Heb net me pc in elkaar gezet, knop aan.. doet helemaal niets, maar dan ook helemaal niets. Wat zit er verkeerd 
Zit Dat kleine platte stekkertje van je ATX powerknop wel op je MB en goed ook ? Schakelaar achterop kast?
Dan alles dus nog maar een keer nalopen, stekkertjes, videokaart geheugen etc. Als ie piepjes geeft heb je al meer info over wat er verkeerd is, heb je je mobo-speaker al aangesloten?
de plus en de min van de powerknop verkeerd op het moederbord aangesloten? flitsen de ledjes van je keyboard als je de stekker in het stopcontact steekt?
Hmm..begin eens met zo weinig mogelijk aangesloten..dus voeding...geheugen en proc...en eventueel hd... doet hij nu iets??Op donderdag 15 november 2001 16:28 schreef Ragonite het volgende:
Niets hoor.
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
Verwijderd
in eerste instantie het probleem bij jezelf zoeken.. meestal is et een eigen fout.. dus triple check of hoeveelste dan ook. Daarna ff andere voeding zien te krijgen
Ledjes gaan aan.Op donderdag 15 november 2001 16:28 schreef Carnivorous1 het volgende:
de plus en de min van de powerknop verkeerd op het moederbord aangesloten? flitsen de ledjes van je keyboard als je de stekker in het stopcontact steekt?
Hmm...en alles heeft gewerkt?? of is het een nieuwe PC?? Hmm.. Proc en geheugen werken in andere pc?Op donderdag 15 november 2001 16:32 schreef Ragonite het volgende:
[..]
Ledjes gaan aan.
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
Verwijderd
uh plus en min aan een powerknopOp donderdag 15 november 2001 16:28 schreef Carnivorous1 het volgende:
zijn toch maar 2 draadjes met een schakelaar die deze kortsluit...
goed ontopic...
probeer eens met een fohn in je psu je blazen... bij mij werkt ie ook niet als hij koud is.. ff blazen en draaien
suc6
Nou dat zou ik niet zo heel erg accuraat durven zeggen maar ik had hetzelfde probleem toen ik de PC van een maat van me bouwde, ff stekkertje omgedraaid en HOPPA gaan met die banaanOp donderdag 15 november 2001 16:35 schreef DRG het volgende:
[..]
uh plus en min aan een powerknop
zijn toch maar 2 draadjes met een schakelaar die deze kortsluit...
Denk dat we je beter kunnen helpen als je meer verteld. Is het een pc die het bijvoorbeeld gister prima deed zonder verdere problemen? Of heb je hem net zelf in elkaar gezet?
zou toch ff de powerknop ff andersom op je mobo aansluiten om te kijken wat er gebeurt, als ie draait ben je me eeuwig dankbaar, zo niet, dan niet
PSU is voeding
Nog steeds geen kick ?
ah nieuwe computer!
Rook je brandlucht bij eerste boot?
Dan zat de cooler niet goed.
Verder:
- Probeer je ram video goed aan te drukken
- Clear de CMOS even (dmv jumper)
- Probeer alles nog een keer opnieuw te installeren
- Boot zonder IDE en alles, alleen CPU, AGP, RAM en aan uit knop (EN speaker niet te vergeten!
Als die het dan nog niet doet:
Andere PSU, ander RAM, andere AGP kaart (liefst zelfs PCI) en steeds verschillende combinaties. Grote kans dat anders je CPU of mobo dood is. Dit test je ook door andere te proberen (logisch
)
Rook je brandlucht bij eerste boot?
Verder:
- Probeer je ram video goed aan te drukken
- Clear de CMOS even (dmv jumper)
- Probeer alles nog een keer opnieuw te installeren
- Boot zonder IDE en alles, alleen CPU, AGP, RAM en aan uit knop (EN speaker niet te vergeten!
Als die het dan nog niet doet:
Andere PSU, ander RAM, andere AGP kaart (liefst zelfs PCI) en steeds verschillende combinaties. Grote kans dat anders je CPU of mobo dood is. Dit test je ook door andere te proberen (logisch
wat heb je veranderd zodat alles ineens werkte?
Zit je speaker er wel goed op? Is het een ECS K7S5A ? Dan AGP nog harder aandrukken (eerst schroefje los) en weer vastschroeven.
Euhmm... als je nou eens ff meteen schroeven draaier de pc handmatig aanzet.
DAt wil zeggen waar normaal het stekertje van je powerbutton op gaat ff aanraken.
Als hij dan boot brakke power button !
Als hij het dan nog niet doet ff alles er af en er weer in... (ALLES RAM CPU enz...)
DAt wil zeggen waar normaal het stekertje van je powerbutton op gaat ff aanraken.
Als hij dan boot brakke power button !
Als hij het dan nog niet doet ff alles er af en er weer in... (ALLES RAM CPU enz...)
