PSN: DutchTrickle PVoutput
@HOME ip nummers?
Filesharing ?
Client ms networks ?
Alleen tcp/ip ?
Beetje uitleg is wel makkelijk anders helpt niemand je.
Fijn dan kan dus iedereen op het @home netwerk erin...
Filesharing via netbeui aanzetten en NIET via tcp/ip.
Op donderdag 15 november 2001 13:00 schreef keeper het volgende:
Met de FAQ van NT bedoelt ie de faq van dit forum (Network Troubleshooting)
is er niet een speciaal progje om dta te verzorgen ofzo, buiten M$ om?????
zullen wij dan es gaan wedden voor VEEL geld (heb nieuwe hardware nodig) dat je andere computers op een netwerk ook prima ZONDER netbeui kan zien? Het gaat eerder om je netbios instellingen enzo...Op donderdag 15 november 2001 12:58 schreef KillerAce_NL het volgende:
eigenschappen netwerkomgeving -> toevoegen -> protocollen -> netbeui. Maar ga je eerst maar eens wat meer verdiepen in de FAQ van NT, want daarin staat het duidelijker uitgelegd als ik kan.
maar ff ontopic: probeer eens op een van de machines een FTPserver op te zetten, iets simpels zoals serv-u en probeer dan es vanaf een andere machine te connecten. Als dat kan, is het gewoon een kwestie van netbios activeren/installeren en klaar ben je (bij voorkeur alle computers in dezelfde werkgroep doen).
ach...in een volgend leven lach je er om!
het moet met tcp/ip toch gewoon werken???
dan hoef ik dat andere protocool toch niet te gebruiken??
ik moet volgesbn die mark mijn netwerkkaarten een bepaald ip adres geven, maar ik krijg er automatisch een van @home, als ik dat verander doet internet het toch niet meer??
Om bestanden uit te wisselen moet je netbeui bij protocollen toevoegen op beide PC's.
Als tweede moet je bestands en printerdeling inschakelen.
Als derde moet je bepaalde directories "delen" die dan zichtbaar worden op de andere PC,
bij "Mijn netwerklokaties".
Hier kan je ook installen wat de andere PC mag,
bijvoorbeeld alleen lezen of ook schrijven.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Vandaar dat het verstandig is om een paswoord in te stellen.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Verwijderd
je snapt denk ik niet wat hij bedoelt.Op donderdag 15 november 2001 13:08 schreef 0siris het volgende:
[..]
zullen wij dan es gaan wedden voor VEEL geld (heb nieuwe hardware nodig) dat je andere computers op een netwerk ook prima ZONDER netbeui kan zien? Het gaat eerder om je netbios instellingen enzo...
maar ff ontopic: probeer eens op een van de machines een FTPserver op te zetten, iets simpels zoals serv-u en probeer dan es vanaf een andere machine te connecten. Als dat kan, is het gewoon een kwestie van netbios activeren/installeren en klaar ben je (bij voorkeur alle computers in dezelfde werkgroep doen).
Hij krijgt van @home ip nummer, dus als hij file&printsharing aanzet onder tcp/ip kan iedereen in zijn straat zijn bestanden zien, als je het over netbeui doet niet
Hmm dat zei ik ook al, en zoals boven gepost:Op donderdag 15 november 2001 13:31 schreef cjdijk het volgende:
Dat is een goede opmerking.
Vandaar dat het verstandig is om een paswoord in te stellen.
WEL netbeui gebruiken, via TCP/IP kan heel @home of elke andere inetter je shares bereiken als je geen goede firewall hebt.
Wat betreft die weddenschap: TUURLIJK heb je netbeui niet nodig, maar zo gooi je de boel wijd open met tcp/ip !!!!!!!
Netbeui is niet routeerbaar, dus andere tcp/ip klanten kunnen er dan niet bij, netbbeui kan namelijk niet via je modem naar buiten en andersom ook niet !!!!!!
Tuurlijk, gooi netbios ook maar open |:) geef die jongen goed advies, niet van dat halfbakken. Denk eraan dat hij met BEIDE pc's op @HOME zit en niet zijn 2e bak gerouteerd heeft!Op donderdag 15 november 2001 13:08 schreef 0siris het volgende:
[..]
zullen wij dan es gaan wedden voor VEEL geld (heb nieuwe hardware nodig) dat je andere computers op een netwerk ook prima ZONDER netbeui kan zien? Het gaat eerder om je netbios instellingen enzo...
tjonge, niet luisteren naar die onzin, anders zet je je pc wagenwijd open, want zo'n password stelt niks voor, ook zijn er enorm veel netbios utils te krijgen.
