Toon posts:

Soltek 75DRV-2 ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al ervaring met dit KT266A bord? Zou graag wat willen weten inzake stabiliteit, overklokbaarheid en eventuele problemen.

• HuubM
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 10:24
Ik zoek ook een 266A bord. Ik ben bezig met eynstein http:\\www.eynstein.nl en zij mailen mij het volgende:

De reden waarom wij Soltek zo goed vinden:
1: uitval veel lager dan MSI
2: beter voeding (3 fase ipv msi een 2 fase)
3: instelling fsb, mp en cpu core Voltage buiten bios om!
4: veel fijnere bios
Kortom een beter bord....

Zou graag een review zien maar kan hem niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf helaas ook geen review kunnen vinden. Wel van de 75DRV met de "oude" KT266 chipset en die kwam behoorlijk positief uit de bus, dus ik vermoed dat dat ook wel voor dit bord zal gelden.

Verwijderd

Tom van Tomshardware heeft z'n review van de XP 1900+ op de Soltek gedaan, omdat hij op sommige punten iets sneller zou zijn dan de Epox volgens hem. Wat me overigens opviel in de plaatjes bij eynstein en soltek is dat er maar 4 mosfets te zien zijn bij de cpu socket, wat zou wijzen op 2 fases ipv 3. Maar op de foto van Tomshardware zijn duidelijk 6 mosfets te zien. Weet iemand hier meer van :?

Verwijderd

Topicstarter
Het bord op de foto van Eynstein betreft een 75DRV, de voorganger dus.

Zie http://www.active-hardware.com/english/reviews/mainboard/sl-75drv-3.htm

Verwijderd

Maar op de 75drv zitten ook 6 mosfets volgens deze foto:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q3/010808/via_kt266-21.html

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, weird. Wellicht dat het bord op de Soltek site een pre-production model betreft en hebben sommige sites gewoon dezelfde foto gebruikt (om maar iets geks te zeggen).
Maar ik kom er snel genoeg achter hoe de 75DRV-2 er nu werkelijk uitziet, want ik heb er vandaag een besteld bij Eynstein.

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:03

Tick

Im that jerk,who wants to know

Ik heb hem, PERFECT moederbord :P

Snel en geen problemen, de voorganger was samen met asus de snelste en stabielste...

Het is dat ik in een winkel werk waar ze deze verkopen. Maar echt weinig uitval mee. We hebben ook asus verkocht maar daar kwam zeker meer van terug!

There are many mysteries in this universe, including me!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is i.i.g. goed om te horen.
Als ik eraan denk zal ik mijn ervaringen posten als hij up and running is.

• Tick

Tick

Het is zelfs zo dat we niets anders meer verkopen dan Soltek en Supermicro.

Waar ik werk waren ze eerste importeur van had er toen weinig verwachtingen van maar beviel ons zo goed dat we nie meer anders willen.

Verwijderd

Hey Tick, kun je schatten hoe snel ie ongeveer is vergeleken met andere bordjes? En bij welke winkel werk je eigenlijk? ;)

• Tick

Tick

Owja nog een TIP!!!

Instaleerd de nieuwe bios! Voorkomt alle problemen met AMD XP's!! :) met setups van windows enzverder...

Vergelijken... ik krijg morgen/overmorgen mijn ati 8500 dan wil ik wel benchen! :P nu nog niet met GF1.
Opstarten is vliegens vlug in iedergeval...

Ik werk bij intercom computers, ncs is onze leverancier (officieel importeur van soltek).

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb de boel draaien met een XP 1800+. Tot nu toe zonder enig probleem. Installatie van Win98 verliep vlekkeloos en alles werkt (XP ook geprobeerd, ging ook goed). Wel wordt de boel nogal warm. Heb er een Zalman CNPS3100G opzitten met een 92mm fan in silent mode (Vol vermogen geen optie voor mij. Ik hou van stilte :)). Met de kast open wordt de CPU zo'n 50 graden idle en stressed 55 (vreemd, dat kleine verschil). Durf de kast dan ook niet dicht te doen. Zit er aan te denken een Alpha 8045T erop te zetten, maar ik heb geen idee of die past.
Begrijp trouwens niet welke temperatuur naast die van de CPU in het BIOS wordt weergegeven. Temp1 is die van de CPU en dan is er nog een temp2, die altijd op -55 staat (???).

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
is hij ook sneller als de epox 8kha+ en de asus a7v266-e?
kortom is ie het :snelst/tweakebelst/stabielst,of heeft iemand andere ervaringen/sugesties.
ik nl toe aan een upgrade(dwz voor mijn andere systeem,deze is nog wel snel)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

ik wil deze ook gaan halen als ik geld heb >:)

Ik lees overal dat hij stabiel is, goed overclockbaar en snel... kortom het ideale moederbord...

