Toon posts:

geheugen DIMM kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2x 256 MB DDR op een Asus A7V266, dat ding heeft in totaal 3 DIMMS, als ik een reepje in de 2e zet dan hoor ik bij het opstarten steeds piepjes en verder gebeurd er niks.
Als ik er 1 in de eerste DIMM zet en de andere in de 3e DIMM
dan heb ik geen probs.
Is me 2e DIMM gewoon kapot of kan het iets anders zijn ?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had eergisteren exact hetzelfde toen ik 2x 256Mb bij mijn 128Mb wilde prikken. Met alledrie werkte hij niet, hij bleef op het BIOS scherm "hangen" terwijl hij wel 640Mb aangaf.
Toen ik alleen de twee 256Mb erin had zitten begon hij te piepen. Uiteindelijk bleek dat ik 1 van de 2 reepjes er niet goed ingedrukt had. Ik heb alles flink aangedrukt, (ik had bijna het idee dat ik het mobo in tweeen zou breken), maar nu werkt het dus wel, welliswaar met 512Mb maar dat vind ik best. ;)

Probeer de boel dus nog eens flink aan te drukken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeker weten alles goed aangedrukt (double check)
hmm misschien moet ik er nog is hard in blazen ofzo :?
Hij zit er gewoon goed in daar ben ik echt 100 % van.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 15:48 schreef Roko het volgende:
Ik had eergisteren exact hetzelfde toen ik 2x 256Mb bij mijn 128Mb wilde prikken. Met alledrie werkte hij niet, hij bleef op het BIOS scherm "hangen" terwijl hij wel 640Mb aangaf.
Toen ik alleen de twee 256Mb erin had zitten begon hij te piepen. Uiteindelijk bleek dat ik 1 van de 2 reepjes er niet goed ingedrukt had. Ik heb alles flink aangedrukt, (ik had bijna het idee dat ik het mobo in tweeen zou breken), maar nu werkt het dus wel, welliswaar met 512Mb maar dat vind ik best. ;)

Probeer de boel dus nog eens flink aan te drukken
dus je mist 128 mb. :?