Ik ben bezig met een ActiveX component in Visual Basic. Daarbij heb ik ook een property page gemaakt. Daarop staat oa. een combobox. Ik heb al uit de search begrepen dat onChange alleen wordt aan geroepen wanneer er in de combobox wordt getypt en niet wanneer er simpel met de muis een item wordt gekozen. (irri).
Opzich werkt het wel door mijn code (changed = True) bij onClick te zetten, maar het gekke is dat de 'Apply' knop dat altijd enabled is.
Ik klik op de combobox en kies een item -> onClick event -> apply wordt enabled.
Dan klik ik apply. Dan wordt de 'apply' knop normaal weer disabled, maar onClick event van combobox wordt aangeroepen en 'apply' button is weer enabled, terwijl er geen wijzigingen gedaan zijn.
Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor?
edit:
Dit pikt ie niet, dan krijg ik bij het tonen van de propertyPage de melding:
Runtime error '91'
Object variable or With block variable not set.
Opzich werkt het wel door mijn code (changed = True) bij onClick te zetten, maar het gekke is dat de 'Apply' knop dat altijd enabled is.
Ik klik op de combobox en kies een item -> onClick event -> apply wordt enabled.
Dan klik ik apply. Dan wordt de 'apply' knop normaal weer disabled, maar onClick event van combobox wordt aangeroepen en 'apply' button is weer enabled, terwijl er geen wijzigingen gedaan zijn.
Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor?
edit:
code:
1
2
3
4
5
| Private Sub cmb_Click()
If (TypeOf ActiveControl Is ComboBox) Then
Changed = True
End If
End Sub |
Dit pikt ie niet, dan krijg ik bij het tonen van de propertyPage de melding:
Runtime error '91'
Object variable or With block variable not set.