celeron 1200 sneller dan P!!! 900

Pagina: 1
Acties:

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
is dit sneller, en werkt een celeron 1200 op mijn moederbord (Aopen AX34proII)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:43

breinonline

Are you afraid to be known?

Op de AOpen site staat dat jou mobo een socket 370 is. En die 1200 celli heeft een andere socket nodig dacht ik. En ik denk dat die celli sneller is ja.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 15 november 2001 15:46 schreef breinonline het volgende:
Op de AOpen site staat dat jou mobo een socket 370 is. En die 1200 celli heeft een andere socket nodig dacht ik. En ik denk dat die celli sneller is ja.
Celly heeft dezelfde socket.. Gewoon socket370.. (wel een fcpga2 behuizing!)
Maar de chipset moet de tualatin wel ondersteunen, anders gaat die celeron sowieso al niet werken!

Verwijderd

Celeron 1200 heeft socket 370 nodig, maar dan wel de nieuwere versie die ook de tualatin core ondersteunt.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 15:52 schreef vinniel het volgende:
Celeron 1200 heeft socket 370 nodig, maar dan wel de nieuwere versie die ook de tualatin core ondersteunt.
Oeps, te laat.

Verwijderd

moved OCM >> PMG

• Twynn
Op donderdag 15 november 2001 15:53 schreef vinniel het volgende:

[..]

Oeps, te laat.
en dan jezelf quoten ;)

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
via chipset maar het is niet zeker of ie erin gaat passen wat moet mijn moederbord dan speciaal kunnen..
?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mark, je socket moet een ander voltage kunnen leveren.

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 15:56 schreef fredkroket het volgende:
hoeveel jeroen ??

• Twynn
Op donderdag 15 november 2001 15:56 schreef fredkroket het volgende:
Nee, je moederbord moet een ander voltage kunnen leveren ;)

Maar er is een groter verschil: De tualatin gebruikt een andere bus om met de chipset te praten dan de coppermine..

Overigens zijn er wel via-chipsets die met de tualatin overweg kunnen.. Maar niet allemaal dus!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 16:06 schreef Twynn het volgende:

[..]

Nee, je moederbord moet een ander voltage kunnen leveren ;)

Maar er is een groter verschil: De tualatin gebruikt een andere bus om met de chipset te praten dan de coppermine..

Overigens zijn er wel via-chipsets die met de tualatin overweg kunnen.. Maar niet allemaal dus!
686B ?

Verwijderd

de 1100 gaat wel weer werken, en ook die zal (iets) sneller zijn dan die p3, en als je gaat OC'en helemaal natuurlijk :)

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Celeron 1100 en PIII gaan weinig schelen. Denk dat de PIII op grafische toepassingen nog wel iets sneller zal zijn hoor. Maar bij normaal internet gebruik maakt het geen fuck uit.

De 1200 is zeker sneller! De tuadinges heeft namelijk van zichzelf al 256kb cache.

Verwijderd

Koop gewoon een moederbord met de Intel 815EP chipset dan doet ie het zeker. Zelf heb ik de Asus TUSL2-C, ben er zeer tevreden over, ondersteunt Intel FCPGA / FCPGA2 Pentium III Tualatin en FCPGA Pentium III Coppermine en Celeron en Cyrix III processor op.

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
ik ga geen ander moederbord kopen zeg :S
ben geen miljonair ;)
als het echt nodig is een ander moederbord dan wacht ik nog wel ff en haal dan gelijk alles nieuw.

Verwijderd

je mag die van mij overkopen, MSI 815EPT Pro , met bon + garantie, voor 225,- :)

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 21:31 schreef markvt het volgende:
ik ga geen ander moederbord kopen zeg :S
ben geen miljonair ;)
als het echt nodig is een ander moederbord dan wacht ik nog wel ff en haal dan gelijk alles nieuw.
Als je geen miljonair bent, zou ik voor een celeron die er wel oppast gaan, stukkie goedkoper dan een PIII
Pagina: 1