Toon posts:

AsusA7V266 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een nieuwe pc in onderdelen gekocht en hij vroeg mij om te helpen.
Nou is dat systeem helemaal goed gebouwt, alleen als je win2000, of XP wil installeren loopt vliegen je de blauwe schermen al om de oren, dus het wil niet geinstaleerd worden. Weet iemand hoe dit kan. Het is een nieuw systeem:

ASUS A7V266
AThlon xp 1600+
512 MB DRR Pc2100
Geforce 3
Netwerkkaart
Sb Live
Fireball 40 GB

Ik heb ook al geprobeerd onnodige hardware eruit te slopen maar dan loopt hij net zo hard vast. Nieuwste bios heb ik ook al. maar ut wil niet :(

Verwijderd

Oeps, ik wou net ongeveer de zelfde configuratie aanschaffen
met Win'2000 SP2.

Hoe zit het met de koeling? dat is vaak nr.1 met vastlopers.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Die koeling (temperatuur) kun je checken in de bios. Ben je in de gelegenheid om een andere geheugenmodule te proberen? Denk dat het geheugen brak is...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Eh, ik heb zo niet ff 512 MB DDR liggen en ook geen ander DDR geheugen. De koeling zit het wel goed mee. Ik kan het geheugen, wel eens veranderen, moet ik ffies rondvragen. Kzal het ff proberen

Verwijderd

hallo,
heb juist zelf zo'n moederbord gekocht. Nu past een xp processor er wel op maar de bios kan die niet aan. Indien ge uw bios update kan die wel een xp- processor aan. Maar ja om uw bios te flashen hebt ge natuurlijk eerst een thunderbird nodig om dit te doen. (Dit hebben ze mij in elk geval wijsgemaakt :) ) Het was handiger geweest moest ge de a7a266 gekocht hebben.

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 16:08

Keida

wysiwyg

hij heeft toch al de nieuwste bios?!?! |:(

Ik had eerst hetzelfde probleem, toen heb ik eerst Windows 98 geinstalleerd en daarna xp, toen werkte het perfect... Succes!

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 18:39 schreef wouti het volgende:
hallo,
heb juist zelf zo'n moederbord gekocht. Nu past een xp processor er wel op maar de bios kan die niet aan. Indien ge uw bios update kan die wel een xp- processor aan. Maar ja om uw bios te flashen hebt ge natuurlijk eerst een thunderbird nodig om dit te doen. (Dit hebben ze mij in elk geval wijsgemaakt :) ) Het was handiger geweest moest ge de a7a266 gekocht hebben.
Je hebt helemaal geen Thunderbird nodig gewoon ff de bios flash file en aflash op een flop en flashen maar.

Verwijderd

Wat voor soort fouten krijg je?
Heb je ACPI en PnP in je bios aan staan?
Welke onderdelen delen eenzelfde irq in dat geval?

Verwijderd

ZON Probleem heb ik ook, eigenlijk precies hetzelfde maar ben hopeloos.

Verwijderd

Ik heb ook een A7V266 met een Athlon 1600+ met Windows 2000 prof., maar ik heb nergens geen last van gehad. Eerst had ik ook een oudere BIOS en deze zag alleen geen XP, maar een 'gewone' Athlon. Even geflashed en hij zag hem goed.
Is het geen geheugen probleem oid:?.

Verwijderd

gewoon ff je bios flashen met die nieuwe update. Die ondersteund de xp nl. wel goed.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op donderdag 15 november 2001 12:40 schreef DECFMessiah2001 o.a. het volgende:
Nieuwste bios heb ik ook al. maar ut wil niet :(
Op vrijdag 16 november 2001 12:01 schreef pietersg het volgende:
gewoon ff je bios flashen met die nieuwe update. Die ondersteund de xp nl. wel goed.
:? Lezen is ook een kunst?

Ik blijf er bij, het is een geheugenprobleem. Een brak reepje dat bij het minste en geringste volloopt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
wat voor merk staat er op het geheugen reepje. Staat er niks op: terug brengen naar de winkel of weg flikkeren. En als je windhoos 2000 er op zet download gewoon ff alle updates zoals: serverice pack 1 en 2, compatebility updates en de belangrijke updates.

Verwijderd

[b]Op donderdag 15 november 2001 12:40 schreef Nieuwste bios heb ik ook al. maar ut wil niet :(
oeps, dit laatste regeltje zag ik eventjes over het hoofd .. :)
Pagina: 1