monitor zonder alles wat jij kan verzinnen eronder, ernaast, erachter, en dat + nog een monitor met daarachter nog een monitor. Kortom er is meer wel dan niet.

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

ER IS MEER!! :P

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 15 november 2001 22:19 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:

Er zijn oneindig veel priemgetallen.
Welnee, die zijn er niet in een fysische betekenis, en uit de posts maakte ik op dat het daarom ging. Anders is er niets dat niet bestaat, een beetje loos.
Er is een bak met daarin 1 liter water. Daarin zit onder andere 0.5 liter water, en 0.25 liter water, 0.125 liter water, enz.
Nee hoor, het water bestaat uit eindig veel deeltjes.
Er zijn oneindig veel ideeen in mijn hoofd, zoals bijvoorbeeld een groene driehoek met het getal 37 erop geschreven, een rode, enz..
Nee, er zijn eindig veel ideeen in jouw hoofd, want je hersenstructuur die ze bevat is eindig complex.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 21:47 schreef JCisBack het volgende:
Uit bescherming voor ons brein zien we meer dingen niet dan we dingen wel zien.

Anders branden we door ;)

Voor mij is dat wat er wel is al meer dan genoeg.
- er zijn teveel boeken
- er zijn teveel films
- er zijn teveel games
- er is teveel geschiedenis
- er is teveel filosofie
- er is teveel religie
- de ruimte is te groot
- er is teveel om op te noemen, etc.

Boeie, geniet ervan.
Toevoeging: Er zijn te veel van dit soort onzinnige topics

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 10:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

dit is niet boeiend :Z

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Nee, er zijn eindig veel ideeen in jouw hoofd, want je hersenstructuur die ze bevat is eindig complex.
Die andere voorbeelden van dat water en die priemgetallen waren inderdaad vette bullshit natuurlijk.. maar die ideeën in iemands hoofd, is dat zo? Stel een groep van N neuronen in mijn hoofd is in staat getallen op te noemen, dan kan het aantal getallen wat ik daaruit kan halen toch nog best oneindig zijn?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op vrijdag 16 november 2001 10:06 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:

[..]

Die andere voorbeelden van dat water en die priemgetallen waren inderdaad vette bullshit natuurlijk.. maar die ideeën in iemands hoofd, is dat zo? Stel een groep van N neuronen in mijn hoofd is in staat getallen op te noemen, dan kan het aantal getallen wat ik daaruit kan halen toch nog best oneindig zijn?
Nee. Het kost namelijk tijd om een gedachte te denken - oneindig veel gedachted denken kost oneindig veel tijd en jij leeft niet oneindig lang. Of je oneindig veel verschillende dingen kan denken, onafhankelijk van de vraag of je ze ooit denken zal, is een hele andere kwestie - maar dan hebben we het over mogelijkheden, niet over dingen die 'zijn' ('actualities').

Verwijderd

Oneindig is een gecreeërd begrip wat velen niet kunnen begrijpen.

Denk cirkels

Verwijderd

Er zijn meer dingen niet dan wel, maar dat is ook de principe van op een plaats leven waar tijd is.
Tijd, stap voor stap ervaren, chronologisch ervaren, moment voor moment, 1 weg door de het alles ervaren. In plaats het alles te gelijk ervaren, alle momenten van je bestaan tegelijk

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Nu kan hij onderhand wel dicht. Ging vrijwel nergens over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.