Toon posts:

JVC 557 Camera vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ma had deze cam gehad.

Alles leuk en aardig, hebben ze het over Nightscope, denk je nou dan kan je tof in compleet of bijna volledig duisternis filmpjes schieten. Maar wat is het, hij verandert alleen de instelling zo dat je een enorm lange sluitertijd krijgt en diafragma volledig openstaat |:( nee das lekker filmen...

Ik begrijp dus niet van JVC dat ze het over Nightscope hebben en hier een aparte knop voor hebben, want in manual stand kan je ook zelf de instelling zover krijgen dat dit effect ook behaald wordt... echt jammer

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
En de vraag is??

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Op donderdag 15 november 2001 11:30 schreef flagnite het volgende:
En de vraag is??
Niks, dat wilde ie gewoon ff kwijt denk..

Verwijderd

Topicstarter
Ja ehm... ik weet ook niet wat de vraag is :) maarja is dat niet weird dan? waarom noemen ze het dan Nightscope? dan ga je toch denken aan Infrarood filmen net als bij de Sony's?

• damswer
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-03 08:34

damswer

mSW - LU since 2005

Ik dacht precies hetzelfde ja. Maar dit ziet der gewoon niet uit. Allemaal strepen, en als et echt donker is, dan zie je echt totaal niet.... Beetje misleid (Mede door de verkoper). Verder prima cameraatje

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

• flagnite
  • Niet online
Nightscope is gewoon een instelling in de camera zoals je zelf ook al zei. Handig met 1 knopje ipv 1- instellingen in je menu veranderen.
Wat dacht je trouwens dat Nightshot doet (van Sony)? Presies hetzelfde hoor.

Het gaat allemaal ten koste van de snelheid van je opname doordat de sluitertijden langer zijn.
Enige verschil: Sony --> z/w-achtig beeld
JVC --> enige mate van kleurbeeld

Verwijderd

Al dat gelul over camera's is alleen interes zand wanneer je weet hoe je moet filmen:

"gewoon door de lens kijken"

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

• flagnite
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 12:04 schreef Paitur het volgende:
Al dat gelul over camera's is alleen interes zand wanneer je weet hoe je moet filmen:

"gewoon door de lens kijken"

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Owjah, het 'door de lens kijken' stamt ook al uit de prehistorie hoor. Tegenwoordig werkt dat gewoon met mooie draaibare kleuren-displays. Wel zo handig.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 10:57 schreef -KOD- het volgende:

Alles leuk en aardig, hebben ze het over Nightscope, denk je nou dan kan je tof in compleet of bijna volledig duisternis filmpjes schieten. Maar wat is het, hij verandert alleen de instelling zo dat je een enorm lange sluitertijd krijgt en diafragma volledig openstaat |:( nee das lekker filmen...

Ik begrijp dus niet van JVC dat ze het over Nightscope hebben en hier een aparte knop voor hebben, want in manual stand kan je ook zelf de instelling zover krijgen dat dit effect ook behaald wordt... echt jammer
Helemaal mee eens. Die nightscope functie slaat nergens op, bovendien kun je in de manual de sluitertijd zo instellen dat je even helder beeld krijgt als met nightscope maar wel met meer frames per seconde. Een totaal debiele uitvinding. Maakt wat er in de folder staat helemaal niet waar.

Verwijderd

Ik vind het trouwens vreemd dat mijn oude video8-camera beter in het donker kon opnemen dan mijn nieuwe JVC dvl-150 als je daar de nightshit niet van gebruikt. Ze hadden er bij JVC gewoon een lichtgevoeligere CCD in moeten knallen en een functie moeten toevoegen namelijk dat het beeld zwaar kan worden versterkt ook al neemt de korreligheid dan wel toe, maar dan heb je tenminste nog enigszins vloeiend beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Maar nighshot van Sony maakt gebruik van Infrarood en die IR lamp dus... dat is dus niet zwart-wit maar groenig... en je kan echt heel makkelijk in compleet duister filmen

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand trouwens een link naar Video Camera tests?

• flagnite
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 13:52 schreef -KOD- het volgende:
Maar nighshot van Sony maakt gebruik van Infrarood en die IR lamp dus... dat is dus niet zwart-wit maar groenig... en je kan echt heel makkelijk in compleet duister filmen
'Die' IR lamp? Kweet niet over welke IR lamp jij het hebt, maar dat ding wat je waarschijnlijk voor IR lamp aanziet is je LaserLink aansluiting (om draadloos video door te kunnen zenden) en de aansluiting voor je AB.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 13:53 schreef -KOD- het volgende:
Heeft iemand trouwens een link naar Video Camera tests?
www.kieskeurig.nl

Oja, en de nightshot camera's van Sony hebben wel degelijk een INFROAROODLAMP!!! Zodat idd in compleet duister gefilmd kan worden, beetje groenig, net als in dat suffe Big Brother.

• flagnite
  • Niet online
whoops

Super Night Shot (0 Lux)

A built-in, infrared system that lets you capture video from a up to 10 feet away, even in total darkness (0 Lux). Super Night Shot also allows you to employ one of two Slow Shutter speeds (1/15 or Œ) to increases picture brightness, contrast and quality.

Okay, my bad :)

Verwijderd

Panasonic heeft trouwens ook infra-rood en 'low light shot technology' zoals ze dat bij JVC plegen te noemen dus panasonic kan beter in het donker opnemen dan JVC. Ik vind JVC wat dat betreft echt zwaar ruk. De infrarood nightshot van bepaalde SHARP-videocamera's schijnt ook goed te zijn.

Verwijderd

zie t topic in gadgettalk over infrarood licht!! Toffe topic!! Ben op zoek naar een infrarood opzetstuk voor me 6dcell maglite om ook een beetje te gaan kloten met me Canon minidv

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 10:57 schreef -KOD- het volgende:

jezus triest man van JVC
Pagina: 1