Kabel + Freesco

Pagina: 1
Acties:

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Ik heb in de kast nog een oude 486DX4/100 staan en we hebben nog twee P3's met op 1 van de 2 Wanadoo broadband, nu zat ik te denken om van de 486 een router te maken maar ik heb een aantal problemen:

1. De 486 heeft een kapotte FD (+ controller, maar wel
een 600 mb HD en een CD-rom speler) :)

2. Kan Freesco omgaan met de PPPoE? :?

3. Er zit een Onboard LAN-controller op maar ik weet niet
van welk type deze is en nog een Realtek PCI-kaartje. :?

Ik heb de Freesco al gedownload en op flop gezet.
En nu? Waar moet ik in hemelsnaam beginnen?
Elke hulp is welkom.

Grtzz

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je moet beginnen met een floppy drive in de 486 te hangen :)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja ja, wat wil je nou? Dat wij het voor jou op gaan knappen? De diskdrive inbouwen, drivers opzoeken voor het onboard lan, je 486 case nog even leuk modden? >:)

1 Lees de FreeSco manual.
2 Download de PPPoE spullen die je nodig hebt voor FreeSco
3 Lees hoe je PPPoE moet installeren in FreeSco
4 Bouw diskdrive in
5 Koop een 2e Realtek kaartje, wel zo makkelijk

etc etc

FreeSco is verder klasse B-)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• ThaHandy
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

voor welk type nic moet je ff kijken (bij de connector) naar die controller(IC/CHIP) van die nic..kweet nie of je daar de gegevens van af kan halen :?

Verwijderd

Haal ergens een I/O kaartje vandaan (zijn er toch zat van). Steek die in je computer en je hebt weer een Floppy controller. Diskdrive ergens vandaan toveren en voila. :D

Maar het kan ook via je hardeschijf. Hardeschijf even in je eigen pc stoppen. Opstarten vanaf diskette, inloggen. Met het commando 'Move2hdd' zet je dan vervolgens het hele zooitje op het hardeschijf. Maar eerst je schijf met dos formatteren met opstarten bestanden. Daarna Freesco erop zetten. Commando regel in je Autoexec.bat zetten om Freesco bij het opstarten automatisch te laten starten. Schijf terugplaaten in je 486 kastje en starten die handel. En dan nog Freesco instellen tenzij je dit al had gedaan.

• Clueless
  • Laatst online: 12-08 20:02
Jullie hoeven het niet voor me op te knappen. Inmiddels heb ik informatie en de drivers (voor Linux?) voor FreeSco aangezien het een ISA-interface is. Echter als ik de PPPoE onderdelen wil downen krijg ik een foutmelding, als iemand een mirror hiervoor weet. Graag! Weet iemand waar je een I/O controllertje kan kopen? Ik kan ze nergens vinden.

Grtzz

Don't shoot me because I don't know

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Pagina: 1