Power on/off omgedraaidOp donderdag 15 november 2001 16:44 schreef Carnivorous1 het volgende:
wat heb je veranderd zodat alles ineens werkte?
Op donderdag 15 november 2001 16:42 schreef Ragonite het volgende:
Ok alles doet het.. hdd hoor je en het geheugen.
Maar beeldscherm gaat niet aan.
offtopic:
Hoor je het geheugen? Das knap!
Ik zou eerst je hd's enzo ff afkoppelen. Dat scheelt energie, en misleidende opstartgeluiden. Gewoon ff een kaal systeem, zonder IDE en PCI kaarten enzo.
Alles al goed aangedrukt?
hehehe okee, zie je het kan echt aan de simpelste dingetjes liggen
Hij loopt wel.. alleen monitor gaat niet aan.Op donderdag 15 november 2001 16:45 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
offtopic:
Ik zou eerst je hd's enzo ff afkoppelen. Dat scheelt energie, en misleidende opstartgeluiden. Gewoon ff een kaal systeem, zonder IDE en PCI kaarten enzo.
Alles al goed aangedrukt?
En ik gebruik een pci videokaart.
alleen nu ff je geheugen eruit, dat testen in een ander systeempje en weer terugstoppen in je nieuwe bak, ook dit had een andere maat van me, was iets met statische elektriciteit, dan draait het wel
reset je BIOS anders ff misschien dat ie een verkeerd instellinkje had voor jouw proc (of een ander onderdeel)
Verwijderd
ik ben van stomheid geslagenOp donderdag 15 november 2001 16:45 schreef Ragonite het volgende:
Power on/off omgedraaid
Not necessarily, maar het kan wel.... begin te denken dat je mobo toch een beetje vaag is, want hij moet haast wel piepen als er wat fout is...... heb je hem al geprobeerd met een duronnetje erin ofzo?Op donderdag 15 november 2001 16:50 schreef Ragonite het volgende:
Als er niets piept, is dan je proc. verrot?![]()
Verwijderd
als ik me niet vergis is dat toch een add-on kaart en geen echte videokaartOp donderdag 15 november 2001 16:43 schreef Ragonite het volgende:
Uhm heb ff een pci 4mb monster 3d erin gedaan.
AOpen HQ-08Op donderdag 15 november 2001 16:50 schreef DRG het volgende:
[..]
ik ben van stomheid geslagenwat voor kast is dat ?
aha dan moet je dus gewoon ff je nieuwe vid kaart erin blazen en dan kijken of ie draait ja/neeOp donderdag 15 november 2001 16:51 schreef DRG het volgende:
[..]
als ik me niet vergis is dat toch een add-on kaart en geen echte videokaart
Ik weet niet eigenlijk.Op donderdag 15 november 2001 16:51 schreef DRG het volgende:
[..]
als ik me niet vergis is dat toch een add-on kaart en geen echte videokaart
daar zul je het hebbenUhm heb ff een pci 4mb monster 3d erin gedaan.Uhm heb ff een pci 4mb monster 3d erin gedaan.
Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.
Verwijderd
ik heb zelf een HX-08 en daar maakt het niet uit hoe ik dat powerstekkertje prik... blijft vaag...Op donderdag 15 november 2001 16:51 schreef Ragonite het volgende:
[..]
AOpen HQ-08
Ach ja vaag gedoe hoor, maar het is mij dus ook al 2 keer gebeurd en ik weet dus inmiddels waar ik moet zoeken....Op donderdag 15 november 2001 16:53 schreef DRG het volgende:
[..]
ik heb zelf een HX-08 en daar maakt het niet uit hoe ik dat powerstekkertje prik... blijft vaag...
Argh en dan w8en tot je je systeempje kan laten draaien dat is echt AGONIZING gewoon...... Ik voel met je mee... ik w8 ook al zo lang op star trek armada 2..... oei of is dit weer off-topic?Op donderdag 15 november 2001 16:54 schreef Ragonite het volgende:
Oh dan wacht ik wel tot me leadtek gf2 Ti 64mb ddr er is..
hehe dat is we heel erg absoluut genomen...... maar ik denk eerlijk gezegd dat het helemaal niet aan de proc ligtOp donderdag 15 november 2001 16:56 schreef Ragonite het volgende:
Hoeveel procent kans schatten jullie dat de proc. verrot is?
Gelukkig.. het ligt aan de videokaart he?
Edit:
Er zit wel wat koelpaste naast de core.. maakt dit uit?
Het erop zetten van de koeler ging wel goed..
Edit:
Er zit wel wat koelpaste naast de core.. maakt dit uit?
Het erop zetten van de koeler ging wel goed..
ik heb het ook opt moment, al paar dagen lopen kutten, ga nu naar een heeeeele aardige kerel die via internet aangeboden heeft even te helpen, mag dan ff andere cpu proberen, en hij gaat mijn cpu testen...
