Toon posts:

Lite-on24 en brandsnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag.

Ik heb nu een 24 speed Lite-on brander, maar mijn brander vertikt het om cdr te branden op bijvoorbeeld 16 speed als er op de cd zelf staat geschikt tot 8 speed.
of een 12 speed cdr op 16 speed proberen te branden.

Hij begint dan is eerst iedere keer overtoeren te maken, en daarna geeft nero een foutmelding en gooit mijn cdtje weer netzogoed uit mijn brander. zonder ook maar een mbtje te hebben gebrand.

als ik de juiste brandsnelheid gebruik die op de cd staat vermeld dan gaat alles prima. normaal gesproken zou ik me daar niet zo druk om maken maar ik vind het een beetje knap lullig dat een vriend van mij een 16speed plextor heeft en die kan zelfs 8 speed cdr's op 16 speed branden met Nero.

en ik hoef dat niet eens te proberen met 12 speed cd's
ik heb dus maar een methode
16speed cdr's op 16 branden
8speed cdr's op 8 speed branden
etc.. etc...

Is dat nou normaal??? als dat wel zo is dan vind ik het licht uitgedrukt een BUTT brander.

Weet iemand misschien waardoor dat komt? of is dat normaal voor deze brander??? en ja ik heb DMA aangezet, en goed aangesloten etc... wat de hardware en software installatie zit alles goed, ik heb zelfs de nieuwste firmware updat geprobeert.

• JapJap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 11:02
Als ik jou was zou ik me maar gewoon aan de aangegeven snelheid op de cdr houden. 't Staat er niet voor niks op :)

Verwijderd

je moet of duurder cds kopen met een hogere brandsnelheid of je gewoon aan de snelheid houden die op de cd staat en wachten tot die andere cds goedkoper worden

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar vind philips, sony, tdk toch wel een van de betere merk cd's en als het nou bij iedereen zo zou zijn, maar nu ken ik al 2 mensen die makkelijk cd's op hogere snelheid kunnen branden met dit soort cd's???

dus ik krijg het idee dat lite-on een beetje butt is want plextor kan het wel, en dat terwijl dat een speler is van 16 speed, en zowat iedere cdr die je verzint op 16 speed kan branden, en ik kan niet eens 12 speed cd's op 16 speed branden, persoonlijk vind ik dat een beetje te gek voor woorden.

Verwijderd

zuchtttttt

Dat LiteOn dat vertikt is logisch. Een CDR die maximaal 12 speed is kun je misschien wel branden op 16 speed, maar doet die CD het nog over een jaar??? Dikke kans van niet gok ik. Daarvoor is de max speed. Dat de LiteOn dit goed ziet en die andere niet, lijkt me eerder een voor dan een nadeel. Tenzij je over een jaar 10 niet werkende CDR's wil hebben natuurlijk. Neej dan kun je beter 5 minuten extra w88 (of duurdere CDRs kopen)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 15:55
Ik heb van die Philips 16x gecertificeerde 80min CD's..
Werken perfect op 24x.. :)

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 22:01
man koop toch gewoon platinum cdtjes. Die zijn multi-speed (dus ook voor 24x) en ze kosten maar 1 piekie per stuk. Ik heb intussen al zo`n 200 van deze cdtjes weggefikt en ik heb er nog geen een verpest. overburnen gaat ook prima trouwes. Ik gebruik de Lite-on 12x brander en kheb er geen enkele problemen mee.
Lite-on Roelt Zwaar !!!

[edit] Je ken ze kopen bij www.gistron.com En het zijn 80min cdtjes [edit]

• GameFreak
  • Laatst online: 19-02 14:31
Op donderdag 15 november 2001 16:28 schreef mrjoint het volgende:
man koop toch gewoon platinum cdtjes. Die zijn multi-speed (dus ook voor 24x) en ze kosten maar 1 piekie per stuk. Ik gebruik de Lite-on 12x brander en kheb er geen enkele problemen mee.
Lite-on Roelt Zwaar !!!
Dit kan wel zo zijn maar volgens mij zit er aan die multispeed toch ook wel een limiet. Want volgens mij zijn de eisen bij 24x een stuk hoger dan bij 12x. Ik denk dus niet dat die goedkope cd's het ook goed doen op 24x.

Verwijderd

volgens mij zit er in die lite-on een beveiliging zodat je waardelose cd's niet op een te hoge snelheid gaat branden...

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Je kunt ook proberen om er drie tegelijk in te doen en je dan afvragen waarom hij niet van cd wisselt. >:)

An 11 is a 10 that swallows

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Maar kan je dan dat cd detectie shit uitschakelen ?
MOet toch kunnen, probeer ff in nero recorder->choose recorder.
En daar ergens in het linker hoek een knop ? Dit had ik ergens gezien weet echt niet waar maar kijk ff.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net naar die instelling gekeken, maar het enige wat ik als optie kan kiezen is burnproof aan/uit zetten

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Hiero ook een 24 speed liteon brander en ik brand altijd 16 speed philips cd'tjes op 24 speed.. no problems here.. nog nooit een cd mislukt.. liteon rules :7

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 17:44
ik fik arita uit de Ritec fabriek , platinums, tybotech allen op 24x zonder probs met die Liteon

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:20
Same here, blanco's op spindel, uncertified :)

Nooo probs, fikt als de hel, overburnen tot 84 minuten.

Van't weekend een kleine 5000 Platinums inkopen, inkoop actietje met wat vrienden >:)

Burn, beebie, burrrrn.

This space intentionally left blank.

• markvt
  • Laatst online: 16:38

markvt

Peppi Cola

Op donderdag 15 november 2001 17:39 schreef devian het volgende:
volgens mij zit er in die lite-on een beveiliging zodat je waardelose cd's niet op een te hoge snelheid gaat branden...
goed van ze toch

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• GameFreak
  • Laatst online: 19-02 14:31
Op vrijdag 16 november 2001 06:55 schreef dot.K het volgende:
Van't weekend een kleine 5000 Platinums inkopen, inkoop actietje met wat vrienden >:)
Volgens mij gaat er hier weer heel wat illegaals gebeuren. :+
Pagina: 1