Batch problemen in Win2k/WinXP

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb meerdere batchbestanden die wel werken in DOS/Win95/Win98/WinME maar niet in Win2k/WinXP (bij dit laatste ook niet als ik Win95-emulatie aanzet)

Mijn eerste batch bestand vraagt de naam van de oefening op. Dit gebeurt door de naam van het batch-bestand te typen gevolgd door de naam van de oefening:
code:
1
2
@echo off
set coef=%1

De naam wordt opgeslagen in "coef", maar blijkbaar onthouden 2k en XP dit niet want als ik dit later in een ander batch-bestand terug oproep:
code:
1
2
@echo off
EDIT %coef%.cbl

Dan is "coef" leeg en opent hij het bestand ".cbl" in de editor.

Ik run deze bestanden in de MS-DOS prompt zonder deze af te sluiten tussen het gebruiken van het ene en het andere batch-bestand.

Weet er iemand een oplossing voor dit probleem?
Kan ik bvb mijn "coef" opslaan in een bestandje en dit dan terug oproepen?

• WimB
Kan je vanuit een batch-bestand dan echt niets opslaan in een bestand en dit dan terug uitlezen???

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 12:11 schreef WimB het volgende:
Kan je vanuit een batch-bestand dan echt niets opslaan in een bestand en dit dan terug uitlezen???
wegschrijven:
code:
1
echo %variabele% > file.txt

inlezen:
code:
1
type file.txt > %variabele%

:)

Verwijderd

'Edit' is een MS-DOS programma, en om die te runnen vanuit een NT console (cmd.exe) wordt stiekem een nieuwe MS-DOS prompt gestart (command.com). En die heeft een eigen environment variable stack.

• WimB
Als edit een eigen environment variable stack heeft, dan mag ik de variabele pas oproepen bij edit.

Hoe kan dit, want het volgende zal ook niet werken:
code:
1
EDIT type file.txt .cbl

En hier zal hij de variabele vergeten doordat edit een eigen environment variable stack heeft:
code:
1
2
type file.txt > %oef%
EDIT %oef%.cbl

Hoe kan ik dan de juiste naam van de oefening achter EDIT krijgen?

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 09:17 schreef WimB het volgende:
Hoe kan ik dan de juiste naam van de oefening achter EDIT krijgen?
echo EDIT %oef%.cbl > edit_cmd.bat
edit_cmd.bat
Pagina: 1