Toon posts:

geheugen / geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een of ander vaag conflict tussen een geluidskaart en nieuw geheugen. Ik heb in een comp naast de aanwezige 32 mb 128mb extra geheugen geplaatst, maar nu werkt de geluidskaart niet goed meer (als ie geluid moet maken doet ie dat wel maar slaat ie over (vergelijk een CD met een kras of zo)). Als ik het geheugen er weer uit haal, werkt de geluidkaart weer normaal. Als ik de 128 IPV de 32 erin doe dan doet de geluidskaart het weer niet.
De computer telt het geheugen wel, dat lukte met een ander reepje niet.

De specs:
Het is een packard-bell met:
-PII-233
-onbekend moederbord (in ieder geval niet een van de drie die in de handleiding stonden?!?)
-32mb Ati 128 (AGP) (2e hands net toegevoegd)
-onbekende geluidskaart (ISA) (maar vrij standaard, W95 installeert hem zelf, geen drivers nodig)
-onbekende modem (ISA)
-Edimax Realtek-based netwerkkaart (PCI) (nieuw)
-LG 52 rom (nieuw) Master2
-3,2Gb HD Master1
-32mb onbekend geheugen
-de 128mb heeft chipjes van hyundai. Het standaard reepje van Mycom deed het helemaal niet, maar die deed het ook niet in mijn pjoeter (zie sig)

In apparaatbeheer is te lezen dat er een of ander conflict optreedt als de 128mb erin zit (weet niet exact wat voor conflict meer), er staat dan ook een uitroeptekentje bij de geluidskaart.

Als er meer informatie nodig is dan hoor ik het wel natuurlijk, ik hoop dat er iemand is die hier iets van weet want mijn kennis houdt hier wel zo'n beetje op :)

Thanks, Gerwen

Verwijderd

Check in windows eens het volgende met en zonder extra memory:

start het proggie op waarmee je je CPU load, cache hits enzo kunt zien (hoe heette dat ding ook weer...)

Daarin kun je ook kijken naar het veldje "memory page faults"... Dikke kans dat zonder extra memory dit op 0 staat, en MET extra memory er een hele berg staan...!

Ik heb ditzelfde gehad toen ik in een PII/300 met 2x32Mb DIMM 66MHz ging uitbreiden met 64MB 133MHz geheugen... De oplossing was toen om 66MHz geheugen erbij te prikken... Sommige mobo's "lusten" gewoon geen te snel geheugen!

Verwijderd

Topicstarter
Hier was ik inderdaad al bang voor. Enig idee waar je nu nog (tegen een normale prijs, geen 'antiek'-prijs) 66 Mhz geheugen kan kopen?