[3D] Welk klein pakket voor lijnmodellen

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik een draadmodel wil maken om in een site te doen, gewoon een screen dump ofzo, maar zonder skins. Welk programma is dat het meest geschikt daarvoor? Het moet gewoon heel simpel werken, de prijs maakt dan niks uit ;)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja wat noem jij simpel? Een model maken is best moeilijk, als je het goed doet. Als je het niet goed doet, dan ziet het er erg lomp uit.

3d Max
Rhino (tja nurbs, niet echt veel poly's in een wireframe)
Lightwave

Learningcurve van Maya is gewoon te hoog

|{ brrr }] |

• Blue-eagle
  • Niet online
Yellow, daar gaat het dus om: Maya en Max zijn niet snel te leren. Het is niet de bedoeling dat degene die ermee moet werken (de designer hier op de zaak) geen 3d pakket gaat leren, maar alleen leert hoe je snel en simpel een wireframe opzet.
En dan moet dat kunnen met een zo simpel mogelijk pakket. En ik ken Lightwave en Rhino niet... dus, heb je daar meer informatie over? Of iemand anders natuurlijk.

• Blue-eagle
  • Niet online
Werkt er nou niemand om 12.14 uur? Of is iedereen aan het lunchen? :D

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

form-z

www.formz.com

of illustrator van adobe
of freehand van macromedia
rhino is ook een goede www.rhino3d.com

Verwijderd

Cinema 4D vind ik heel handig

• Blue-eagle
  • Niet online
Hm.. ik ga eerst Rhino wel even laten proberen :)
Die ziet er wel leuk uit.

Verwijderd

Met 3d Studio MAX heb je een wireframe render optie. Is wel handig. Kan je ook instellen hoe dik de wire zelf moet zijn.

Maar om te modellen is niet echt simpel. Hangt van het model af wat je wil hebben. Als je simpele vormen wilt hebben is het nog best wel te doen hoor.

/me doelt op boxmodelling

Maak een box bijv. 10 segmenten in de hoogte, breedte en diepte. Nu kan je de vertexen (lees: hoekpunten) selecteren met een modifier, en wel de EDIT MESH modifier. Selecteer dan de optie VERTEX en je kan nu die hoekpunten verslepen en dus een vorm maken. Let wel op dat je de X,Y of Z selecteerd bovenin.

Op deze wijze kan je leuk spelen met een model. En vervolgens een wire frame render maken. Is te doen. Is te leren..

/me snapt eigenlijk niet waarom ie dit allemaal uitlegt, en hoopt dat je er wat aan hebt... :7

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 13:33 schreef ivy het volgende:
Met 3d Studio MAX heb je een wireframe render optie. Is wel handig. Kan je ook instellen hoe dik de wire zelf moet zijn.

Maar om te modellen is niet echt simpel. Hangt van het model af wat je wil hebben. Als je simpele vormen wilt hebben is het nog best wel te doen hoor.

/me doelt op boxmodelling

Maak een box bijv. 10 segmenten in de hoogte, breedte en diepte. Nu kan je de vertexen (lees: hoekpunten) selecteren met een modifier, en wel de EDIT MESH modifier. Selecteer dan de optie VERTEX en je kan nu die hoekpunten verslepen en dus een vorm maken. Let wel op dat je de X,Y of Z selecteerd bovenin.

Op deze wijze kan je leuk spelen met een model. En vervolgens een wire frame render maken. Is te doen. Is te leren..

/me snapt eigenlijk niet waarom ie dit allemaal uitlegt, en hoopt dat je er wat aan hebt... :7
:D Wow! Tnx!

Kijk, mij lukt 3dsmax nog wel (een bierglas maken krijg ik al voorelkaar) maar de designer hier wilt met een 3d pakket simpel wireframes maken, 3dsMax is dan een te uitgebreid pakket daarvoor.
Wat de reden is ontschiet mij ook nog een beetje, maarja...
Aangezien ik programmeer (webscripting) mag ik niet designen. Dus kan ik nix met 3dsMax doen ;( (als het me nog lukt tenminste)

De conclusie is dus: ik install Rhino en 3dsMax thuis, en ga aan de hand van mijn eigen bevindingen wel beweren welk prog de simpelste is.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op donderdag 15 november 2001 13:41 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

:D Wow! Tnx!

