Toon posts:

486 // kan hd niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik heb hier een 486 dx2 met daar in iets van een scsi kaart maar dan met IDE er op(weet niet hoe het heet)er zit 1 IDE op voor mijn hd en 1 vvor mijn floppy drive verder zitter er alle andere com poorten en ltp poorten op. Mijn probleem is dat als ik er een hd instop van 375 mb of van 425 mb en dan in de bios autodetect doe dan werkt ie niet ik heb het met mij hd uit mij P 200 gedaan van 2.5 GB toen vond ie hem wel verder wil ik er ook nog een CDROM aan hangen maar weet miet of dit lukt heeft iemand een oplossing? vor de HD en de CDrom

ps heb de search al gebruikt en wil graag een fatsoenlijk antwoord!

greetz :) my

Verwijderd

uhhmmm check eerst of het echt ide is.... een IDE poort heeft 2x20 pinnen oftewel is 40 pins. SCSI (486 SCSI in ieder geval ;) heeft 50 pinnen

Floppy heeft 34 pinnen. Check ook dat de rode draad op je lintkabels overal op de nummers 1 matchen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is echt een ide heb de pinnen geteld en het zijn er 2X20 dus zoals jij zegt IDE en dat voor die floppy dirve klopt ook.De rode lint staat ook overal bij de 1 dus daar kan het ook niet aan liggen!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

en als je in je bios de info van die hd zelf invuld? laat m bijv op je andere comp autodetecten, schrijf de info en voer die in 486 in. (vaak staat het ook op etiket van de hd)

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Probeer anders een tool om onder dos te kijken hoeveel sectoren etc. je hd heeft, en voer dat in in de bios.

Hier staan een aantal tools waarmee je onder dos kan kijken ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Op donderdag 15 november 2001 12:00 schreef Progje het volgende:
Ja het is echt een ide heb de pinnen geteld en het zijn er 2X20 dus zoals jij zegt IDE en dat voor die floppy dirve klopt ook.De rode lint staat ook overal bij de 1 dus daar kan het ook niet aan liggen!
Bedoel je niet toevallig een Vesa Local Bus kaart? (ISA + nog een uitbreidingetje achteraan de kaart dat wat op pci lijkt)

Kan zijn dat de controller verkeerd gejumperd is. Of heb je de jumpersettings? Die nieuwere VLB controllers hadden jumpersettings waarmee je de toegangstijd in kon stellen. De snelste stand gaf bij oude schijven serieuze problemen met de detectie.

Probeer eens een andere ID controller AUB. Liefst een ISA kaartje zonder al te veel franje, waarvan je de jumpersettings kent.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik bedoel inderdaad zo'n kaart maar is er echt geen goedkopere oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet er nu via een andere pc in ieder geval win95 op ik hoop dat als ik nu dadelijk in de bios de instellingen van de schijf zelf goed zet (heb ik net in m'n andere pc opgezocht)dat ie het doet. heeft iemand misschien nog tips voor al mocht ie het niet doen?

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Zijn die hd's niet verrot :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee de hd's doen het gewoon ik heb ze op een andere pc getest en daar deden ze het wel op!

Verwijderd

Staat er bij de hd een minimaal os??

Verwijderd

Topicstarter
nee daar staat niks van op de HD

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 14:28 schreef Progje het volgende:
nee daar staat niks van op de HD
Ook niet op de doos waar je em gekocht hebt?
De website van het merk?

Verwijderd

Topicstarter
Nee is een 486 en heb hem gekregen diegene had er geen boekjes meer van :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik op m'n schijf windows 95 geistalleerd via een andere pc en toen in de bios mijn schijf geinstallerd(niet via autodetect) toen tijdens het opstarten gaf hij weer de de melding disk boot failere enz enz , ik heb daarna een andere contoller kaart ingedaan maar dat geeft het zelfde effect de merken van de kaarten zijn

1e winbond = 2x IDE
2e UMC (2 chips er van) en promise (1chip)1 x IDE

het blijft raar toen ik hem kreeg deed een nog oudere schijf het er wel op maar die doet het ook niet meer (op geen van beiden) weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand toevallige waar ik info over deze kaarten kan vinden? ik denk echt dat deze verkeerd geconfigureerd staan!

Verwijderd

moved HA >> OM
Pagina: 1