Ja, maar hij wil bestanden sharen over zen thuisnetwerkje, let toch effe op manOp donderdag 15 november 2001 13:55 schreef KillerAce_NL het volgende:
[..]
Hmm dat zei ik ook al, en zoals boven gepost:
WEL netbeui gebruiken, via TCP/IP kan heel @home of elke andere inetter je shares bereiken als je geen goede firewall hebt.
Wat betreft die weddenschap: TUURLIJK heb je netbeui niet nodig, maar zo gooi je de boel wijd open met tcp/ip !!!!!!!
Netbeui is niet routeerbaar, dus andere tcp/ip klanten kunnen er dan niet bij, netbbeui kan namelijk niet via je modem naar buiten en andersom ook niet !!!!!!
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Let jij dan ook op, hij heeft 2 @Home ip's en zit dus direct op het netwerk......Op donderdag 15 november 2001 14:00 schreef -hfl-xenon het volgende:
[..]
Ja, maar hij wil bestanden sharen over zen thuisnetwerkje, let toch effe op man
*** zucht ***
Nog 1 keer:
Zet je shares aan via TCP/IP dan zijn die rechtsreeks benaderbaar via het internet, doe je het via NETBEUI dan kan dat niet. Dan is die share alleen te bekijken door die 2 pc's.
Verwijderd
let op mijn woorden, of je moet gaan routeren (2 netwerk kaarten in 1 pc)
Oh zo. Dan is het idd handig om een protocol te kiezen dat niet routeerbaar over internet is, zoals inderdaad het genoemde netbeui. Persoonlijk zou ik het gewoon bij tcpip houden en netbios dingen dichtgooien in je firewall.Op donderdag 15 november 2001 13:55 schreef arjo_kamp het volgende:
je snapt denk ik niet wat hij bedoelt.
Hij krijgt van @home ip nummer, dus als hij file&printsharing aanzet onder tcp/ip kan iedereen in zijn straat zijn bestanden zien, als je het over netbeui doet niet
Jemig, wat zielig. Zo jong en dan al rotOp donderdag 15 november 2001 13:58 schreef KillerAce_NL het volgende:
Tuurlijk, gooi netbios ook maar open |:) geef die jongen goed advies, niet van dat halfbakken. Denk eraan dat hij met BEIDE pc's op @HOME zit en niet zijn 2e bak gerouteerd heeft!
tjonge, niet luisteren naar die onzin, anders zet je je pc wagenwijd open, want zo'n password stelt niks voor, ook zijn er enorm veel netbios utils te krijgen.
Dit soort sharing-akties moet je goed aanpakken, en misschien was ik wel niet duidelijk genoeg, maar je snapt het nu.
Ideaal oplossing blijft om een routerjte te kopen met ingebouwde switch, dan ben je veiliger en kan je netwerkje wel op 100 Mbit draaien intern.
Je had het makkelijk even anders kunnen zeggen. Ik ben ook niet bepaald achterlijk namelijk, en hou er niet van zo behandeld te worden. Iedereen zit hier voor zijn lol (ik twijfel echter of jij er ook nog wel lol in hebt, je speelt nogal met het mes op tafel!). Dimmen dus. Ik had niet door dat hij met 2 machines met 2 ipadressen op internet zat. Kan wel eens hoor, dat je iets niet meteen doorhebt...Op donderdag 15 november 2001 14:19 schreef KillerAce_NL het volgende:
<ik-ben-goed-verhaaltje>
Ik ben helemaal niet goed, was gewoon een reaktie op het "rot" verhaal. Ofcourse zit ik hier voor mijn lol, probeer die jongen alleen maar te helpen. Jammer dat het net zo gelopen is, moest de dingen elke keer herhalen, daarom zei ik het iets harder zodat je het wel begreep.Op donderdag 15 november 2001 14:24 schreef 0siris het volgende:
[..]
Je had het makkelijk even anders kunnen zeggen. Ik ben ook niet bepaald achterlijk namelijk, en hou er niet van zo behandeld te worden. Iedereen zit hier voor zijn lol (ik twijfel echter of jij er ook nog wel lol in hebt, je speelt nogal met het mes op tafel!). Dimmen dus. Ik had niet door dat hij met 2 machines met 2 ipadressen op internet zat. Kan wel eens hoor, dat je iets niet meteen doorhebt...
Maar ik ben niet te beroerd om mijn excuses aan te bieden als jij vind dat ik je verkeerd behandeld heb, dus bij deze.
Zand erover?
