Hoe kan ik 'wake on lan' activeren over een router-verbinding? Tot nu toe lukt het alleen op mijn eigen subnet
Een WOL packet is een ethernet packet, geen IP/IPX/etc packet. Het is dus niet te routen.
en kan je't niet inpakken in iets dat wel naar het juiste ip gestuurt wordt.Op donderdag 15 november 2001 15:22 schreef MeatGrinder het volgende:
Een WOL packet is een ethernet packet, geen IP/IPX/etc packet. Het is dus niet te routen.
(ken er niks van) tunneling?
tunneling zit een laag hoger ( namelijk IP en zo )Op donderdag 15 november 2001 16:44 schreef poohbeer het volgende:
[..]
en kan je't niet inpakken in iets dat wel naar het juiste ip gestuurt wordt.
kun je geen lager protocol in verpakken
Je zou dan met behulp van je routers een bridge functie moeten generen over een WAN zodat zowel de zender als ontvanger feitelijk (weer) in hetzelfde segment zitten. Lijkt me erg lastig maar niet onmogelijk.Op donderdag 15 november 2001 16:44 schreef poohbeer het volgende:
[..]
en kan je't niet inpakken in iets dat wel naar het juiste ip gestuurt wordt.
Verwijderd
Een WOL packet bestaat uit 6 keer het MAC adres van de te waken machine achterelkaar (meen ik, weet niet 100% zeker)
Wat daar verder omheen zit maakt helemaal niets uit, of je nou kaal 6 keer het mac adres op het ethernet loost, of dat je er willekeurig wat voor headers/trailers omheen zet.
Je kunt zo'n packet dus voorzien van de juiste TCP headers/trailers en via een willekeurige verbinding versturen, zolang de packet maar in één geheel bij de pc aankomt.
Zit je op een IPX netwerk, ook prima, plak je er IPX headers/trailers aan...
Wat daar verder omheen zit maakt helemaal niets uit, of je nou kaal 6 keer het mac adres op het ethernet loost, of dat je er willekeurig wat voor headers/trailers omheen zet.
Je kunt zo'n packet dus voorzien van de juiste TCP headers/trailers en via een willekeurige verbinding versturen, zolang de packet maar in één geheel bij de pc aankomt.
Zit je op een IPX netwerk, ook prima, plak je er IPX headers/trailers aan...
Operations heeft gelijk, ik heb het even opgezocht in de wol specificatie van AMD op:
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/20213.pdf
En daar wordt inderdaad vermeld dat er wordt gezocht in het frame naar een data sequentie van 16x het MAC adres van de computer die opgestart moet worden.
Het enige nadeel wat ik me kan bedenken is dat de router voor de PC die je wilt 'wekken' een statische arp entry moet hebben voor die pc omdat hij anders het packet zal droppen omdat een pc in slaapstand geen arp-reply zal geven.
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/20213.pdf
En daar wordt inderdaad vermeld dat er wordt gezocht in het frame naar een data sequentie van 16x het MAC adres van de computer die opgestart moet worden.
Het enige nadeel wat ik me kan bedenken is dat de router voor de PC die je wilt 'wekken' een statische arp entry moet hebben voor die pc omdat hij anders het packet zal droppen omdat een pc in slaapstand geen arp-reply zal geven.
Pagina: 1