Toon posts:

Standalone DivX player met afstandbediening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een standalone DivX player bouwen.

Via www.divx.nl heb ik een proggie van een duitser genaamd DivXos. dit werkt PERFERCT alle controls gaan via het toetsen board er is geen GUI doorspoelen volume, pause play enz. alles is te doen en dus ook via de ir poort... ff een ab regelen en die trainen. of de divx player trainen.

ik zoek dus een goed systeempje.
ik dacht aan een

mobo
celeron 500
64/128MB
cdrom speler 4x
ir device
kleine HDD (500mb)
Matrox G400

verder wil ik dus zelf een kastje gaan maken en zoek dus naar een kleine voeding. alles moet ongeveer zo groot worden als een video/DVD speler en in stijl van mijn TV. maar dat is voor later een zorg.

mijn vragen zijn de volgende:

-waar haal ik een kleine voeding vandaan?
-heeft iemand ervaring met het zelf bouwen van een kleine kast.
-kan een cely 500 goed divx afspelen. (ja ik weet dat er gevallen zijn die zelfs op een t'bird 1,4 nog kut lopen. maar in het algemeen)
-hoe belangrijk is het dat er tussen de verschillende onderdelen veel ruimte zit zoals bij een ATX kast.
-moet een cely 500 actief gekoeld worden.
-hoe heet wordt een cely bij het kijken van divx m.a.w. kan ik ook de koeler van de voeding vertragen om zo nog minder herrie te produceren.

Ik hoop dat jullie een paar ideen voor mij hebben. post ook je gedachten over dit projectt als je wilt. mischien zie ik bepaalde dingen over het hoofd. denk er wel aan dat Divxos werkelijk perfect werk. als je hem in startup van windows zet. hoe zoekt alle drives na op Divx'jes. en dat werkt ik heb het getest. als het eenmaal loopt heb je geen keyboar meer nodig en ook geen muis. slechts een afstandbediening is dan voldoende.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Een cellie 500 imho toch wat weinig vr vlot divx te draaien, zeker divx 4

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

valt wel mee hoor, ik heb een p2 300mhz en dan loopt ie heel goed hoor, niks op aan te merken :)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik loop ook al lang te denken over zoiets, os zal wel lukken.
Ik ben van plan mun duron800@1000 te gebruiken op mijn huidige mobo dat geen micro atx is.
DAt is dus tip 1 regel een baby atx dat is al een stuk kleiner.(denk aan bare-bone)
Een kleine voeding? Lijkt me mogelijk maar wel ingewikkeld. Ik ga voor een een desktop kast alleen (leuke)die zijn moeilijk te vinden. Wordt waarschijnlijk een Aopen (staat een mooie kast zoiets als jij wil hier op GoT alleen tikkie prijzig ding geworden)en daar niet te veel aan veranderen. Ik zit toch met de hoogte van mijn videokaart.(geforce 2 mx). DAt is tip 2 matrox is heel mooi wel prijzig koop een goedkope ati met tv-out of desnoods een geforce 2 mx (ik gebruik die omdat ik die al heb)
verders 256 mb is toch nie duur dus die gaat erbij mij in. ook vanwege het te gebruiken os.
OS win200 omdat ie toch af-en-toe video moet capturen.
Het afstandbedieningsverhaal laat ik maar varen dat wilde ik 1st ook maar wordt gewoon een draadloos keyboardje met draadloze muis.(ivm met andere applicaties -internet voor:bus, trein, ticketservice en telefoongids bijv.)

suk6 ermee

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Skef

Ik scheer.me

Moet het goedkoop zijn of mag het wat kosten?

Want voor +/- 800 piek heb je een FlexATX-case + mobo...
(Ik doel op de MSI MS-6215)

Afbeeldingslocatie: http://www.msi-computer.nl/products/slim%20PC/images/6215.jpg

Deze is dus ook als desktopje te gebruiken...

