Toon posts:

Overclocken cel600 naar 900

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Ben nu al een tijdje bezig om mijn tweede systeem, een celeron 600 op een abit vh6 moederbord over te clocken naar 900 mhz (9 x 100 mhz, volt 1.7).

Dit gaat in principe goed, temperatuur word marginaal hoger en in Linux (mandrake 8.1) draait alles goed maar als ik win98 wil opstarten blijft hij vaak hangen bij het inlogscherm of als ik daar wel voorbij kom hangt hij na een paar minuten.

Weet iemand hier wat op? zat zelf al wel te denken aan het opnieuw installeren van windows, maar daar heb ik nu niet echt veel zin en tijd voor. Dus als iemand een andere oplossing heeft hoor ik het graag.

alvast bedankt

Groeten

Matthijs

PS: windows heb ik wel nodig op dat systeem

Verwijderd

probeer de faq, staat alles in....

Verwijderd

Ik vind 1.7V wel wat magertjes voor deze overklokking. Mijn 566 Celeron heeft 1.9-1.95V nodig om op 853Mhz te draaien. Als ik mijn voltage naar beneden haal gebeurt precies hetzelfde als bij jou. Maar ja als ik mijne tegen de 900Mhz wil zetten komt ie ook niet ver dus probeer allereerst je voltage eens op te voeren en kijken of je hem stabiel krijgt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 15 november 2001 10:47 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
probeer de faq, staat alles in....
Yes...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.