Chello heeft geen vertrouwen in eigen netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk ik, als Chello gebruiker, en keer op de Chello homepage. Krijg ik dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.gogoharry.com/tweakers/chello1.jpg

Begrijp ik het verkeerd of hebben ze daar geen vertrouwen in de snelheid van het eigen netwerk .....

(Ik ben benieuwd wie bij Chello deze tekts getyped heeft en wat hij/zij toen dacht)

Murphy was an optimist

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Sja, 't is en blijft chello... :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

[eigenschulddikkebult]

Tja wat wil je ook. Chello (UPC) heeft strafgekregen van de heren van de AEX. Mogelijk worden ze van de beurs afgeschopt! :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

voor UPC is het dus 'Game over'

[/eigenschulddikkebult]

/dev/null

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 10:07

Dennahz

Life feels like hell should.

neej dat hoop ik niet ik heb chello en het gaat meestal snel duz ik heb nikz te klagen.. was in het begin wel anders

Twitter

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Op donderdag 15 november 2001 07:11 schreef I_Stealth_I het volgende:
[eigenschulddikkebult]

Tja wat wil je ook. Chello (UPC) heeft strafgekregen van de heren van de AEX. Mogelijk worden ze van de beurs afgeschopt! :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

voor UPC is het dus 'Game over'

[/eigenschulddikkebult]
oh ja?! is dat zo.....
volgens mij moeten ze alleen uit de aex en gaan ze gewoon naar de amx of een ander rijtje met aandelen.

Verwijderd

Als het eigen vermogen van UPC negatief blijft gedurende drie maanden zal UPC zijn notering aan de AEX-index kwijtraken. Dit maakt niet veel uit want de kans was toch niet groot dat UPC er na de jaarlijkse herweging weer in zal zitten.
AMSTERDAM (DFT) - Het lukt UPC vanwege betalingsproblemen niet om kabel te leveren aan een nieuwbouwwijk in Almere.
De financiële problemen van UPC zijn niet alleen op de Amsterdamse beurs te merken. Doordat bij de kabelaar de bodem van de schatkist in zicht komt, zitten talloze bewoners van nieuwbouwwijken in Almere al wekenlang zonder kabelverbinding, zo schrijft De Telegraaf donderdag.
Bewoners van de nieuwe wijk Bosrand zijn verstoken van televisie en radio, omdat de benodigde verdeelkasten voor het kabelnet niet op tijd geleverd zijn. De leverancier in Harderwijk bevestigt dat vanwege uitblijvende betalingen van UPC, slechts mondjesmaat geleverd mag worden.
Een UPC-woordvoerder kent de klachten van abonnees en van de gemeente. Hij bestrijdt echter dat de leveringsproblemen te maken hebben met de beursval.
Ik zit er trouwens over te denken om mijn maandelijkse betalingen ook maar eens aan te passen aan het product "Chello Onbeperkt Breedband" ... er blijft niet veel van over zo
- af en toe email
- al tijden geen newsserver
- wisselende verbinding (ping slecht)
- upload gehalveerd (zit me nog steeds niet lekker ;))

even een overzicht van de door chello opgesomde storingen, het zullen er waarschijnlijk meer zijn:
actuele storingen

Dinsdag 13 november 2001

(mail) De problemen met de mailserver zijn opgelost. Het is weer mogelijk om mail op te halen en te verzenden.

(web) De problemen met de chello portal voor chello abonnees http://subscriber.chello.nl zijn voor een deel opgelost. De pagina's zijn weer zichtbaar, echter kan het voorkomen, dat er nog foutmeldingen verschijnen.

(mail) Op dit moment zijn er problemen met de mailserver mail.chello.nl. Hierdoor is het nauwelijks tot niet mogelijk nieuwe e-mail op te halen en e-mail te verzenden. Wel is het mogelijk om uw e-mail te lezen en te versturen via de webmail.

(web) Op dit moment zijn er problemen met de chello portal voor chello abonnees http://subscriber.chello.nl. De pagina is nauwelijks tot niet bereikbaar.

Vrijdag 9 november 2001

(mail) Onderstaande problemen aan de mailserver mail.chello.nl zijn opgelost. Het is weer mogelijk om e-mail op te halen en te versturen.

