Toon posts:

[ASP][Explorer 6] Cookie problemen!!??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een mega probleem omtrent cookies in explorer 6.

Check het volgende maar. Ik test mijn site steeds in IE 5.5 en dat zag er precies uit zoals ik het wou. Nu heb ik dus effe IE 6 geinstalleerd. Warempel!! de cookies werken niet meer.

Waar zou dat aan liggen? Een cookie die ik wegschrijf als getal doet het wel en een cookie met als waarde tekst endus een stuk tekst is, doet het weer niet. Ik vindt het niet erg leuk en als het niet werkt ben ik bereid toch alles maar in sessies te gooien wat misschien wel weer server geheugen gaat vreten.

Ik hoop dat iemand me kan helpen of iets dergelijks.

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:09

pim

Ik heb ook al de meest wazige problemen gehad met cookies en verschillende browsers.

Wat ik vanaf nu iig doe is de cookies nooit meer met getallen wegschrijven. in ie5.5 op windowsME gaf dat ineens problemen. terwijl het in ie5.5 op windows98 perfect ging..

Verder had ik nog het gezeur in PHP dat het scriptje het zo wel overal deed:

setcookie("username", "pim", time() + 23328000 );

En zo _niet_ overal:
setcookie("username", "pim", time() + 23328000);
(zonder spatie op het eind)

Maar door deze 2 dingen, werkte het bij mij dus weer wel:)

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

ik zou me er niet al te druk om maken :)

kijk maar eens
hier

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:21

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle wou hier ook een topic over openen, maar doet het hier nu ook maar even bijzetten

Check dit topic over m'n usericon maar; het blijkt dat door sommige mensen met IE6 m'n cookie niet geaccepteerd wordt.

Dit is de code die een cookie set (eerst uitleest en daarna met 1 ophoogt en weer wegschrijft):
PHP:
1
2
3
4
<?
  $personalCounter += 1;
  setcookie("personalCounter", $personalCounter, time()+94608000);
?>

't is het eerste wat ik doe in m'n script, voor het versturen van de image/png-header.

Known bug of doen wij gewoon iets heel erg verkeerd?