ik betwijfel of het zoveel nut heeft om duidelijker aan te gaven welke reacties nog niet gemod zijn:
immers dan zou je enkel gaan modden op of-ze-al-dan-niet-gemod-zijn en niet meer of de waardering overeenstemd met jouw idee welke waardering de post verdient.
zoiets leidt tot veel '0 gemodereerd'-mods
wat ik me wel afvraag is iets anders:
de post hebben een grote kans op een 'verkeerde score terecht te komen, bij veel een gemodde post is die kans ongeveer 50%.
immers zodra een post op een juiste score staat kan men rustig doormodereren, echter weinig mensen zijn geneigd om dan 0:juiste score te geven, enkel + en - scores.
dit werkt juist bevoorderlijk voor verkeerde scores bij 'daar ben ik het mee eens'-posts; cliche mededelingen staan dan opeens op +4.
niet direct een punt van enorm belang, maar zoiets begint wel lullig te worden, iemand die constant posts maakt die beoordeeld worden met +1,45 is nauwelijks beter dan iemand die constant +1,55 haalt, maar hun Karma kan behoorlijk uiteen gaan lopen.
natuurlijk zal niemand en dusdanig consequente ondergrens/bovengrens scoren, maar vaak heben sommige posts wel de neiging naar die grens te groeien (zeker bij veel moderaties) aangezien de technische uitvoering van het mod-systeem hiertoe leidt, ik vraag me af of dit een te grote en ongewenste invloed heeft? (en deze keer niet het default antwoord dat de PM de nieuwe messias is)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen