Wie heeft nog wat oude " aptiva (p166) kennis" ?!?

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:25
Hi,

Je kent het wel....een familielid heeft besloten om wat met computers te gaan doen en wil ergens op beginnen. Nu heb ik nog een " oude " ibm aptiva staan met een pentium 166 processor erin. Deze werkte voorheen goed (naar verhouding) maar stom stom stom...ik heb ooit eens de voeding gebruikt van de machine en heb toen de meeste kabels losgetrokken vanaf het board etc.

Helaas is het een IBM voeding (en board uiteraard)en zijn die netttt even anders met de aansluitingen als de pc's van nu. Bv de main moederbord aansluiting is gesplitst in twee kleine stekkers en zo zitten er nog wat stekkertjes en daar gaat het nou net om. Ik krijg hem NIET MEER AAN! het lijkt er dus op dat de voeding geen seintje krijgt om aan te gaan maar ik weet nu dus echt niet meer wat er niet is aangsloten aangezien ik DENK dat ik alles goed heb aangesloten.

Het enige waar ik nog aan twijfel is een klein zwart (3 gaatjes) stekkertje (lijkt op de audiokabel die achter in een cdrom zit. Misschien moet die nog ergens op het moederbord.

Ikkkk kom er niet meer uit en vroeg me af of iemand weet welke kabels er moeten worden aangesloten of misschien is er wel een mooi forum voor of zo?

Hoor het graag!

Rene

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

gefeliciteerd met je eerste post, dat ten eerste

dat stekkertje klinkt alsof het op je moederbord hoort idd
naast die andere kleine zwarte stekkertjes .
want die moet je als het goed is ook aangesloten hebben :?
hoe dat met die volgorde zit bij een aptiva , zou ik zo snel niet weten. Normaal staat op het stekkertje wel iets, zo van res / pow / hd dat soort dingen en die staan dan ook heel klein op je moederbord, zodat je weet waar je ze aan moet sluiten.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Volgens mij moet je ook nog 1 of 2 stroomkabels aansluiten op het dochterbord wat parrallel aan het moederbord ligt.

Willem

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 13:48

Tcq

Ik had een hele tijd ook zo'n 166 mmx ibm Aptiva en Wkrabbe heeft idd gelijk, je moet op dat mobo ook nog een ander kabeltje dat uit je voeding komt aansluiten, anders doettie ut niet.

Als ie het met al die kabeltjes aangesloten niet doet is íe waarschijnlijk overleden :'(

Ik weet natuurlijk niet wat die kennis van je ermee wil doen maar het werkt met zo'n bak een stuk beter als je 'm overklokt mbv jumpers naar 200 of 233 mhz en er 64 of 128 MB Ram inzet.

Ook zou ik als besturingssysteem Win95 Osr2 nemen omdat Win98(SE) vaak nogal sloom werkt als je er teveel andere software opzet, maar dat hangt natuurlijk af van de hoeveelheid Ram die je hebt.

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Heb thuis een IBM aptiva staan P200 wil wel even voor je kijken maar het duurt dan nog ff voordat je antwoord hebt.

There is no art to find the minds construction in the face

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

van voeding naar mobo 2 stekkers? das normaal voor AT, elke oude AT voeding heeft dat.

Je moet die inpluggen zodat de zwarte draden naar elkaar toe staan (zo wil het maar op 1 manier: de juiste)
AT-voeding moet je even naar vragen bij je lokale compuboer, kans is dat je er eentje gratis meekrijgt.

AT voedingen werken trouwens zo: er zit een schakelaar aan de voeding, dus niet aan het moederbord. Deze schakelt de echte 220 volt tussen stopkontakt en voeding aan/uit.

edit:

|:( voeding had je al goed dus, blame me for slecht lezen

Verwijderd

Het lijkt mij dat er nog wel ergens PDF-manuals te vinden zijn?

Zoekt en gij zult vinden...

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 10:09 schreef _Detonator_ het volgende:
Het lijkt mij dat er nog wel ergens PDF-manuals te vinden zijn?

Zoekt en gij zult vinden...
Nog zo'n open deur: Kloot aan en ooit zal t lukken :Z

. . . . . (of niet ;( )

Verwijderd

Is zeer zeker geen open deur!
Ik zocht laatst voor een Compaq 133 mhz wat en voila, allemaal keurige manuals in PDF formaat.

Ook nog eens goed bijgehouden allemaal.
Dat zou je van een groot merk eigenlijk moeten kunnen verwachten.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Heb je wel is wat proberen te zoeken op de IBM site . . . das echt een ramp.

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1