Toon posts:

Gezocht: programma om websites te maken voor leek

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een leek maar hoe maak ik op een snelle maar toch
een beetje prof. een eigen webpagina en dan bedoel ik met wat voor een progje? het liefst ned.talig want ik ben niet zo'n engels begrijperd

Verwijderd

UTFS.

Frontpage, Dreamweaver ??

Misschien anders iets van Davilex :?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
www.google.com

Kan wel dicht denk ik }:O (/me is in de mood voor koeien vandaag).

Verwijderd

Word, notepad.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

MS Office - Word - Opslaan als HTML

Flickr

• Vulpes_Vulpes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02-2022

Vulpes_Vulpes

SELECT * FROM internet

Op donderdag 15 november 2001 15:26 schreef DeFeCt het volgende:
MS Office - Word - Opslaan als HTML
LOL :+

Love begins with a metaphor. Which is to say, love begins at the point when a woman enters her first word into our poetic memory. - Milan Kundera

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 15:29 schreef Vulpes_Vulpes het volgende:

[..]

LOL :+
voor een leek helemaal geen slechte tip hoor :)

Verwijderd

Met frontpage kan je leuke dingen doen als beginner. Zorg wel dat je mooie plaatjes gebruikt, anders ziet het er als snel onprof. uit.

succes!

/me snapt niet waarom mensen niet serieus op dit topic reageren. We zijn niet allemaal even goed..

Verwijderd

"ik ben een leek maar hoe maak ik op een snelle maar toch
een beetje prof. een eigen webpagina en dan bedoel ik met wat voor een progje? het liefst ned.talig want ik ben niet zo'n engels begrijperd"

Leer toch wat Engels, meeste progs en terminologie is engels. LOI cursus ofzo?
tip: kijk naar BBC tv, lekker met ondertiteling (hielp bij mij zeer veel vroeger)

Dat snelle lukt helaas niet zo snel, goeie ervaring kost nou eenmaal tijd. En krijg je niet zo 1.2.3. Lees leer veel over typografie layout design html css etc. Traditionele kunsten (tekenen, schetsen, knip plak, fotografie) helpen ook (als je meer de vormgevings/design kant wilt stimuleren).

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Op donderdag 15 november 2001 15:16 schreef Tizzwat het volgende:
UTFS.

Frontpage, Dreamweaver ??

Misschien anders iets van Davilex :?
Sorry hoor, niets persoonlijk... maar Davilex :r

edit:
typo

(ex-medewerker van Davilex)

Neem dan maar gewoon iets van Dreamweaver of Homesite :)

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

Verwijderd

Aan homesite heb je zo weinig als newbie...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

vroeger ( :? ) werd er in 'de bladen' wel eens reclame gemaakt voor het pakket genaamd 'Web!', misschien is dat iets?

www.jurgroessen.nl

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
ik werk zelf ook met dreamweaver 4.0 en ik vind het wel lekker werken en je hebt als je een beetje weg kan klikken en plakken in dreamweaver toch best een leuke pagina krijgen.

Wil je echt helemaal prof. gebruik dan ook flash en fireworks (maar dat heb ik ook nog niet helemaal door) :)

Verwijderd

Met plain html en images kun je ook prof zijn. Alleen maar omdat flash bestaat hoef je het nog niet perse te gebruiken. Van te veel (over) flash(ed) krijg ik flashtrubation gevoel :+

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Op donderdag 15 november 2001 16:10 schreef Tizzwat het volgende:
Aan homesite heb je zo weinig als newbie...
Ben ik toch niet helemaal met je eens, de laatste versies van HomeSite hebben een derde tabblad (voor de mensen die HomeSite niet kennen, het eerste tabblad is de html code, de tweede hoe het in de browser eruit komt te zien) waarin je ala word documenten kan maken, je zit dus direct in de site zelf te werken, niet in de code.

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 15 november 2001 15:44 schreef ivy het volgende:
/me snapt niet waarom mensen niet serieus op dit topic reageren. We zijn niet allemaal even goed..
* DeFeCt voelt zich aangesproken...

Als iemand leek is en toch op een snelle manier een webpagina in elkaar wil zetten vind ik word helemaal niet zo'n rare optie.

Ik ken frontpage niet, maar kan me voorstellen dat je toch voor veel vragen komt te staan als het pakket je vragen gaat stellen gerelateerd aan html, images directories, root, etc. etc.

* DeFeCt vind dat ivy niet altijd moet proberen het negatieve in mensen op te zoeken.

Flickr

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Since McV me gezellig een DNS nummertje heeft gegeven waardoor ik toch W&G in kan.. een mooi slotje.

Reden is gewoon dat dit forum niet voor dergelijke vragen is. Die programma's zijn te vinden door even te zoeken. Google.com bijvoorbeeld.

ivy: je hebt gelijk dat niet iedereen even goed is, maar iedereen kan wel zelf wat research doen. Wat dat betreft niet nodig om te reageren op de reacties van andere users die je niet aan staan, want dat brengt een kettingreactie teweeg.
Oorzaak>gevolg verhaaltje.. en het moet eenbeetje afgelopen zijn met de stemmingmakerij binnen topics. Waarbij ik wel kwijt wil is dat er best de ruimte is om gevat/adrem/melig te reageren.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.