A7V133 rebooting problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 08:55

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Ik heb een Duron 750 met ASUS A7V133 moederbord.
Wat is nu het probleem?

Als ik in windows (maakt niet uit of het 2K is of 98SE) zeg dat ie moet rebooten sluit ie zichzelf af en wil dan gaan rebooten. Alleen doet ie dan nix meer. HDD spint, maar geen beeld. :(
Als ik de PC dan uit zet (5 sec. powerknop induwen) en dan weer aan, boot ie wel weer, maar komt dan meteen in de BIOS setup. BIOS afsluiten en dan doet ie het gewoon.

Hoe kan dit, want ik vind het maar lastig. Overgens als ik in Windhoos kies voor afsluiten en daarna handmatig PC weer aan zet doet ie het wel goed.

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Jeez!
Helemaal niemand die hier iets op weet?
Ik wil er van af
:(

Verwijderd

Heb je de laatste BIOS???
Of ff uitproberen met zo min mogelijk hardware

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
Ik heb het ook en heb er misschien een oplossing voor kunnen vinden. Na een tijdje restarte de mijne ook niet meer, gaf geen beeld. Ik heb een nieuwe kast gekocht en meer cooling aangebracht, geen problemen meer gehad. Alleen het vage is dat het moeberbord het in de oude kast wel altijd goed heeft gedaan, en ineens deed hij het niet meer goed, heel vaag dus.

Verwijderd

de A7V133 is tot nu toe de vaagste mobo die ik ooit heb gehad :r

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
ik heb geloof ik BIOS 1005A

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik heb ook ASUS A7V133, en precies datzelfde probleem. Maak me er verder niet druk om, want als ik moet rebooten dan sluit ik gewoon de PC af, en zet hem weer aan met de knop, sim-pel zat.

Voor de rest prima moederbordje hoor!

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Ja, misschien wel.
Maar ik heb mijn PC overgeclocked en dan moet ik weer alle instellingen goed zetten.
:(

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Volgens mij is zijn je temps dan te hoog, heb ik soms ook wel es

Verwijderd

Ligt het wel aan je mobo, en niet aan windows??

• Fault
Ligt niet aan windows. Aangezien windows niets met de restart van die pc heeft te maken?!
De boot-up werkt gewoon niet. Soms blijft hij bij mij ook hangen op award bios_ en dan niets :+

• Fault
Owhja, ik heb trouwens 1007 als bios erop staan en blijkbaar is het hier ook niet mee verholpen :P

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

'k heb ook een A7V133 (zie sig) en dit is het fijnste mobo dat ik ooit heb gehad. Het reboot probleem heb ik niet, wellicht moet je eens naar je voeding kijken. Ruk alle overbodige kaarten en devices er eens uit er probeer het dan nog eens. Werkt het dan wel, dan is de boosdoener een van je devices of kaarten, of een voedings probleem. Heb je W98 of W2K fris geinstalleerd of laten staan toen je je mobo verving? Kan dus ook aan de systeemdrivers liggen. Ali 4-in-1 ofzo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik heb zelf ook de Asus A7V133 en ben erg tevreden over dit MoBootje.
Heb wel problemen gehad maar dat lag aan mijn soundblaster Live!

Errug stabiel :P

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 09:50

Tjark

DON'T PANIC

Op vrijdag 16 november 2001 12:33 schreef Microkid het volgende:
[...] Kan dus ook aan de systeemdrivers liggen. Ali 4-in-1 ofzo.
hmmz, ik zou geen Ali drivers op een VIA chipset bord gebruiken :D ;)

Ook een soortig probleem gehad met het mobo van me pa, een A7V133. Duron 800@900.

Bij soms rebooten of koude start deed ie het niet: moest me pa 'm 8-10x proberen aan te zetten. Voedeing lag het niet aan: Aopen HX08 tower met 300W.

Toen: Duron uitgegumd en op 800 gezet, nieuwe biosflash, nooit meer problemen.

*insert signature here

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 15:49 schreef The_wdX het volgende:
Helemaal mee eens. Maar vanaf bios rev 1007 zijn de meeste problemen opgelost. (Moet je wel een rev 1.5 bordje hebben).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 15 november 2001 15:49 schreef The_wdX het volgende:
Ik vrees dat ik het daar mee eens moet zijn :{

M'n KT7 kon ineens niet meer fatsoenlijk floppies lezen/schrijven en al gauw bleek dat de controller van het bord defect moest zijn. Bord terug gebracht omdat er nog net een paar dagen garantie op zat (mazzel ja), en tijdelijk een A7V133 meegekregen totdat ik een nieuwe KT7 krijg.

Tot nu toe vind ik die A7V133 echt een ramp |:(

Met m'n KT7 had ik met 5 PCI kaarten nooit crashes, en nu heb ik met Windows XP om de zoveel minuten een crash :r

Ik ga nog proberen of het bord stabiel te krijgen is, maar anders zal ik BLIJ zijn als ik m'n KT7 bordje weer terug heb O+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Hier een A7V133 1.03 rev.

Geen probs wotsoever (maar dat wilden jullie vast niet horen :P). Maar weet wel dat met de 1005 BIOS er alleen maar gezeik was. Tot nu toe werken 1004 en 1006 echter feilloos.

Hebben jullie al geprobeerd om alle kaarten uit het bakkie te trekken, en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet?
De IRQ verdeling is redelijk essentieel bij dit bordje namelijk :P

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Ik heb nergens last van eigenlijk...

Eerst wel, toen had ik spontane reboots etc, maar nu niet meer, dat komt volgens mij omdat ik de BIOS heb ge-updated... :)

Probeer je BIOS maar eens up te daten... :D
Versie 1007 voldoet (dat is de nieuwste, en die draait prima bij mij) :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 20 december 2001 08:00 schreef het_beest het volgende:
Probeer je BIOS maar eens up te daten... :D
Versie 1007 voldoet (dat is de nieuwste, en die draait prima bij mij) :)
Het lijkt inderdaad te helpen, maar het is toch bezopen dat een bord dat inmiddels bijna een JAAR op de markt is, alleen maar stabiel loopt met een zeer recente BIOS |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• stfn345
  • Laatst online: 16:49
Mjah misschien oude topic.. maar ik heb er nu een 450w voeding inhangen ipv een 230 ;) nu is het probleem er bij mij niet meer.

• galaxy3000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07-2025
Probeer eens met computer voedingblok met overspanningsbeveiliging(bij kikshop merk alecto € 17)
dat heb ik ook gehaad met p4b266
Pagina: 1