Toon posts:

PageNav

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

weet iemand van jullie hoe je een page nav kan maken wanneer je iets uit een dir leest.

Ik lees namelijk pics en thumbs uit, uit een dir in een tabel met x aantal kol en x aantal rijen. Nu zou ik hier graag een pagenav voor willen hebben.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe en waar kan er info over vinden?

Bedankt

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Probeer het es beter uit te leggen?

En kijk es naar functies als:
http://download.php.net/manual/en/ref.dir.php
http://download.php.net/manual/en/ref.filesystem.php
Mocht je php willen gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou goed ik zal het beter proberen uit te leggen:

Ik heb een pagina waarop thumbnails staan. Deze worden uitgelezen met php uit een dir op de server (en gekoppeld aan de originele pic --> $path,$path2).

Nu heb ik een tabel van bijv. 4 kolommen en 5 rijen. Er kunnen dus 20 thumbs op 1 page. Terwijl er in de dir 160 staan. Hoe krijg ik het nu zo dat ie:
aantal pics in dir / thumbs op page = aantal sites
Kan bepalen en uitlezen in script als navigatie.

Snappie ie?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kijk es naar opendir en readdir in bovenstaande links.

Daarmee kan je in principe tellen hoeveel entries erzijn.
Als je lui bent en ranzig wilt tellen: $count=`ls -1 $dirnaam | wc -l`

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

-Zorg dat ie de bestanden altijd in dezelfde volgorde ophaald (Sorteer op filename of datum oid).

-Zet alle bestandsnamen in een array

-Deel de lengte van de array door het aantal plaatjes dat op 1 pagina past en rond dit af naar boven.

* Nu weet je hoeveel pagina's je hebt

-Maak een lijstje met pagina 1, pagina 2 tot netzoveel als je hierboven hebt staan, en laat deze linken naar zichzelf met ?p=0 .. ?p=1 tot ?p=aantal pagina's -1 erachter.

-Kijk welke p je hebt megekregen via url (HTTP_GET_VARS) en vermenigvuldig dit getal met het aantal plaatjes op 1 pagina (als je niks gekregen hebt, neem je p=0).

-Laat de bestandsnamen uit de array vanaf de hierboven berekende positie totaan 20+ die positie OF het einde van de array (Wat maar eerder komt)

KLAAR

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 09:17 schreef Janoz het volgende:
-Zorg dat ie de bestanden altijd in dezelfde volgorde ophaald (Sorteer op filename of datum oid).

-Zet alle bestandsnamen in een array

-Deel de lengte van de array door het aantal plaatjes dat op 1 pagina past en rond dit af naar boven.

* Nu weet je hoeveel pagina's je hebt

-Maak een lijstje met pagina 1, pagina 2 tot netzoveel als je hierboven hebt staan, en laat deze linken naar zichzelf met ?p=0 .. ?p=1 tot ?p=aantal pagina's -1 erachter.

-Kijk welke p je hebt megekregen via url (HTTP_GET_VARS) en vermenigvuldig dit getal met het aantal plaatjes op 1 pagina (als je niks gekregen hebt, neem je p=0).

-Laat de bestandsnamen uit de array vanaf de hierboven berekende positie totaan 20+ die positie OF het einde van de array (Wat maar eerder komt)

KLAAR
Ik ben nog maar een leek hoe zou ik me dit voor moeten stellen als scriptje?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 15 november 2001 09:18 schreef Ketje het volgende:
Probeer de manual es door te lezen, misschien dat het duidelijker is als je de functies wat beter bij naam kent.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 15 november 2001 09:18 schreef Ketje het volgende:
Waar beginnende scripters/programmeurs moeite mee hebben is het opsplitsen van hun probleem in deelproblemen. Ze proberen alles in 1x op te lossen.

Wat ik hier voor je gedaan heb is jouw probleem in brokjes gesplitst. De bedoeling is dat je eerst het eerste punt probeert uit te werken (Een dir inlezen en de bestanden in een array zetten) Daarnaast heb ik er een paar dingen bij gezet waarop je moet letten (De bestanden moeten altijd in dezelfde volgorde staan).

Probeer per punt een oplossinkje te vinden. Als je voor alle punten een oplossing hebt kun je het weer aan elkaar smelten, en je hebt je scriptje.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een scriptje dat de thumbs enzo uitleest dat is het probleem niet.

Moet alleen een page nav hierin hebben.

Het script is de bezichtigen op:
http://www.danspaleis.nl/thumbs.txt

heb het alle eens toegevoegd maar toen ging het afbreken van de kolommen me helemaal mis.
Pagina: 1