(mail) Op dit moment is het nauwelijks of niet mogelijk om gebruik te maken van de mailserver mail.chello.nl. Dit geldt zowel voor het verzenden als het ophalen van nieuwe e-mail. Er wordt aan het probleem gewerkt en we hopen het zo spoedig mogelijk opgelost te hebben.

(netwerk) De op woensdag 31 oktober gemelde problemen in het knooppunt van het netwerk, wat chello klanten verbindt met het Internet, zijn opgelost.

Donderdag 8 november 2001

(news) Er zijn op dit moment problemen met de kwaliteit van de toevoer van nieuwe headers op de news-server news.ams.chello.nl. Hierdoor is het niet altijd mogelijk om volledige berichten op te halen.

(mail) Wegens een technische storing is het op dit moment niet mogelijk om mail op te halen van de mailserver mail.ams.chello.nl. Ook bij het versturen van mail over smtp.ams.chello.nl kunnen er problemen optreden. Wij hopen het probleem zo spoedig mogelijk te kunnen verhelpen.

Vrijdag 2 november 2001

(netwerk) Op dit moment zijn er problemen aan de DHCP-server voor chello-abonnees. Deze server zorgt voor de verdeling van ip-nummers, waarmee contact gemaakt kan worden met het Internet. Door deze problemen is het mogelijk dat er geen verbinding met het Internet gemaakt kan worden en/of dat u wordt doorverwezen naar een pagina, waarop wordt aangegeven dat er contact met de helpdesk opgenomen dient te worden.
zinkend schip, of voorlopig nog het beste alternatief?
B-)

Verwijderd

Oh en check dit even ... wat zal er met chello gebeuren als dit uitkomt?
Afbeeldingslocatie: http://www.at5.nl/nl/teletext/IMG/124.gif

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Nou vraag ik me toch wel af: Als Chello nou failliet gaat, heb ik dan geen internet meer? Knalt de verbinding er dan gewoon uit, en is het game over? :(

Verwijderd

Nee, het grappige is, de enige waarde wat ze nog hebben is hun apparatuur, om de schulden af te lossen in handen van een curator is dit natuurlijk het eerste wat verkocht gaat worden. Chello word dan overgenomen.
Misschien wat problemen in de overname periode die op dat moment niet opgelost worden, maar dat betwijfel ik.
Als er een nieuwe koper is dan zal die eisen dat tot op het moment van oplevering het netwerk functioneert.
Chello 'technici' zullen ook wel overgenomen worden. en gewoon blijven doorwerken aan het netwerk.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Mij lijkt het best een goed idee om chello over te kopen, want op zich is de infrastructuur goed, toch? Mij lijkt dat er best wat van te maken valt.

Misschien komt @home wel, kan ik ook lekker downen met 400 kb/sec ipv. max 160 kb/sec, wat ik bijna nooit haal.

Maar ok: er zijn mensen, en die hebben een nog slechtere verbinding, maar goed... :)

Verwijderd

Als ze hun apparatuur gewoon op de balans gewaardeerd hebben tegen marktwaarde, zoals het hoort, houdt een negatief eigen vermogen ofwel een negatieve intrinsieke waarde per aandeel, in dat de waarde van AL hun activa lager is dan de schulden.
Ofwel een eventuele koper zou iets over moeten hebben voor de Goodwill. De kennis, abbonementen, naamsbekendheid etc.

Verwijderd

het intereseerd mij echt geen ene flikker of chello wel of niet under uit gaat of wordt overgenomen ooit, zolang ik geen slomer internet krijg erdoor is alles goed

Verwijderd

Hm..........als @Home zou komen, dan moet @Home eerst heel veel bandbreedte bij doen en een backbone upgrade doen, een hele hele hele grote. En trouwens...dan word het hier alleen maar langzamer :9, en dat wil ik niet. Trouwens, als we geluk hebben, doen ze er dan zoveel bij, dat het sneller word :P. Maarre, waarom zou @Home het overnemen ? @Home word alleen geleverd waar Essent zit, en dat zit niet waar UPC zit :P, pech >:)
Pagina: 1