FreeSCO icm ADSL (getweakt): iemand al werkend?

Pagina: 1
Acties:

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heeft iemand dit al werkend gekregen?
Ik krijg een error bij de DHCP_REQUEST (in shell ALT-F3) en daardoor blijft hij dus hangen bij het opstarten (in de normale shell dan he)...

Complete beschrijving:
=============================
broadcasting DHCP_DISCOVER
broadcastAddr option is missing in DHCP server response, assuming 255.255.255.255
broadcasting second DHCP_DISCOVER
DHCP_OFFER received from (10.0.0.138)
broadcasting DHCP_REQUEST for 213.84.83.xx
DHCP_ACK received from (10.0.0.138)
dhcpConfig: ioctl SIOCSIFNETMASK: invalid argument
=============================
Probleem zit in mijn ogen bij de 'assuming ...', maar hoe laat ik heb 255.255.255.0 assumen?
10.0.0.138 is IP van mijn ADSL modem (intern IP dus)
213.84.83.xx is mijn externe, vaste IP, welke dus correct binnenkomt.
Mijn modem is getweakt volgens de bekende ADSL tweak en ik gebruik DHCP_spoof op het modem.

Iemand ideeën? Ik ben van 24u00 tot nu bezig en nog altijd geen succes...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op verzoek I&T -> NT

• hessel|IA
  • Laatst online: 05-11-2024

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook maar de gegeven link geeft geen oplossing. Iemand?

Verwijderd

Het probleem is dat je ADSL via PPPoE loopt. En FreeSCO ondersteund standaard geen PPPoE. Dit is het protocol waarmee je modem praat met de server van je ISP. Je moet maar even zoeken, want het probleem is al eens eerder langs gekomen, ondermeer in een topic van mij. Ik heb het probleem ook gehad. De oplossing: 1 bestandje bij FreeSCO zetten. Dat heb ik toendertijd allemaal hier gevonden, dus zoek maar. Staat waarschijnlijk in een topic dat ik gestart heb, zoekt wat makkelijker ;)

Succes!

Verwijderd

Hoezo PPPoE? Ik heb mijn alcatel modem getweaked met DHCP Spoof. Mijn freesco bak krijg nu netjes het ip adres die ik van mijn isp assigned heb gekregen alleen die wordt niet geaccepteerd.

Wel erg makkelijk van zoek maar ff, ik geloof dat ik ook ergens een topic heb.. fijne hulp...

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:40

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Probeer het forum op de FreeSCO site zelf eens. Lopen een hoop mensen rond die er verstand van heben. Dankzij hen heb ik de boel bij mij aan de praat gekregen.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Verwijderd

forum op www.freesco.org is dood..

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
maar daar staat wel waar je wel moet zijn.

beetje inzet mag wel...

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 08:49 schreef rednar het volgende:
Hoezo PPPoE? Ik heb mijn alcatel modem getweaked met DHCP Spoof. Mijn freesco bak krijg nu netjes het ip adres die ik van mijn isp assigned heb gekregen alleen die wordt niet geaccepteerd.

Wel erg makkelijk van zoek maar ff, ik geloof dat ik ook ergens een topic heb.. fijne hulp...
Ok, graag gedaan |:( Als iedereen het voor je moet gaan zitten uitkouwen dan scop je het hier niet ver... Idd, een beetje eigen inzet is ook gewenst... |:(

ADSL loopt volgens mij toch via PPPoE... Dan kan ie et niet standaard. Ik heb ook die foutmelding precies gehad, en toen heb ik een topic geopend (na eerst 1000 topics doorgelezen te hebben) waarin een paar handige links staan. Ik ga niet voor jou zoeken, dat mag je lekker zelf doen. Ik vertel je wel, dat als jouw Inet via PPPoE loopt, één bestandje de oplossing is.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

PPPoE (Point-to-Point Protocol Over Ethernet) wordt met kabel gebruikt ADSL werkt via een VPN lijn Of PPTP (Point-to-Point Tunneling Protocol). Maar je hebt een PPTP driver nodig voor FreeSCO. Alleen waarom wil je het via FreeSCO als je je modem al getweakt hebt?

Hier meer informatie (bevat wel wat foutjes overigens) http://www.xs4all.nl/~bleekerm/, daar kan je ook de extra module downloaden

Succes ik heb het werkend zonder getweakte ADSL modem :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Nogmaals voor degene die niet duidelijk lezen. GEEN PPPoE en ook GEEN PPTP. Via PPTP werkt het ook.

Ik heb mij Alcatel modem getweaked en gebruik DHCP spoof. Ik will daar een freesco bak achter hebben omdat ik de alcatel modem niet vertrouw.

Probleem is dus: Alcatel modem offered mijn ISP ip aan de freesco bak, alleen deze accepteerd hem niet ivm dat het subnetmask die via de ISP's vergeven worden niet standaard zijn (bijv. 213.18.16.0)

ik wil dus weten hoe ik freesco kan aanpassen dat hij de offer gewoon blind accepteerd:

http://www.bruring.com/adsl/article.php?sid=20
Ik heb al op een hoop sites gezocht, maar tervergeefs (freesco.org, google.com, tweakers, etc)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op maandag 04 maart 2002 08:39 schreef rednar het volgende:
Nogmaals voor degene die niet duidelijk lezen. GEEN PPPoE en ook GEEN PPTP. Via PPTP werkt het ook.

Ik heb mij Alcatel modem getweaked en gebruik DHCP spoof. Ik will daar een freesco bak achter hebben omdat ik de alcatel modem niet vertrouw.

Probleem is dus: Alcatel modem offered mijn ISP ip aan de freesco bak, alleen deze accepteerd hem niet ivm dat het subnetmask die via de ISP's vergeven worden niet standaard zijn (bijv. 213.18.16.0)

ik wil dus weten hoe ik freesco kan aanpassen dat hij de offer gewoon blind accepteerd:

http://www.bruring.com/adsl/article.php?sid=20
Ik heb al op een hoop sites gezocht, maar tervergeefs (freesco.org, google.com, tweakers, etc)
Tweak hem dan weer terug naar normaal :) Dan werkt het wel net zo handig lijkt me

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1