Toon posts:

meer MHz-jes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een PIII866, met een PIII moederbord (asus CUSL2C/FCPGA(wat houd dat in dat laatste???)) kun je tot 1000MHz gaan toch?!?!? En wat voor een cooler raden jullie me aan? Of is het niet de moeite om van 866 naar 1000 te gaan. Ik had gehoord dat als je een geforce3 kaart optimaal wilt benutten een 866 te weinig is.
Graag jullie raad.....................GRTZ...>:)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34
De stap van 866 naar 1000 is idd erg klein. En een GeForce 3 kun je wel helemaal benutten als je op hoge resoluties gaat draaien (alleen op lage resoluties is de processor de bottleneck)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 15:03 schreef Marcj het volgende:
De stap van 866 naar 1000 is idd erg klein. En een GeForce 3 kun je wel helemaal benutten als je op hoge resoluties gaat draaien (alleen op lage resoluties is de processor de bottleneck)
huh vreemd, vin ik dan, hoezo bij lage, je zou denken bij hoge resoluties is de processor de bottleneck.......

thanx

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34
Bij hoge resoluties wordt al het werk gedaan door de grafische kaart en heeft de processor (relatief) weinig te doen. Op lage resoluties heeft de grafische kaart de beeldjes al af voordat de processor de rest kan verwerken :)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Ik zou niet zoveel geld uitgeven voor een P3-1000. Het verschil is daar te klein voor en je zult het verschil niet/amper merken.
Wil je het wel doen, dan is een standaard coolermastertje (of iets anders) wel genoeg als je niet wilt overklokken. Wil je wel overklokken, dan zou ik een cooler nemen á la dragon orb 3 of andere hoge rpm coolers.
Waarom probeer je niet je huidige P3 een beetje over te klokken? Met een beetje mazzel haal je de 1000 mhz wel... >:)
En fcpga is een coppermine processor, het geeft dus aan wat voor soort core cpu is, dacht ik...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

bedoel je overclocken of een nieuwe proc?
in geval van het eerste move 2 OCM vragen in SU :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 15:07 schreef gabberjoost het volgende:
Ik zou niet zoveel geld uitgeven voor een P3-1000. Het verschil is daar te klein voor en je zult het verschil niet/amper merken.
Wil je het wel doen, dan is een standaard coolermastertje (of iets anders) wel genoeg als je niet wilt overklokken. Wil je wel overklokken, dan zou ik een cooler nemen á la dragon orb 3 of andere hoge rpm coolers.
Waarom probeer je niet je huidige P3 een beetje over te klokken? Met een beetje mazzel haal je de 1000 mhz wel... >:)
En fcpga is een coppermine processor, het geeft dus aan wat voor soort core cpu is, dacht ik...
wow echt waar naar 1000, maar hoe zit het dan met de levens duur????
graag info...........>:)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

'k weet een PC-tje te staan waarbij de eigenaar em op 6.5 x 150 = 975 draait (want 866 = 6.5 x 133), draait perfect stabiel alleen boven de 154 ofzo trekt de chipset het niet meer geloof ik ...

ik zou inderdaad niet voor een p3/1000 gaan ... eerst proberen deze 866 tot 1000 op te klokken, anders misschien een celeron2/900 ofzo kopen? kun je op 9 x 133 = 1200 draaien, maar of ie dat haalt :?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OCM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 15:22 schreef limoentje het volgende:
een celeron2/900 ofzo kopen? kun je op 9 x 133 = 1200 draaien, maar of ie dat haalt :?
Dat haalt ie wel.. bij mij haalde die dat althans wel..
met een standaard intel boxed cooler op 60 graden stressed :) proc zit nu in m'n server..
Pagina: 1