Toon posts:

Het weer beinvloed ons?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In hoeverre denken julie dat het weer de mens kan beinvloedden. Het is al een feit dat mensen in de lente vrolijk en verliefd worden. Wanneer het echter herfst word,zijn de meeste mensen wat deprimerend en alles gaat fout.

Ik kwam hierop omdat ik in mijn omgeveing zie dat er steeds meer mensen problemen met andere mensen krijgen en dezelfde problemen hebben als ik.

Mijn vraag in hoeverre zou het weer ons kunnen beinvloeden?

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Een beetje een 'inkoppertje' volgens mij.. :)

Afhankelijk van hoe gevoelig een ieder een verandering van het weer voor zijn gemoedsrust is, bepaalt de invloed van het weer op zijn humeur. Toch?

Als je er gevoelig voor bent, dan merk je het. Net als dat sommige mensen juist genieten van het feit dat ze lekker binnen zitten in de hersftregen. Zonder die regen niet dat versterkte gevoel van huiselijkheid, toch? En toch is die regen zelf eigenlijk over het algemeen als negatief te interpreteren....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 11:51 schreef Paitur het volgende:
Wat is dit voorzin!

Ga lekker in de kerk je zonden opbiechten!

Kleine Idiooot!
wtf?huh me doe not snap

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 11:50 schreef TromboneFreakus het volgende:
Een beetje een 'inkoppertje' volgens mij.. :)

Afhankelijk van hoe gevoelig een ieder een verandering van het weer voor zijn gemoedsrust is, bepaalt de invloed van het weer op zijn humeur. Toch?

Als je er gevoelig voor bent, dan merk je het. Net als dat sommige mensen juist genieten van het feit dat ze lekker binnen zitten in de hersftregen. Zonder die regen niet dat versterkte gevoel van huiselijkheid, toch? En toch is die regen zelf eigenlijk over het algemeen als negatief te interpreteren....
Mijn vraag was dan ook in HOEVERRE kan het weer ons beinvloeden?

Verwijderd

Nou aardig veel wel.

ooit eens van een winterdepressie (S.A.D.) gehoord - heeft ook met het weer te maken. Daar zijn zonnebankkuren weer goed voor.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Op donderdag 15 november 2001 11:51 schreef Paitur het volgende:
Wat is dit voorzin!

Ga lekker in de kerk je zonden opbiechten!

Kleine Idiooot!
Vriend, dit is een normale discussie... stop met dat flamen... of zeg t iets normaler... lees anders ff de W&L FAQ |:(

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Deze discussie moet wel heel snel ergens over gaan, anders kan ie dicht hoor. Iedereen weet toch of ie blij word van een zonnetje? En dat regen vervelend is? Natuurlijk ga je eerder naar het strand als het warm is..in zoverre kan het weer ons beinvloeden.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

Topicstarter
Owkeej ik bedoel dus als het winter is gaan mensen meer kopen.Maar waarom doen mensen dat hoe kan het dat in de winter dat gebeurt terwijl het in de zomer veel minder is.
Of is dat alleen omdat het in de winter koud is en in de zomer warm( en de meeste mensen zijn liever warm dan koud?)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
heb even een zinloos bericht verwijderd. Gelieve weer ontopic dus :)

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Op donderdag 15 november 2001 14:18 schreef gvrdoezie het volgende:
Owkeej ik bedoel dus als het winter is gaan mensen meer kopen.Maar waarom doen mensen dat hoe kan het dat in de winter dat gebeurt terwijl het in de zomer veel minder is.
Of is dat alleen omdat het in de winter koud is en in de zomer warm( en de meeste mensen zijn liever warm dan koud?)
In de zomer is het warm, en dan zijn mensen liever buiten. Dus hoeven ze niet veel te kopen. In de winter ben je liever binnen, en mensen willen zich binnen kunnen vermaken. Ik koop in de winter ook meer computer shit dan in de zomer :P

Wat betreft waarom er meer fout gaat als het weer slechter wordt. je zegt het zelf al. Van slechetr weer worden mensen shagerijnig (of depri) waardoor ze zich minder goed concentreren op dingen. daardoor gaan er dingen fout.

Signature

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 07:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Niet vergeten deze:

Ik ben een aantal jaar geleden geopereerd en elke keer dat het slecht weer wordt sinds die tijd krijg ik steken rond die plekken waar de incisie is gemaakt.

