Toon posts:

[Jave applet] kan dit? Sites bezoeken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn gebruikers van mijn site de mogelijkheid geven via een java applet een scrape te doen van de newspagina van hun keuze.

Is dit mogelijk? Ik ben zelf een asp mannetje, maar deze opdracht moet van docent in een applet. Dus activex of java.
Even precies zijn: ik wil dus dat ze in de applet kunnen kiezen tussen 3 sites, en zodra er gekozen is, wordt er een http request gedaan naar de site. :o

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Ja, er is tenslotte ook een "Pure Java Web Browser".

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Applet.openUrl() ofzo. Kan in ieder geval wel

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

is niet mogelijk in een Applet,
Een applet mag alleen connecten naar de server waar die vandaan komt.
In een application is het wel mogelijk.

Verwijderd

Je wilt toch in een webpagina in een browser het nieuws laten zien? Van een website?
Dat mag wel.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik wil in de java applet het nieuws laten zien (geparsed en al).

Dus de applet staat op mijn server, en connect vervolgens naar verschillende nieuwssites (op andere servers dus).

De hamvraag is dus inderdaad: mag een java applet naar andere servers connecten? :+

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op donderdag 15 november 2001 15:57 schreef The_Shark het volgende:
Nee, ik wil in de java applet het nieuws laten zien (geparsed en al).

Dus de applet staat op mijn server, en connect vervolgens naar verschillende nieuwssites (op andere servers dus).

De hamvraag is dus inderdaad: mag een java applet naar andere servers connecten? :+
Nee standaard mag dit niet.

Wil je dit wel dan moet je dit eerst aan de gebruiker maken.. Maar makkelijker is om gewoon een php-tje te maken op je server en die het nieuws te laten doorsluizen.

Verwijderd

Het kan zeker wete, kijk maar es op mjin homepage http://www.compudivision.nl...

Hier wordt ook een applet gebruikt om een nieuwe page te openen...

Deze staan wel op mijn eigen server, maar je kunt (heb het wel getest) net zo gemakkelijk naar andere sites verwijzen!

Groetjes en suc6
Ztep

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ehh,

volgens mij doet die heel wat anders. Die stuurt je gewoon door naar een url. De bedoeling is dus dat die applet een request doet naar de pagina, en dat de applet hem laat zien. Als er niet meteen geconnect kan worden naar de server, kan je als asp mannetje :p natuurlijk heel simpel een asp scriptje maken die even de pagina opent en doorpasst.

Verwijderd

Ow, zo...

Forgive me...

Ik weet niet hoe ik de pagina zou kunnen laten zien...

Maar ik weet wel hoe ik een url moet inlezen in java (de html-code dus)....

Maar hiervoor moet je ff geduld hebben, ik weet het niet uit mijn hoofd, maar het staat in mijn comp thuis, en ben nu op mijn werk... rond uurtje of 7 ofzo denk ik kan ik het wel ff posten.. >:)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Inlezen kan gewoon via het HTTP protocol. Het makkelijkst gaat dat via de HttpURLConnection in java.net (kijk in de Java Tutorial voor voorbeelden). Je komt aan de content via getInputStream().

Eventueel kan het over Sockets, maar je moet dan zelf een request bouwen en de response snappen.

Het is overigens erg handig om voor de content zelf XML te gebruiken ipv HTML, als de client applet de content moet gaan 'snappen' :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
XML? Ehm, hij wil toch gewoon een pagina waar dan ook op het i-net kunnen openen en deze parsen.

Hij wil namelijk een aantal nieuws pagina's op het inet openen en dar het nieuws vanaf plukken.

• mbravenboer
The_Shark: Nee, ik wil in de java applet het nieuws laten zien (geparsed en al).
Ik had begrepen dat het in de applet moest, maar daarbuiten in de browser is inderdaad VEEL makkelijker.

The-DDD: niet editen ;) .

Als je de content gewoon wilt weergeven kan je dat het beste in een browser-window doen moet gewone HTML. Als de applet gegevens wil verzamelen en deze zelf weergeven in een GUI, is XML een stuk makkelijker dan HTML.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Ja ok, XML is makkelijker parsen.

Maar hoe open jij een url naar een andere server dan de server waar de applet vandaan komt? Als het mogelijk mocht zijn, dan zou ik het ook graag weten. (uiteraard zonder de security op Java Applets te versoepelen)

• mbravenboer
The - DDD: Maar hoe open jij een url naar een andere server dan de server waar de applet vandaan komt? Als het mogelijk mocht zijn, dan zou ik het ook graag weten. (uiteraard zonder de security op Java Applets te versoepelen)
Dat kan uiteraard niet... Het formaat van de content helpt hier niets bij... (tenzij je server-side ergens de benodigde bronnen kunt combineren).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 19:55 schreef mbravenboer het volgende:
Inlezen kan gewoon via het HTTP protocol. Het makkelijkst gaat dat via de HttpURLConnection in java.net (kijk in de Java Tutorial voor voorbeelden). Je komt aan de content via getInputStream().

Eventueel kan het over Sockets, maar je moet dan zelf een request bouwen en de response snappen.
Juist, dit is wat ik zoek!
En als reactie op de andere opmerkingen: in asp zou dit vrij makkelijk zijn, maar dat is de opdracht niet :'(

Ik heb al een applicatie geschreven (dus een client applicatie) die doet wat ik wil in c# (hehe, .net een beetje proberen). Maar nu is het dus de bedoeling dat het online in een applet gebeurt.

Nog steeds heb ik geen uitsluitend antwoord gehoord op of het nu WEL of NIET mogelijk is om een request te bouwen naar een server waar de applet niet zelf draait?!

• mbravenboer
The_Shark: Nog steeds heb ik geen uitsluitend antwoord gehoord op of het nu WEL of NIET mogelijk is om een request te bouwen naar een server waar de applet niet zelf draait?!
Een applet draait op de client ;) .

Antwoord:
1. ja het is mogelijk, maar... alleen als je de jars signeert. De gebruiker zal de vraag krijgen of hij jou wil toestaan om een connectie te maken.

2. Dit kan dus ook gezien worden als: nee, het is niet mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
mannen, bedankt!

ikzelf heb een pesthekel aan javaapplets. Maar wat moet gebeuren, zal gebeuren. >:)

Dit gevonden!?@!@#
An applet cannot make network connections except to the host that it came from.
The workaround for this restriction is to have the applet work with an application on the host it came from. The application can make its own connections anywhere on the network. See Using a Server to Work Around Security Restrictions for an example.

Dus betekent dat ik het via een applicatie op de server moet spelen. argh =]
Pagina: 1