Toon posts:

Lite-on 24x probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lite-on 24x (24102b) gekocht maar krijg hem niet aan de praat in WinXP. Ik heb een asus A7v133 mainboard en mij lite-on 2xx wil in XP niet draaien onder Ultra DMA mode 2. Wanneer ik hem draai in UDMA2 krijgt ik allerlei corrupte bestanden met branden met Nero. Het branden opzich gaat goed (supersnel :9~), alleen blijkt dat de data corrupt is.

Zijn er tweakers die een Lite-on 24x op A7v133 in WinXP hebben draaien ?

Hebben jullie die in UDMA2 modus draaien of in PIO mode ?

Thanx

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Probeer gewoon een beetje te rommelen met ata-100 kabels en met master instellingen, dan moet het wel een keer werken.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

ik heb em ook en heb em er gewoon ingestoken en het 80 kabeltje aangesloten...

heb je BTW wel een 80 aderige kabel gebruikt :?

ik heb gewoon de winXP drivers gebruikt en ook de VIA 4 in 1 NOOIT geinstalleerd (dus ook DMA van WinXP)

het enige dat ik heb moetten doen is NERO en InCD installeren voor het kopieren van cd's

probeer alle drivers en ongein eens te uninstallen en kijk op de lite-on site onder support voor evt. nieuwe firmware en drivers.

succes ermee :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:23

Sick Nick

Drop the top!

Ehm... UDMA2 is gewoon ATA33 dus helemaal geen 80 aderige kabel nodig hoor :)
UDMA4 is ATA66 en UDMA5 is ATA100, daar heb je wel zo'n 80 aderige kabel voor nodig.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:13
Dat had ik ook, daarna heb ik de branden aangesloten op de promise controller die erop zit en nergens meer problemen mee.

Probeer dat eens.

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Op donderdag 15 november 2001 14:41 schreef 5chaap2k het volgende:
ik heb em ook en heb em er gewoon ingestoken en het 80 kabeltje aangesloten...

heb je BTW wel een 80 aderige kabel gebruikt :?

ik heb gewoon de winXP drivers gebruikt en ook de VIA 4 in 1 NOOIT geinstalleerd (dus ook DMA van WinXP)

het enige dat ik heb moetten doen is NERO en InCD installeren voor het kopieren van cd's

probeer alle drivers en ongein eens te uninstallen en kijk op de lite-on site onder support voor evt. nieuwe firmware en drivers.

succes ermee :)
Ik denk ook wel dat daar ergens in moet liggen, maar uhhhm ik heb 1 ding gehoord.... weet niet of het waar is maar WinXp schijnt nogal kut te zijn met de nieuwe firmware

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe heb ik het volgende geprobeerd.

Zowel 80 als 40 pins kabels
Zowel op primaire als secundaire ide (master)
Bios upgrade naar 1.007
Lite-on Firmware upgrade naar S0J
Drivers heb ik de standaard van XP geinstalleerd. Zijn er eigenlijk via 4-1 voor WINXP ?

Allemaal zonder resultaat.

De lite-on op de Promise 100 ATA zetten, kan dat dan ?

Ga ik zo even proberen

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:13
"De lite-on op de Promise 100 ATA zetten, kan dat dan '

Ja, waarom niet het is toch gewoon een IDE controller?

Laat het ff weten...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, probleem lijkt opgelost.

Het probleem bleef ook bestaan op de Promise ATA 100 controller.

Toen heb ik Roxio Easy CD Creator 5.02B (xp update) geinstalleerd. Geen probleem bij Roxio dus volgens mij zit het probleem in Nero in combinatie met mijn hardware.

Op de site van Ahead www.ahead.de staat de Lite-on 24x niet als ondersteunde writer aangegeven, dus ik denk dat een probleem van Nero is. Wel een beetje suf, want Nero versie 5.5.5.3 wordt officeel geleverd bij de Lite-on 24x.

Bedankt allemaal voor de hulp

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 15:55
Ik heb ook een Lite-On 24x maar heb nergens problemen mee?
Draai ook XP en Nero.. :/

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 16:25 schreef Phreak het volgende:
Ik heb ook een Lite-On 24x maar heb nergens problemen mee?
Draai ook XP en Nero.. :/
Dat is ook het vreemde, echter ik denk dat het probleem gerelateerd is aan de A7v133. Via groups.google.com heb ik een aantal berichten gevonden, van users met hetzelfde probleem en allemaal een a7v133.
Pagina: 1