Het enige wat er in moet: Proc, mem, hdd, dvd... en klaar!

Specs: TV-Out, LAN, Sound, FireWire, USB, VGA, Intel PIII...

Leuk? of niet?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Als je een AMD met een standaard koeler koelt is dat goed, en voor die voeding heb ik de volgende oplossing:
Maak het voedingkastje open, haal het printje eruit en plaats het op de bodem van je case, de fan hang je erboven en op die manier krijg je nog een voedingskastje in een cd-speler (ben nl een mp3 speler in een kapotte cdspeler aant bouwen :) )

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
Kijk maar in de nieuwste C'T vanaf pagina 108 staat een waanzinnige omschrijving hoe je dit kan aanpakken, welke tooltjes er voor zijn e.d.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 10:15
Op donderdag 15 november 2001 14:12 schreef LeonM het volgende:
(ben nl een mp3 speler in een kapotte cdspeler aant bouwen :) )
Ik vraag me af hoe je dat doet met je moederbord en geluidskaart. Die passen er toch nooit in vanwege de hoogte :?

Graag meer info! :)

Verwijderd

Ik ben ook zoiets aan het bouwen, maar dan ook voor mp3 en dvd...

Die van mij wordt daarom iets hoger en groter, maar het principe blijft hetzelfde...

Ben van MDF een kast aan het bouwen, dan kun je hem de maten geven die je zelf wilt...

Check de site voor meer info en pics...

(project staat even in de ijskast op het moment, door andere verplichtingen, maar ik hoop volgende maand verder te kunnen gaan...)

• Corn
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Ben ook aan zoiets bezig (ik ben niet de eerste |:( ) Probeer een ouwe Sony Cd speler op de kop te tikken, die dingen gaan toch altijd stuk, en koop een notebook met een kapot scherm. (HCC!!!!!)Voeding kun je dan gebruiken, en heb je daar ook geen problemen meer mee...... Het enige is dat Cd rom een beetje moeilijk wordt, maar met een decoupeerzaag kun je veel doen >:)

Verwijderd

De Micro Simple Pia : Afbeeldingslocatie: http://www.wallabie.com/main/images/pia-sys.gif

De kleine kubusvormige case dus , te koop bij www.wallabie.nl , The Overclockingstore . Tis wel met 150 Watt Flex-ATX voeding dus meer als een Celly zal niet lukken

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
4x cd-speler is veelste weinig om een divx-je vloeiend af te spelen

• Munchkin
  • Laatst online: 21-08 10:27
Op donderdag 15 november 2001 23:48 schreef Black_Adder het volgende:
4x cd-speler is veelste weinig om een divx-je vloeiend af te spelen
|:( |:( |:(
Nee, dat is het niet. Een 1 x cd-rom is doorgaans al voldoende, voor de meer extremere divx-jes misschien een 2 a 3 x cd-rom (voor de divx films die op meerdere cd's staan). 4 x is sowieso altijd voldoende. De bitrate van een divx-film ligt namelijk doorgaans zo rond de 1000 kbit/s of minder, wat dus 125 kb/s (of minder) is. Meer kan het niet zijn omdat het anders niet op een cd past. 100 minuten film x 60 seconden/minuut x 125 kb/s = 750 Mb.
Volgende keer wel een beetje nadenken voor je zo iets zegt, ok? ;)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

In de C'T deze maand staat een leuk artikel over dit onderwerp ... misschien dat dat iets is

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 18:07

OMX2000

By any means necessary...

er is ook al een topic over de Shuttle Barebone... een mooie kast met moederbord... [topic=295158/1/25]

En hij kost dus maar 725 piek in de pricewatch http://www.tweakers.net/pricewatch/22093

En wat betreft de Celeron 500, die trekt het dus wel... Ik heb divx 3.11 en div 4.01 films gekeken zonder problemen. Ik gebruik nu bsplayer om films te kijken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1