Novell server / win2k werkplekken

Pagina: 1
Acties:

• Emmer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05-2025
Mijn eerste poging was eigenlijk om een mandatory profile te krijgen op de win2k bakken... daarvoor moet ie dus roaming zijn ... maar het moet wel lokaal blijven... ik vroeg me af of dit kan aangezien nu roaming almaar grijs blijft...

waar ik uiteindelijk naar toe wil is dat er een lokaal standaard profile is.. er loggen meerdere mensen op meerdere werkplekken in maar ze moeten een standaard profiel krijgen ... er is geen win2k server aanwezig hier voor de duidelijkheid.

zou er misschien gewoon iets met een login scriptje gedaan kunnen worden van %userprofile%=d:\mandatory profile ofzo ?

hopelijk kan iemand wat verder helpen..
groenten,

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 15 november 2001 13:23 schreef Emmer het volgende:
Mijn eerste poging was eigenlijk om een mandatory profile te krijgen op de win2k bakken... daarvoor moet ie dus roaming zijn ... maar het moet wel lokaal blijven... ik vroeg me af of dit kan aangezien nu roaming almaar grijs blijft...

waar ik uiteindelijk naar toe wil is dat er een lokaal standaard profile is.. er loggen meerdere mensen op meerdere werkplekken in maar ze moeten een standaard profiel krijgen ... er is geen win2k server aanwezig hier voor de duidelijkheid.

zou er misschien gewoon iets met een login scriptje gedaan kunnen worden van %userprofile%=d:\mandatory profile ofzo ?

hopelijk kan iemand wat verder helpen..
groenten,
WAAR blijft roaming almaar grijs ?

Andere vragen: Welke netwareversie gebruik je, welke client gebruik je (en welke versie), en gebruik je ZEN (1,2 of 3)

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Heb je homedirs? Zo nee, maak ze gewoon aan, kopieer het standaard profiel erin, rename user.dat -> user.man en zet ze alleen lezen voor de gebruiker. Iets soortgelijks gebruik ik.

Het idee is dat de client het profiel dus steeds van de server kopieert naar lokaal waarbij de instellingen door de gebruiker dus keurig aan te passen zijn maar niet opgeslagen kunnen worden. Of werkt dit niet voor NT? Dit werkt iig wel bij Windows 98 :)

Die profielen shit is erg interessant, daar moet ik me iig verder in bekwamen.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

De manier om dit aan te pakken zijn 2-ledig:
ZenWorks (vanaf NW.411). Starterpack is gratis te downloaden vanaf Novell http://download.novell.com/sdMain.jsp.
Starterpack is uitsluitend t.b.v. Win9X werkstations, maar dan krijg je in ieder geval 'n idee hoe of wat ZenWorks voor je kan betekenen. De Full Version is ZW for Desktops 3.2. De Novell Cool Solutions over ZenWorks helpen je beslist een heel eind op weg m.b.t. jouw specifieke vraag.

Andere manier (zegmaar Zen-loos) is verdiep je je in de NT Resourcekit over Roaming profiles. Precies zoals de voorganger heeft aangegeven kan je middels het "bevriezen" van een Profile (middels Policy Editor) en per W2K ws aan te geven waar deze te halen (user home directory is een default en goede waarde) er voor zorgen dat a) de gebruiker niks meer kan aanpassen (vernaggelen) op zijn/haar eigen werkplek (lees desktop) en deze ook altijd voor zijn/haar kiezen krijgen ongeacht waar hij/zij inlogged.

Met vriendelijke groet,

Jan de Vries

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48

Jaymz

Keep on moving !

1 opmerkingkje:

ZEN starterpack is ook prima te gebruiken voor Win NT. Oke, als je het eenmaal gebruikt wil je de fullversion omdat je daar 'leukere' dingen mee kan :)

• Emmer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05-2025
Ik was in de loop der tijd helemaal de geweldigheid van zen vergeten :) jaartje of 2 geleden ben ik daar een poos mee bezig geweest om in te richten maar toen niets meer aan / mee gedaan. Maar ik heb het dus inderdaad met Zen opgelost ... echt geniaal win2k almaar piepen over vanalles en nog wat.. gewoon met zen allemaal policies op elke user (groep natuurlijk ;) ) en er zat zelfs een tabje bij waar ie het profiel heen moet zetten en of ie settings moet opslaan en de hele mikmak... nix geen gerotzooi met files renamen en weet ik wat...
LANG LEVE ZEN ! :D
Pagina: 1