DVD (in PC) naar TV via Viper550 met TV-out

Pagina: 1
Acties:

• Mo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08-2023
Leuke klus: :7:Y)

Een vriend van me (zonder internet-aansluiting, de stakker :P) heeft een PC met een DVD-speler en een Diamond Viper550 videokaart op AGP. Ikzelf heb ook een Diamond Viper550, maar dan met een extra S-Video uitgang op PCI. Via een Creative Capture-kaart (die 'gevoed' wordt uit de standaard VGA-conncetor van m'n videokaart) lukt het mij al om DVD-films op m'n TV te kijken (8>. Nu wil hij dat natuurlijk ook (en terecht!). :+

Mijn idee:
We ruilen onze kaarten om.

Winst voor m'n vriend:
Mogelijkheid om DVD-films af te spelen op z'n TV :9
Winst voor mij:
Iets betere grafische performance (door AGP i.p.v. PCI) :9

Het 'probleem': :?
De S-Video uitgang van de Viper550 is wel aan te sluiten op een TV, dat geloof ik best (via een scart-blokje eventueel). Maar, hoe komt dat signaal eruit? Kun je dat zo in een TV leiden (en snapt die TV dat dan?). Of moet je een speciaal programmaatje hebben om de DVD-films zichtbaar te maken op een externe bron (i.p.v. je puter-monitor)?

Heeft iemand ervaringen hiermee of een tip? Alvast onwijs bedankt! 8-)

... sja, dinges, hoe noem je het ...

• Mo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik zie zat klus-projectjes hierzo. Er is tog wel iemand die hier een btje ervaring mee heeft?

... sja, dinges, hoe noem je het ...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 16 november 2001 11:23 schreef Mo het volgende:
Ik zie zat klus-projectjes hierzo. Er is tog wel iemand die hier een btje ervaring mee heeft?
Die tv moet alleen het s-video signaal wel aankunnen, verder lijkt het me geen probleem. Maarja zo'n viper is nou niet bepaald vlot, ik zou eerder kijken naar een DVD kaartje die de boel hardwarematig naar je tv stuurt, dat werkt altijd.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:17

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je kunt tot een maximale resolutie van 800x600 je TV in plaats van je Monitor gebruiken, zo werkt dat... Nieuwere kaarten, bijvoorbeeld de GF2MX Dualhead serie kan een EXTRA beeld maken van de TV, voor de V550 niet, dan wordt het ipv je monitor, en dan werkt het dus gewoon als een normale monitor.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Je moet gewoon een S-VIDEO -> Scart kabel kopen bij een audio/tv-zaak en ff de nieuwste Detonator drivers van Nvidea installeren :)
Vervolgens:
-PC uitzetten
-Kabel tussen pc en tv leggen en aansluiten.
-TV aan op juiste kanaal
-PC aan
-Windows opstarten
-Bij beeldschermeigenschappen ff de s-video aanzetten :)

webOS all the way!