okee, dit is mn probleem: ik wil een plaatje resizen, maar ik kom er niet uit. ik heb het idee dat de functie imageJPEG niet goed werkt. ik heb onderstaande code, voor een groot deel via de post bij [topic=320252/1/25]
Dit is mijn code:
ik krijg met deze code geen plaatje te zien, alleen een broken image zeg maar...
als ik de manual erop nalees, zie ik dat je met imageJPEG ook ook een afbeelding kan opslaan, door als 2e argument een filename te geven en als 3e een kwaliteitspercentage. ik neem aan dat ze dan dus zoiets als imageJPEG($new1, 'test.jpg', 80) bedoelen?? nou, dat werkt ook niet.... iemand een idee? het is uiteindelijk ook de bedoeling dat dit aangepaste plaatje geupload wordt. ik heb gezocht naar verdere posts, maar de codes die ik daar vind lijken hetzelfde als deze hierboven...
edit by chem: niet [code ] maar [php ]
bedankt voor alle reacties!!
Dit is mijn code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <? if(isSet($file)) { $size = GetImageSize($file); $aspectRat = (float)($size[1] / $size[0]); $bron1 = ImageCreateFromJPEG ($file); $srcX = imagesx($bron1); $srcY = imagesy($bron1); $dstY = 135 * $aspectRat; $maxX = 135; $dstX = ($srcX / $aspectRat); $new1 = ImageCreateTrueColor($newX1, $newY1); imagefill($new1, 0, 0, ImageColorAllocate($new1, 255, 255, 255)); imagecopyresampled($new1, $bron1, (($maxX - $dstX) / 2),0,0,0, $dstX, $dstY, $srcX, $srcY); header("content-type: image/jpeg"); imagejpeg($new1); $size[0], $size[1]); } else { ?> <html> <body> <form enctype="multipart/form-data" method="post" action="image_test.php"> <input type="file" name="file"> <input type="submit" value="ok"> </form> </body> </html> <?php } ?> |
ik krijg met deze code geen plaatje te zien, alleen een broken image zeg maar...
als ik de manual erop nalees, zie ik dat je met imageJPEG ook ook een afbeelding kan opslaan, door als 2e argument een filename te geven en als 3e een kwaliteitspercentage. ik neem aan dat ze dan dus zoiets als imageJPEG($new1, 'test.jpg', 80) bedoelen?? nou, dat werkt ook niet.... iemand een idee? het is uiteindelijk ook de bedoeling dat dit aangepaste plaatje geupload wordt. ik heb gezocht naar verdere posts, maar de codes die ik daar vind lijken hetzelfde als deze hierboven...
edit by chem: niet [code ] maar [php ]
bedankt voor alle reacties!!