En lekker goedkoop!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Op zondag 25 november 2001 00:43 schreef Befkikker het volgende:
Nou, ik heb de boel draaien met een XP 1800+. Tot nu toe zonder enig probleem. Installatie van Win98 verliep vlekkeloos en alles werkt (XP ook geprobeerd, ging ook goed). Wel wordt de boel nogal warm. Heb er een Zalman CNPS3100G opzitten met een 92mm fan in silent mode (Vol vermogen geen optie voor mij. Ik hou van stilte :)). Met de kast open wordt de CPU zo'n 50 graden idle en stressed 55 (vreemd, dat kleine verschil). Durf de kast dan ook niet dicht te doen. Zit er aan te denken een Alpha 8045T erop te zetten, maar ik heb geen idee of die past.
Begrijp trouwens niet welke temperatuur naast die van de CPU in het BIOS wordt weergegeven. Temp1 is die van de CPU en dan is er nog een temp2, die altijd op -55 staat (???).
alpha past niet. .daarom heb ik het epox mobo genomen..
kijk maar op alpha homepage.. slukkes

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• erikdeperik
als ik op deze foto kijk zie ik wel die vier gaten zitten?http://www4.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-10.html
die alpha site biuten gebruik

die link werk ook niet??(newby)

Verwijderd

voor review zie
www.lostcircuits.com/motherboard/sl_75drv2/
succes , groetjes

Verwijderd

Heb dat Soltek bord van Eynstein, en geen klachten, ik beveel hem aan (niet alleen de redenen van Eynstein, maar hij is nog ietsjes goedkoper >:) )

• erikdeperik
Op zaterdag 22 december 2001 08:26 schreef DooM_DonuT het volgende:
Heb dat Soltek bord van Eynstein, en geen klachten, ik beveel hem aan (niet alleen de redenen van Eynstein, maar hij is nog ietsjes goedkoper >:) )
is die fsb een beetje te overclocken???hoe hoog komt hij?

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
Ik heb em op 150. Maar is ook zeer afhankelijk van wat voor geheugen je hebt.

• erikdeperik
stel je hebt infineon 2400 dan zou die dus nog hoger komen

Verwijderd

Heb 1 review gevonden op www.lostcircuits.com over dit moederbord

Verwijderd

Hoi, ik heb ook een SOltek 75DRV-2 en ik had keyboard problemen met een MS Internet Keyboard Pro maar die zijn nu opgelost. Dat lag dus niet helemaal aan het moederbord, maar aan de combinatie. Je moet namelijk niet zowel de PS/2 als de USB stekker van dat keyboard aansluiten. Je moet alleen de USB gebruiken en in de BIOS dan USB Keyboard Support aanzetten. Met mijn oude moederbord moest ik wel beide stekkertjes aansluiten om via PS/2 het toetsenbord the gebruiken en via USB de ingebouwde USB hub ervan. De Soltek geeft dan een keyboard error, dus moet je alleen USB gebruiken. Een gewoon keyboard met alleen PS/2 wertk gewoon goed.

Verder ziet het er goed uit en alles werkt wel goed. Op de cpu voet, de dimm sloten en de pci sloten zitten stickers, je kunt dus goed controleren of je een nieuw bord koopt. De bios is ook wel goed. Ik kreeg een snelle reactie uit taiwan bij soltek vandaan toen ik over mijn probleem mailde. Ik heb echter zelf de oplossing ontdekt.

Bij Tomshardware staat wel een positieve review erover. Als je zorgt dat je het bord krijgt met de nieuwste bios erop dan weet je zeker dat hij Athlon XP compatible is. De eerste versie was namelijk niet helemaal compatible.

Succes!

Verwijderd

Temp1 is van de sensor onder de cpu en die geeft bij mij net iets te weinig aan, een paar graden minder. De tweede is van de extra temperatuursensor die erbij hoort te zitten. Als je die aansluit zie je bij temp2 wel een goede waarde staan, en anders inderdaad -56 ofzo.

Ik heb een Alpha PAL6035 met een YSTech Fan van 2.16 Watt, 4800rpm. De Athlon 1600+ cpu is dan tegen de 40 graden idle en als ie het druk heeft stijgt de temperatuur maar een paar graden. Dit is op zich wel goed, omdat electronica niet van temperatuurschommelingen houdt. Als je constant rond de 50 graden zit zou je dat zo kunnen laten en dus kiezen voor stilte. Ik denk zelf dat de ALpha 8045 niet past, er zit aan de bovenkant een grote condensator net schuin boven de cpu socket. Die alpha 8045 is zo breed als de gaatjes die naast de socket zitten en een stuk langer dan andere koelers. Daarom denk ik dat die condensator daat voor problemen gaat zorgen. Als iemand zeker weet of hij wel of niet past hoor ik het graag.
Pagina: 1