HALLELUJA!
prijs aardige en behulpzame mensen.
Als je in omgeven Pijnacker woont, dan wil ik je wel helpen als mijn spullen het doen :-)
HALLELUJA!
Als je in omgeven Pijnacker woont, dan wil ik je wel helpen als mijn spullen het doen :-)
ja daar lijkt het wel op jaOp donderdag 15 november 2001 16:57 schreef Ragonite het volgende:
Gelukkig.. het ligt aan de videokaart he?
Verwijderd
Je moet toch echt ff een goede vidkaart erin stoppen.Op donderdag 15 november 2001 16:56 schreef Ragonite het volgende:
Hoeveel procent kans schatten jullie dat de proc. verrot is?
Dan doet ie het zekers.
Woepie cool.. ik was al helemaal bang voor de proc. 
Maar maakt dat uit van die koelpaste op de proc. zelf?
koelpasta mag alleen op de core komen
hoe weten jullie focking zo zeker dat het niet de CPU is?
ik heb ongeveer hetzelfde probleem, en bij mij kan het de AGP kaart, de CPU en het mobo zijn?
ik heb ongeveer hetzelfde probleem, en bij mij kan het de AGP kaart, de CPU en het mobo zijn?
WTF ??Op donderdag 15 november 2001 17:01 schreef Carnivorous1 het volgende:
koelpasta mag alleen op de core komen
nee man, als het artic silver is wel natuurlijk, maar met een 'normale' coolermaster (die koelshit geleid niet) maakt het niet uit als het er een beetje naastkomt, dat gebeurt namelijk altijd wel een beetje.
Verwijderd
Wat bedoel je met koelpasta?Op donderdag 15 november 2001 17:00 schreef Ragonite het volgende:
Woepie cool.. ik was al helemaal bang voor de proc.
Deze hoort zo dun mogelijk op de core van je processor gesmeerd te worden.
Core= vierkante plaatje waar je koellichaam op zit.
Let wel op met die AMD processoren dat je de core niet sloopt, is erg teer spul.
En natuurlijk het koellichaam goed op de processor, kan er waarschijnlijk maar op 1 manier op.
Geen luchtspleet tussen core en koeler?
Verwijderd
Omdat er al duidelijk aangetoond is dat hij ALLEEN een add-on videokaart gebruikt.Op donderdag 15 november 2001 17:02 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
hoe weten jullie focking zo zeker dat het niet de CPU is?
En als je het laat zitten?Op donderdag 15 november 2001 17:11 schreef worstkaasscrippie het volgende:
Eraf poetsen met bv wattenstaafjes en wat alcohol
Het is echt heel dun want ik had het al eraf gesmeerd.. alleen wat spoortjes.
Verwijderd
Zal ik er toch mar ff afhalen, straks ga je bruggen verbinden ofzo
Wel op de core smeren he.....
Wel op de core smeren he.....
Verwijderd
Koelpasta is bedoeld voor de core.
Erop smeren dus, niet met je vingers. Schijnt kankerverwekkend te zijn...
Erop smeren dus, niet met je vingers. Schijnt kankerverwekkend te zijn...
Verwijderd
Niet zo negatiefOp donderdag 15 november 2001 17:22 schreef Ragonite het volgende:
Maar ja.. ik zie wel als die videokaart er is. Wat ie dan doet, misschien doet ie het gewoon prima
Zorg je er wel voor dat de koeler goed op de processor zit, anders fikt dat ding er binnen 20sec uit.
Ja zit wel goed.. heb er op gelet, zit gewoon recht erop, en goed vast. Sja.. zit een beetje over die koelpasta in.Op donderdag 15 november 2001 17:24 schreef worstkaasscrippie het volgende:
[..]
Niet zo negatief
Zorg je er wel voor dat de koeler goed op de processor zit, anders fikt dat ding er binnen 20sec uit.
doe er dan even geen videokaart in, Speaker aansluiten, zonder videokaart geeft hij piepjes. Als hij piept weet je zeker dat je cpu en mobo niet dood zijn
mzzls
mzzls
Het is STARS-700 SilverGreaseOp donderdag 15 november 2001 17:04 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
nee man, als het artic silver is wel natuurlijk, maar met een 'normale' coolermaster (die koelshit geleid niet) maakt het niet uit als het er een beetje naastkomt, dat gebeurt namelijk altijd wel een beetje.
Ja gek heh, dat je dan geen beeld krijgt !Op donderdag 15 november 2001 16:43 schreef Ragonite het volgende:
Uhm heb ff een pci 4mb monster 3d erin gedaan.
das een addonkaart, geen zelfstandige VGA kaart.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Verwijderd
Wacht nu gewoon maar op je vidkaart, kijk dan weer eens verder.Op donderdag 15 november 2001 17:31 schreef Ragonite het volgende:
[..]
En als ie nou geen piepjes geeft
Natuurlijk doet die PC het!
Pagina: 1