Kijk, mij lukt 3dsmax nog wel (een bierglas maken krijg ik al voorelkaar) maar de designer hier wilt met een 3d pakket simpel wireframes maken, 3dsMax is dan een te uitgebreid pakket daarvoor.
Wat de reden is ontschiet mij ook nog een beetje, maarja...
Aangezien ik programmeer (webscripting) mag ik niet designen. Dus kan ik nix met 3dsMax doen ;( (als het me nog lukt tenminste)

De conclusie is dus: ik install Rhino en 3dsMax thuis, en ga aan de hand van mijn eigen bevindingen wel beweren welk prog de simpelste is.
Aan 3ds hangt wel een prijskaartje van 30.000 piek, kun je beter met rhina gaan kloten voor maar 2000 piek.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:35

Sharky

Skamn Dippy!

als het alleen om simpele wireframes gaat neem je toch blender? die is gratis namelijk...

This too shall pass

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 12:44 schreef hidiho het volgende:
Cinema 4D vind ik heel handig
Cinema is gewoon zeer handig :+
Low learning curve (imho)

Verwijderd

Ik zou zeggen, ga voor 1 van de volgende programma's:

- Blender (www.blender.nl)
- Nendo (www.izware.com/nendo/index.html)
- Rhino (www.rhino3d.com)

Nendo is een erg leuk programma. Simpel, snel, je kunt er waanzinnige dingen mee maken en is ook nog goedkoop ($99). Nadeel is alleen dat je met dit pakket alleen kunt modellen en schilderen. Je hebt dus een externe renderer nodig voor het resultaat.

OF kijk eens op de cd's die bij elke uitgave van 3dWorld zitten. Ze hebben meestal de 1 na laatste versie van leuke pakketten op de cd staan.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Wat voor wireframes wil die maken? Met, ik wil wireframes, kom je er niet echt denk ik zo...

|{ brrr }] |

• Blue-eagle
  • Niet online
Tja, denk aan een soort van machine die vaag in de achtergrond van een site de boel wat meer 'opvult'. Nouja, niet als opvulling, maar meer als, ehm.... wat is het woord ervoor :?

Het komt gewoon in een site, niet in flash ofzo, maar het staat gewoon goed.

blender wordt ook gedownload op het moment.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Tja maar dingen maken in 3d is niet simpel. Betwijfel dus of het downlaoden 't probleem oplost, hij moet het ook kunnen.

Denk eerder dat je je baas ervan zou moeten overtuigen dat jij het doet, met hem als "project manager" oid.

|{ brrr }] |

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op donderdag 15 november 2001 17:29 schreef Yellow het volgende:
Tja maar dingen maken in 3d is niet simpel. Betwijfel dus of het downlaoden 't probleem oplost, hij moet het ook kunnen.

Denk eerder dat je je baas ervan zou moeten overtuigen dat jij het doet, met hem als "project manager" oid.
Volgens mij is yellow aan het hengelen naar een opdrachtje :+

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 17:36 schreef cutter het volgende:

[..]

Volgens mij is yellow aan het hengelen naar een opdrachtje :+
/move to Deventer :P

M`n baas heeft wel ervaring met lightwave. Maar dat was op de Mac, en daar werkt hij niet meer mee. Vandaar.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

* Yellow|A Yellow heeft vanwege stage en werk geen tijd om te gaan vissen :)

|{ brrr }] |

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07
misschien een raar antwoord maar probeer UnrealEd
dit is de editor die bij Unreal en UnrealTournament zit

hiermee kun je snel en simpel iets maken en wireframes is ook geen probleem

als je hulp nodig hebt, mail me gerust karp@cool-spot.net

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Pagina: 1