Now you're talking...Op donderdag 15 november 2001 14:28 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ik ben helemaal niet goed, was gewoon een reaktie op het "rot" verhaal. Ofcourse zit ik hier voor mijn lol, probeer die jongen alleen maar te helpen. Jammer dat het net zo gelopen is, moest de dingen elke keer herhalen, daarom zei ik het iets harder zodat je het wel begreep.
Maar ik ben niet te beroerd om mijn excuses aan te bieden als jij vind dat ik je verkeerd behandeld heb, dus bij deze.
Zand erover?
biertje?
ik zat te denken...is het mogelijk die twee "internetaansluitingen" te combineren? dat je die twee netwerkkaarten in één linuxmachine hangt? en dat je dan je theoretisch maximale downloadsnelheid verdubbelt? Dat zou wel mooi zijn, linuxbak ertussen, ipchains/iptables poort 139 enzo dicht, en klaar!
</offtopic>
Verwijderd
beetje geprikkeld, tuurlijk maakt iedereen fouten, maar daar moet je ander niet op aanspreken.Op donderdag 15 november 2001 14:24 schreef 0siris het volgende:
[..]
Je had het makkelijk even anders kunnen zeggen. Ik ben ook niet bepaald achterlijk namelijk, en hou er niet van zo behandeld te worden. Iedereen zit hier voor zijn lol (ik twijfel echter of jij er ook nog wel lol in hebt, je speelt nogal met het mes op tafel!). Dimmen dus. Ik had niet door dat hij met 2 machines met 2 ipadressen op internet zat. Kan wel eens hoor, dat je iets niet meteen doorhebt...
zoals eerder genoemd, is een router met ingebouwde switch een betere oplossing.
Is het zelfs niet zo dat als je ip adressen van @home gebruikt, en je wilt bestanden van jouwn pc1, naar jouwn pc2 kopieeren (als alles werkt) dat je dan nog met de upstream limiet van 16 KB/sec te maken hebt?
volgens mij wel.
daar krijg je er bij @Home dan niet 2 van? Das jammerOp donderdag 15 november 2001 14:40 schreef KillerAce_NL het volgende:
Nee, je Kabelmodem bepaalt je snelheid.
Ja idd jammerOp donderdag 15 november 2001 14:47 schreef 0siris het volgende:
[..]
daar krijg je er bij @Home dan niet 2 van? Das jammer
Op donderdag 15 november 2001 14:41 schreef arjo_kamp het volgende:
beetje geprikkeld, tuurlijk maakt iedereen fouten, maar daar moet je ander niet op aanspreken.
Het was al opgelost hoor...vanavond gaan KillerAce en ik stappen
Tja, maar als je een Return to Castle Wolfenstein server opzet, heb je aan die 16kb/sec al snel niet genoeg helaas, dus het zou mij goed uitkomen. Wat me helemaal spannend lijkt is Chello zien te combineren met MxStream ofzo...Op donderdag 15 november 2001 14:50 schreef KillerAce_NL het volgende:
Maar ja al die moeite voor 32Kb upload die nooit gehaald wordt...
Nou.....ff aan mijn vriendin vragen hoorOp donderdag 15 november 2001 14:51 schreef 0siris het volgende:
[..]
Het was al opgelost hoor...vanavond gaan KillerAce en ik stappen
Verwijderd
Hoe kan een echte Tweaker nou een vriendin hebben, ik kan nix digitaals aan een vrouw zien hoorOp donderdag 15 november 2001 14:59 schreef KillerAce_NL het volgende:
[..]
Nou.....ff aan mijn vriendin vragen hoor
Nou, ik heb zelfs al mijn bits&bytes met haar gemixed, en er is al een next generation Landwarrior uitgekomenOp donderdag 15 november 2001 15:15 schreef arjo_kamp het volgende:
[..]
Hoe kan een echte Tweaker nou een vriendin hebben, ik kan nix digitaals aan een vrouw zien hoor![]()
een vrouw bestaat toch niet uit bits & Bytes, wat heb je er dan aan
5 jaar nu en speelt al online !!! Onder mijn naam, da's minder, want dan denken die gasten: "wat speelt KA (koosnaampje) toch baggerslecht! "" LOL
dat ga ik da doen, maar kan nu helaas niet omdat andere pc bezet is, kan dus geen wijzigingen doorvoeren aldaar.
is het btw handig om voor of na de instellingen goed te hebben gezet over te cwitchen op XP op een pc???
bedankt btw voor alle hulp die ik inmiddels al gekregen heb, ik had idd eerst via tcp/ip gedeeld en toen kon een vriend van mij (met MXstream) op mijn pc komen, das dus duidelijk NIEt de bedooeling