Club 3d Radeon 7500+display problemen

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb deze kaart net binnen gekregen. Ik stopte hem erin, en ik starte winXP op. En ik moet zeggen, ontdanks dat ik hiervoor ook al een radeon had, was ik onder de indruk van de beeldkwaliteit, dit was dus met de standaard VGA drivers, dus niks geinstalleerd.
Toen de nieuwste (officiele) drivers gedownload van ATI, die werken niet met mijn kaart.
Toen wilde ik de laatste beta drivers proberen, maar die staan op zo'n K*T site, moet je aanmelden bla bla bla, en al met al krijg je nog geen drivers.
Dus toen maar de cd uit het doosje gepakt. XP de drivers laten zoeken, die vond hij direct, rebooten en : Aj, de beeld kwaliteit viel me direct weer op, alleen dit keer in negatieve zin :( (hij installeerd de kaart als een RV200 :? , wat mag dat dan wel wezen ? )
Dus welke drivers gebruiken jullie ? En is er iemand die die nieuwste beta drivers van ati heeft, die op die K*T site staan? Kan die me even een linkje geven wat werkt, doorsturen met icq, of iets dergelijks ?
Want dit is echt niet relax.
(Ook krijg ik XP niet verteld dat ik geen standaard plug en play monitor heb, maar een Iiyama waarvan ik drivers heb.
Kan iemand me vertellen hoe ik dat in hemelsnaam doe. Hij blijft maar komen met standaard plug en play, en ik voordat ik maar de kans krijg hem iets anders te vertellen is de monitor alweer helemaal geinstalleerd. Dus wat te doen met die volautomatischewindowsbepaaltzelfwelwatergeinstalleertword-procedure . Zoals je ziet, hij raffelt alles achter elkaar, geen stok tussen te krijgen :9

Geen inspiratie

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
De V staat voor "Value".

Op de Radeon 7500 zit de RV200 chip (deze is dezelfde als de R100 - oude Radeon - maar dan op .15 micron procede gebakken), en op de Radeon 8500 zit de R200 chip.

Op de "oude" Radeon VE en de Radeon 7000 zit de RV100 chip.

Geef mij maar een Warsteiner.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ah,kijk dat verklaart al iets.
Maar ik zou nog steeds graag die drivers hebben, die nieuwe beta, want die zijn ook geschikt hiervoor (stond in het rijtje eronder)

Geen inspiratie

Verwijderd

He Martijn, ik heb ook zo'n ding gekocht en had ook de driver problemen. Je kan wel de officiele ATI drivers gebruiken, je moet ze alleen met de hand installeren. Als je het setupproggie van ati draait extract ie de drrivers naar C:\ATI\support\WXP_RADEON_6_13_3276 en geeft daarna de melding dat de driver niet geschikt zijn voor je hardware. Hierna moet je in apparaatbeheer een 'update driver' doen en instal from a list kiezen. Daarna XP NIET laten zoeken maar via 'have disk' zelf naar de ati-file browsen. Nu kun je je kaart kiezen en dan werken de drivers perfect. Je monitor moet je ook met de hand doen. Moest met mijn ctx-je wel in ieder geval wel.

Succes

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 23:08 schreef gehabe het volgende:
He Martijn, ik heb ook zo'n ding gekocht en had ook de driver problemen. Je kan wel de officiele ATI drivers gebruiken, je moet ze alleen met de hand installeren. Als je het setupproggie van ati draait extract ie de drrivers naar C:\ATI\support\WXP_RADEON_6_13_3276 en geeft daarna de melding dat de driver niet geschikt zijn voor je hardware. Hierna moet je in apparaatbeheer een 'update driver' doen en instal from a list kiezen. Daarna XP NIET laten zoeken maar via 'have disk' zelf naar de ati-file browsen. Nu kun je je kaart kiezen en dan werken de drivers perfect. Je monitor moet je ook met de hand doen. Moest met mijn ctx-je wel in ieder geval wel.

Succes
Duizend maal dank!