NT database koppelen aan IIS/SQL

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
Hoe moeilijk is het nou eigenlijk om de NT4 userdatabase te koppelen aan de IIS server.

Dan moet het dus mogelijk zijn dat IIS ziet onder welke naam jij bent ingelogd in NT, en op die manier o.a. je SQL rechten kan bepalen. Op een intranet is dat verdomde handig.

Ik begreep dat die NT4 database "SAP" heet :?
Anyway... wie helpt me uit de brand ? :)

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Captor

Serenity now, insanity later !

bedoel je niet SAM ipv SAP ?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De userdatabase is de SAM en die is ge-encrypt. die zul je dus niet uitkunnen lezen.

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 19:23
Hier heeft MS al aan gedacht. Het is mogelijk om met NT-authentication op je IIS server te werken. Een gebruiker moet dan inloggen op de website/intranet. Is hij al ingelogd op domein, dan kun je het zo oplossen dat hij dat op het intranet niet weer hoeft te doen. Het zou ook mogelijk moeten zijn om deze NT Usernaam te gebruiken om op de DB in te loggen. IIS kent namelijk ook authenticatie dmv NT usernames. Een koppeling tussen IIS en MSSQL dmv NT username zou mogelijk moeten zijn, weet alleen niet precies hoe. Op MSDN moet hier toch iets over te vinden kunnen zijn.

Deze methode van rechten verlenen is redelijk complex, ben je nog niet zo into ASP/IIS/MSSQL/NT, dan ontraadt ik je deze methode.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
Op donderdag 15 november 2001 15:13 schreef Mart! het volgende:
Hier heeft MS al aan gedacht. Het is mogelijk om met NT-authentication op je IIS server te werken. Een gebruiker moet dan inloggen op de website/intranet. Is hij al ingelogd op domein, dan kun je het zo oplossen dat hij dat op het intranet niet weer hoeft te doen. Het zou ook mogelijk moeten zijn om deze NT Usernaam te gebruiken om op de DB in te loggen. IIS kent namelijk ook authenticatie dmv NT usernames. Een koppeling tussen IIS en MSSQL dmv NT username zou mogelijk moeten zijn, weet alleen niet precies hoe. Op MSDN moet hier toch iets over te vinden kunnen zijn.
Thanks voor de info :)
Zal straks thuis eens ff zoeken, internet is hier zo traag :O
Deze methode van rechten verlenen is redelijk complex, ben je nog niet zo into ASP/IIS/MSSQL/NT, dan ontraadt ik je deze methode.
Mja, alles valt te leren, en ik heb hier ook nog een paar mensen achter de hand die me daarmee kunnen helpen. *D

En tja, t zal idd wel SAM zijn :) :+