'Geheugen bijkopen 2*256 of 1*512

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje, wat denk je dat ik beter kan doen, 2x een dimm van 256 MB 133 MHz. Infineon SD-Ram a DM 95,00 kopen of 1 dimm van 512 MB 133 MHz. Infineon SD-Ram a DM 169,00 kopen??
Er zit nu alleen 256 MB 133 MHz. Infineon SD-Ram geheugen in. Met een AMD Thunderbird @ 1,2 Ghz. En een Asus A7V 133 mobo.

GreetzZ

Rfce

euh...ja

Verwijderd

Zijn meer topics over geweest...

Zoek maar naar [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=128+256&data%5Border%5D=relevance#hitstart]topics[/url] met ditzelfde onderwerp. :P

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 07:20 schreef THCdeMatthijs het volgende:
Zijn meer topics over geweest...

Zoek maar naar [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=128+256&data%5Border%5D=relevance#hitstart]topics[/url] met ditzelfde onderwerp. :P
OK thnx

euh...ja

Verwijderd

1x512 :) bespaard je ook ruimte i.v.m. verdere uitbreiding ;)

Verwijderd

Als je geld zat hebt dan kun je het beste 512 in 1 reep kopen want dat bespaart ruimte. Helaas zijn deze reepjes duurder als 2 maal 256.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
:P :P :P heb hier een reepje 512mb DDR PC2100 liggen :P ben er erg blij mee (van mij mogen die prijzen ook gaan stijgen nu... 295,- koste het me :P ) alleen jammer dat ik (nog) geen mobo heb om het erin te te steken :(

maar in iedergeval heb ik ook maar liever 1 reep gekocht ipv 2, gewoon vanwege het feit met uitbreidings mogelijkheden, howel 1024mb ram wel beetje teveel van het goeie is maar toch, you never know.

Verwijderd

Precies you never know.

Bill heeft ooit gezegd 640 kb is more then enough.

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Bedank mannen (vrouwen) voor de tips.
Maar toch ff een vraag, de keuze was eigenlijk btt de snelheid, is het sneller om met 1 dimm van 512 of met 2 dimms van 256 mb te werken.

GreetzZ

Rfce

euh...ja

• Mister_X
volgens mij maakt dat helemaal nix uit.

Verwijderd

Het maakt wel uit, het ligt aan zijn moederbord.
Sommige oude BX bordjes enzo kunnen volgens de specs wel 512 aan maar werken er niet of amper mee... Maar een KT133A chipset kan het wel aan ! Dus je kan het doen als je wilt.

Verwijderd

Ik meen zelfs dat het uit speed oogpunt ook beter is
om er 1 te kopen.

Maar ik heb dit alleen een paar keer gelezen.
Echt onderbouwen kan ik het niet.
Ja maybe korter data path, en dus minder storing bij gebruik van 1 dimm.

Of maybe minder RAS/CAS sturing..
Nee is glad ijs voor me.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je er al 1 van 256 in hebt zou ik er 2 van 256 bijkopen, dit omdat sommige mainboardjes niet zo lekker tegen mixen van dimms kunnen, vaak als je dezelfde formaten gebruikt gaat het wel goed. Sommige boards kunne ook niet tegen 32xm4 geheugen. Chech je manual of website mb maker.

Verwijderd

wel ff goed in je mobo boekje kijken of ie wel 512 ondersteund. de iets oudere mobo's willen nog wel 'ns wat moeilijk doen. beetje jammer als 't niet gaat werken natuurlijk.

edit: volgens mij ben ik net te laat :D

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Die modules van 256 zijn beter overteklokken, dat is het enigste......

Verwijderd

Waarom zijn de 256 beter te overclocken ??

Leg dat es uit, ik geloof je graag hoor.
Maar ik hou van verklaringen.

En ik kan me er zelf niets bij voorstellen !!

Zjn de 256 reepjes beter gefrabriceerd ??
Zitten op 512 reepjes niet eingelijk 2 maal 256 reepjes, dus zou het niet uitmaken.

Als je opheldering kan geven graag !

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Nou dit is de specificatie wat bij in het mobo-boekje staat:

PC133 SDRAM / VC133 VCM Support: Equipped with three Dual Inline Memory Module (DIMM dus) sockets to support Intel PC133PC100-complaint (8,16,32,64,128,256,512MB) or NEC's VC133-complaint Virtual Channel (VC) SDRAM up to 1.5GB. VC SDRAM is a new DRAM core architecture (nou zo nieuw ook weer niet) that dramatically improves the memory system's ability to service, among others, high multimedia requirements.

Nou ik neem aan dat die dimm van 512 mb dus ook goed werkt. Ik heb er inderdaat al eentje van 256 mb 133 MHz infinion in zitten. Maar als ik die van 512 in het 1ste slot stop en die van 256 in het tweede, zou het eigenlijk perfect moeten lopen. Dus waarom zou ik er 2 bijkopen van 256(in totaal dus 3 dimms)?

Enjah over dat overklokken zou ik ook wel wat meer willen weten.

GreetzZ

Rfce

euh...ja

• Mister_X
Op donderdag 15 november 2001 13:44 schreef Klaas_Baas het volgende:
Waarom zijn de 256 beter te overclocken ??

Leg dat es uit, ik geloof je graag hoor.
Maar ik hou van verklaringen.

En ik kan me er zelf niets bij voorstellen !!

Zjn de 256 reepjes beter gefrabriceerd ??
Zitten op 512 reepjes niet eingelijk 2 maal 256 reepjes, dus zou het niet uitmaken.

Als je opheldering kan geven graag !
ongeveer wel ja, alleen zijn die 256mb 2x erin geperst zeg maar, waardoor alles binnin de chip dichter op elkaar zit, zodat ze wat warmer worden wat weer resulteerd in slecht overklokbaarheid. zoiets zou je het kunnen verklaren.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
Ik zou 1 reepje van 512Mb pakken, kun je makkelijker upgraden, en volgens mij is het iets sneller als 2 reepjes van 256, heb ik ergens gelezen of zo

Verwijderd

Mister_X,

ThnX, zo had ik er nog niet tegen aangekeken.

De wamrte dissipatie ja.
Hmm ff denken weer.

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Tjah als we t over warmtedissipatie hebben.... Ik weet toevallig ook, hoe meer ic's op een chip des te meer storing (op de signalen) of niet.

GreetzZ

Rfce

euh...ja

Verwijderd

Ah that's a new point of view

Selected uitspraak van de dag.

Hoe meer chips op 1 IC !!
Of hoe meer IC's op 1 chip natuurlijk ??

Dat is nog es tweaken !!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Rfce: het is me opgevallen dat je onderaan elk bericht "Greetz Jantje" oid. zet. Aangezien veel users hier nogal aan ergeren vriendelijk verzoek dit niet meer te doen! Veel plezier op het forum!

DIT IS MIJN WEBSITE

• Exirion
  • Laatst online: 23-08 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Bovendien is deze vraag al vaak gesteld. Voegt weinig meer toe.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.