Daarbij, niet iedereen vind de zon geweldig ook al is ie zo lekker warm :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 11:43 schreef gvrdoezie het volgende:
In hoeverre denken julie dat het weer de mens kan beinvloedden. Het is al een feit dat mensen in de lente vrolijk en verliefd worden. Wanneer het echter herfst word,zijn de meeste mensen wat deprimerend en alles gaat fout.

Ik kwam hierop omdat ik in mijn omgeveing zie dat er steeds meer mensen problemen met andere mensen krijgen en dezelfde problemen hebben als ik.

Mijn vraag in hoeverre zou het weer ons kunnen beinvloeden?
Hmzm, zou wel kunnen
In de zomer\lente groeit en bloeit alles, veel mensen gaan naar buiten lekker in het zonnetje zitten en zijn happy
Maar in de winter herfst is het fucking koud, de meest blijven 'gezellig' binnen...Het weer is over het algemeen sober...wordt de mens daar dan ook sober door? Zou kunnen...

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Nou is zien ! Als het zonnetje schijnt ben ik energiek & happy.
Als het somber weer is dan heb ik zin om Mayhem te veroorzaken.

conclusie : weer beinvloed peeps !

dikzak

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 15:36 schreef morgoth het volgende:
heb even een zinloos bericht verwijderd. Gelieve weer ontopic dus :)
En je hebt ook een gat in de discussie geknipt. Ik zie quotes die ik niet kan herleiden en ik ben nu helemaal verward en dat alles zo laat...

Dat sommige berichten verwijderd moeten worden oke, maar moest dit bericht nu weg? Het bericht staat toch nog 2 keer gequote en om die ook weg te halen...

Van mij mogen zinloze, niet lieve berichten best blijven staan, dan weten we ten minste wat er gebeurt is en wie niet lief is enzo.

Dat was even een kritisch blik op het vast wel moeilijke moderatorschap.

Verwijderd

hmmm, de lente is altijd heel erg fijn :) word ik ook wel erg energiek van. De zomer, warm.. loom.. genieten van de zon en vakantie.
tsja, ik weet niet hoezeer mijn stemming beinvloedt wordt door het weer maar ik weet wel zeker dat ik bepaalde stemmingen toch associeer met bepaalde soorten weer.

Verder wil ik toch als een soort advocaat van de duivel zeggen dat ook de herfst heel fijn is , lekkere frisse lucht op je fiets, wat wind zodat die lekkere frisse lucht om je heen waait en zelfs wat miezerregen vind ik nog best wel verfrissend.

Verwijderd

wat mij vooral opvalt is dat als het volle maan is geweest de mensen wat argressiever zijn dan normaal,heel vreemd

Verwijderd

Vraag maar eens aan mensen die op de EHBO afdeling van een ziekenhuis werken, als het volle maan is is het altijd drukker.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Op zaterdag 17 november 2001 16:08 schreef mark_m het volgende:
wat mij vooral opvalt is dat als het volle maan is geweest de mensen wat argressiever zijn dan normaal,heel vreemd
Nou de zee wordt toch beinvloed door de maan ? ( eb en vloed ).
Mensen bestaan voor 79% uit water ! Duzz.....u do the math :)

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 23:56 schreef Chello200 het volgende:

[..]

Nou de zee wordt toch beinvloed door de maan ? ( eb en vloed ).
Mensen bestaan voor 79% uit water ! Duzz.....u do the math :)
Jij wilt dus zeggen dat het water in je (oa bloed) word aangetrokke tot de maan?

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 09:34

Basszje

Reisvaap!]

Dat mensen zich in de zomer beter voelen heeft ook nog een aantal andere redenen denk ik .

Bijvoorbeeld als de zon schijnt dan neem je allerlei vitamines ( c dacht ik ) op van de zonnestralen. Zon is vrij gezond voor je.

Als je lichaam zich fijn voelt dan zal je daar vrolijker van worden. Bovendien wordt het denk ik ook tot een zekere hoogte aangeleerd dat de winter ( herfst ) vervelend is (denk ik ). Terwijl dat niet hoeft te zijn ( gezellig knus rond de centrale verwarming met een kop chocolade melk :) ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1