Toon posts:

probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit is mijn systeem:

350 Watt Power Suply, MSI K7tPro2, AthlonTB 800, 256 MB PC-133 (Kingston), Hercules GF2GTS 32MB, SoundBlaster Live! Value, IBM 30.7 Gig Harddisk (7200 RPM, 2MB Cash), Aopen 12X DVD Drive, Sony 8x4x32 CD-RW Drive, Sony 1.44 Floppy Drive, 10/100 Mbit Network card.

Ik werk nou bijna een jaar met dit systeem zonder echte problemen. Maar nu heb ik er toch echt een.

Op een slechte dag zat ik een spelletje te spelen toen plots het spel crashte, het systeem bevroor(reageerde niet meer) en zich zelf resette. Zwart beeld, een stem zegt iets wat ik niet kan opmaken.(in mijn moederbord zit een voice message systeem). Ik resett weer, nu beginnen de speakers als een gek te keer te gaan, BEEP-BEEP-BEEP non-stop minstens 3 keer per seconde.

Sindsdien draait mijn pc niet langer dan een minuut ofzo voordat hetzelfde zich weer herhaalt. Zelfs toen ik in het BIOS menu alle opties aan het checken was gebeurde dit.

Ik heb geprobeerd alle IDE apparaten los te koppelen, alle PCI kaarten te verwijderen en het geheugen te vervangen met eentje die het perfect doet in een ander systeem.
Nog steeds hetzelfde probleem... Maar nu is het terug te brengen tot het moederbord, de processor of videokaart. Alles zit perfect in het moederbord vast.

Hebben jullie enig idee?

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

Heb dit alleen gehad toen me mobo oververhit raakte.
dus cpu staat te hoog :7 of fan kapot.
maar weet he5t niet zeker

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
eens een andere videokaart proberen, andere proc

Als het dat niet is, vrees ik voor je mobotje... :'(

Verwijderd

Ik heb datzelfde geluid gehad bij m'n msi k7t266 mobo, maar toen bleek na wat testjes dat het geheugen brak was (diagnostic led gaf dat aan). Ik weet niet of jij ook zo'n diagnostic led oid hebt (zal wel niet) maar anders moet je ff in de goudengids zoeken naar een gast die comps kan doormeten en testen (handig voor je mobo) kost je 25 piek maar dan weet je wel wat er aan de hand is...

s6