Toon posts:

Pentium IV + voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje....

Onlangs heb ik een nieuw moederbord en een Pentium IV processor aangeschaft. Moederbord is een A-open AX4T. Volgens de specificaties een ATX moederbord.
Mooi dacht ik. Wat blijkt nu?? Pentium 4 heeft dus ook nog 12 volt nodig dat richting je processor gaat. Ik heb gewoon een ATX-voeding, zonder extra Pentium IV stekkertje.

Aangezien er weinig extra's inzit (het is een server), had ik het idee om van een molex connector 12 volt af te tappen en deze op het moederbord te prikken. Weet iemand van het bestaan van dit soort adapters?? Waar kan ik deze kopen??

Bedankt,

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Koop gewoon een nieuwe voeding... Kost je Fl.100 piek ofzo en scheelt je een processor als het !vaudt! gaat!

WWW.RC5.NL

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Daarmee is zijn vraag toch niet mee opgelost |:(

Ontopic]
Ik zou het niet weten of die stekkers er zijn, misschien hebben ze bij conrad.nl of bij je local compu shop misschien wel zo'n stekkertje

39

Verwijderd

Een adapter heb ik nog niet gezien. Maar de connector is geloof ik gewoon zo'n AT moederbord connector. Als je die van een oude voeding afknipt en op de juiste manier aansluit (weet niet welke pen welke spanning) lukt 't vast wel? :?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

die ouwe "at" connector is de auxiliry power.

daar staat ook 3.3V op en at volgens mij niet.

hij bedoelt die vierkante atx 12V stekker.

die stekker bevat 2x 12v + 2x Ground.

pin bezetting weet ik niet

sommige moederborden (P IV) hebben alleen 12v stekker extra nodig
m'n mb heeft ook de auxiliry nodig