[Flash]loading a preloading swf

Pagina: 1
Acties:

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 08:50

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Ik heb het volgende:

Een groot formaat "main.swf", waarop een empty movieclip staat waar dmv LoadMovie een andere swf ingeladen word. De in te laden swf is voorzien van een preloader.
Als ik het geheel afspeel word het eerste frame van de preloader weergegeven maar daarna stopt de film. Hoe kan dit? Of: kan dit niet? Kan ik wellicht alleen preloaders gebruiken voor de main.swf?

Update: als ik hem in een level plaats ipv een lege container mc dan loopt ie (kennelijk) wel, maar dan moet ik nog wel uitzoeken hoe ik die ingeladen swf positioneer.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Weet niet of je er wat aan hebt, maar if so, credits naar McVirusS:

Check de movieclip waar je de swf in laad op de breedte of hoogte (GetProperty enzo). Groter dan 0, geladen en anders niet.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Kan ik hem in een mc in een level laden dan? Ben niet echt het coding wonder, namelijk...

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 15 november 2001 17:02 schreef s3mt3x het volgende:
Kan ik hem in een mc in een level laden dan? Ben niet echt het coding wonder, namelijk...
Je volgens mij is het Of/Of maar maakt niet echt uit. desnoods check je een MC die in een ander level ligt. Zal ook wel werken.. gewoon beetje try and error.

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Tja, als ik hem dus in een level laad, dan doet ie het, maar dan weet ik de instancename niet. Als ik die wel zou weten dan is het inderdaad niet zo moeilijk om met SetProperty de eigenschappen van het ding aan te passen. Uiteindelijk moeten er nl. 2 swf's in die main.swf geladen worden en beide in te laden swf's zijn dan voorzien van een preloader. Ik ben intussen al een beetje aan het stoeien met "the art of preloading" van moock bij O'reilly. Concepten worden daar goed duidelijk gemaakt, maar kwa tutorial is het niet echt je van het...Ik zoek verder :)

• OzBoz

OzBoz

Dan zorg je toch dat je die bij die swf die je in dat level laad gewoon ipv main timeline een movclip met de movie erin plakt. Die een instancenaam geeft en um roept met _level1/eejjijdaar

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 13:53 schreef s3mt3x het volgende:
Ik heb het volgende:

Een groot formaat "main.swf", waarop een empty movieclip staat waar dmv LoadMovie een andere swf ingeladen word. De in te laden swf is voorzien van een preloader.
Als ik het geheel afspeel word het eerste frame van de preloader weergegeven maar daarna stopt de film. Hoe kan dit? Of: kan dit niet? Kan ik wellicht alleen preloaders gebruiken voor de main.swf?

Update: als ik hem in een level plaats ipv een lege container mc dan loopt ie (kennelijk) wel, maar dan moet ik nog wel uitzoeken hoe ik die ingeladen swf positioneer.
Welke versie flash? (3/4/5) ?

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Flash 5.
Vandaag maar eens gaan stoeien met "multiple movie preloaders" van http://design.oreilly.com/news/action_0501.html , tenzij er andere (makkelijker) manieren voorbij komen.

Pagina: 1